Online kanallar fiziksel mağaza deneyimini nasıl besliyor?

Geçtiğimiz altı ayda satın alma davranışında büyük değişimlere tanıklık ettik. Bu davranışlardan birçoğu kalıcı olacak gibi görünüyor. İnsanların mağaza ziyaretlerini artık daha dikkatli bir şekilde planlamaya başlaması, gerçek zamanlı bilgilere duyulan ilgide ani bir artışa yol açtı. Tüketiciler için stokta hangi ürünlerin olduğu önemli, ayrıca bir mağazanın eve teslim hizmeti sunup sunmadığını ya da ne zaman açılıp kapandığını bilmek istiyorlar. Artık herkes, mağazaya gitmeden önce aradığını bulabileceğine dair garanti istiyor.

Dünya genelinde “stokta” aramalarında yıldan yıla yüzde 700’ün üzerinde artış yaşandı. Bunlara paralel olarak yerel satıcılardan alışveriş yapmak daha da önemli hale geldi, “Yakınımda mevcut” ifadelerini içeren aramalarda dünya genelinde iki katın üzerinde artış kaydedildi. İrili ufaklı tüm perakendeciler, internetteki varlıklarını olabildiğince büyütmenin, yüz yüze satın almayı tercih eden potansiyel müşterilere erişmelerine yardımcı olacağını görüyor.

2024’te alışverişlerin yüzde 78’inin hala mağazalardan yapılacağı beklentisi var

Google’ın kısa süre önce yürüttüğü araştırma, pandeminin online veya offline satın alma konusuna tüketicilerin artık daha esnek yaklaşmasına yol açtığını gösteriyor. Araştırmaya katılanların yüzde 73’ü kanal ayırt etmediğini belirtti. Bu oran, tüm dünyayı etkisi altına alan sağlık krizinden önce yüzde 65’ti. Pandeminin dijital süreçlerin benimsenmesini hızlandırmış olmasına ve online satışlardaki artışa rağmen, Euromonitor tarafından yürütülen araştırma, 2024’e gelindiğinde alışverişlerin yüzde 78’inin hala mağazalardan yapılacağına dair bir beklentiye işaret ediyor.

İLGİLİ HABERLER