21 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Online kanallar fiziksel mağaza deneyimini nasıl besliyor?
Haberler

Online kanallar fiziksel mağaza deneyimini nasıl besliyor?

Marketing Türkiye
16 Kasım 2020
2 dk okuma

2020 tüketici alışkanlıklarını büyük oranda değiştirdi. Online satış kanalında çok ciddi bir artış meydana geldi ve şirketler büyük oranda e-ticarete yatırım yaptı. Peki, fiziksel mağazaların potansiyeli nedir ve nasıl arttırılır? Google’ın son araştırması offline pazarda da ciddi bir potansiyelin beklediğini gözler önüne seriyor. 

Fiziksel bir mağaza işletmek özellikle bu dönemde son derece zor bir iş olsa da, irili ufaklı tüm perakendeciler, internetteki varlıklarını olabildiğince büyütmenin, yüz yüze satın almayı tercih eden potansiyel müşterilere erişmelerine yardımcı olacağını görüyor. Offline ve online perakende deneyimleri birbirine bağlı hale getirmek tüketici için hiç bu kadar önemli olmamıştı.

Tüketici mağazaya gitmeden önce ürünü bulabileceğine dair garanti istiyor

Geçtiğimiz altı ayda satın alma davranışında büyük değişimlere tanıklık ettik. Bu davranışlardan birçoğu kalıcı olacak gibi görünüyor. İnsanların mağaza ziyaretlerini artık daha dikkatli bir şekilde planlamaya başlaması, gerçek zamanlı bilgilere duyulan ilgide ani bir artışa yol açtı. Tüketiciler için stokta hangi ürünlerin olduğu önemli, ayrıca bir mağazanın eve teslim hizmeti sunup sunmadığını ya da ne zaman açılıp kapandığını bilmek istiyorlar. Artık herkes, mağazaya gitmeden önce aradığını bulabileceğine dair garanti istiyor.

Dünya genelinde “stokta” aramalarında yıldan yıla yüzde 700’ün üzerinde artış yaşandı. Bunlara paralel olarak yerel satıcılardan alışveriş yapmak daha da önemli hale geldi, “Yakınımda mevcut” ifadelerini içeren aramalarda dünya genelinde iki katın üzerinde artış kaydedildi. İrili ufaklı tüm perakendeciler, internetteki varlıklarını olabildiğince büyütmenin, yüz yüze satın almayı tercih eden potansiyel müşterilere erişmelerine yardımcı olacağını görüyor.

2024’te alışverişlerin yüzde 78’inin hala mağazalardan yapılacağı beklentisi var

Google’ın kısa süre önce yürüttüğü araştırma, pandeminin online veya offline satın alma konusuna tüketicilerin artık daha esnek yaklaşmasına yol açtığını gösteriyor. Araştırmaya katılanların yüzde 73’ü kanal ayırt etmediğini belirtti. Bu oran, tüm dünyayı etkisi altına alan sağlık krizinden önce yüzde 65’ti. Pandeminin dijital süreçlerin benimsenmesini hızlandırmış olmasına ve online satışlardaki artışa rağmen, Euromonitor tarafından yürütülen araştırma, 2024’e gelindiğinde alışverişlerin yüzde 78’inin hala mağazalardan yapılacağına dair bir beklentiye işaret ediyor.

alışveriş e-ticaret google offline online pandemi perakende tüketici davranışları
1 adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
2 YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
3 İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
4 Tablet pazarı 2025'e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
Tablet pazarı 2025’e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
5 "Çay her şeyi çözer"
“Çay her şeyi çözer”
Güncel Haberler
Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
SharkNinja teknoloji ve inovasyon alanlarında iki ödüle uzandı!
SharkNinja teknoloji ve inovasyon alanlarında iki ödüle uzandı!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markaların dikkat çeken 8 Mart Dünya Kadınlar Günü mesajları
Haberler
Markaların dikkat çeken 8 Mart Dünya Kadınlar Günü mesajları
İrem Alimoğlu
7 Mart 2025
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Oya Öngör atandı
Haberler
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Oya Öngör atandı
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Brandverse Awards 2025 yeniliklerle geliyor: Son başvuru tarihi 17 Nisan!
Haberler
Brandverse Awards 2025 yeniliklerle geliyor: Son başvuru tarihi 17 Nisan!
Marketing Türkiye
29 Mart 2025
Porland ve Paşabahçe'nin "çay tabağı" davası 10 yıl sonra sonuçlandı! Zafer Paşabahçe'nin...
Haberler
Porland ve Paşabahçe’nin “çay tabağı” davası 10 yıl sonra sonuçlandı! Zafer Paşabahçe’nin…
Sena Tufan
17 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.