The ONE Awards, “Yılın İtibarlıları”nı belirliyor…
Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen ve zamanla pazarlama sektörünün en önemli standartlarından biri olan The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri yıl içinde itibarını en çok artıran markaları “Yılın İtibarlısı” olarak ödüllendiriyor.
Türkiye’nin lider pazarlama platformu Marketing Türkiye ve pazar araştırmaları şirketi AKADEMETRE iş birliğiyle gerçekleştirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırması baz alarak düzenlenen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” her sene yıl içinde itibarını en çok artıran markaları ödüllendiriyor. Sonuçlar 70’e yakın kategoride gerçekleştirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”ne dayanıyor. Toplam 12 ilde bin 200 kişiyle yüz yüze gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda sektörlerinde yıl içinde itibarını en çok artıran markalar ve bu başarıya ortak olan paydaşları belirleniyor.
Araştırma “Genel Başarı” ve “2020 Yılı Performansı” olmak üzere iki bölümden oluşuyor. Her iki bölümde de markaların itibarını ve marka değerini belirlemek amacıyla dokuz ana kriter ve bu kriterleri belirleyen 16 alt kriter sorgulanıyor.
➞ Marka Bilinirliği: Markaların zihin payını ortaya koyar.
➞ Yakından Tanıma: Bilgi ve ilgi düzeyi en yüksek markayı ifade eder.
➞ Güven Skoru: En çok güven duyulan markayı ifade eder.
➞ Farklılık Skoru: Rakiplerine göre en çok farklılık gösteren markayı ifade eder.
➞ Tavsiye Skoru: Markanın elçisi olma durumunu gösterir.
➞ Ticari Faaliyetlerini Destekleme: Ticari faaliyetleri en uygun bulunan markayı ifade eder.
➞ Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni: Sosyal sorumluluk çalışmaları en çok beğenilen ve desteklenen markayı ifade eder.
➞ İletişim ve Reklam Çalışmalarını Beğeni: İletişim çalışmaları tüketiciye en çok hitap eden markayı ifade eder.
➞ Genel Başarı: Her yönüyle düşünüldüğünde en başarılı bulunan markayı gösterir.
Genel Başarı ve Yılı Performansı arasındaki fark yılın en başarılı markalarını ortaya koyuyor…