İstanbul’da 3 farklı scooter şirketi piyasadan çekilme kararı aldı | Son 24 saatin gündemi
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) toplantısında, üç firmaya ait e-scooter izinlerinin iptal edilmesi teklifi görüşüldü. Teklif, oy birliğiyle kabul edilirken, bu kapsamda, toplam 8 bin 234 scooterı bulunan üç firma, kendi isteğiyle piyasadan çekilmiş oldu.
Piyasadan çekilen firmalardan LINK, (Superpedestrian Turkey Ulaşım Teknoloji Anonim Şirketi), “Kişisel Verileri Koruma Kurumu tarafından alınan karara uyumluluk sağlamak” ve “KVKK’yı ihlal” nedeniyle daha fazla para cezasına çarptırılmamak için 2.459 adet scooter’ının izninin iptalini istediği öğrenildi.
At Teknoloji Yatırım Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi’nin tedarik sorunları nedeniyle 5.675 adet scooter’ının, HEY! SCOOTER’ın ise aynı nedenden ötürü 100 kadar scooter’ının piyasadan çekilmesini istediği basına yansıdı.
Donald Trump; Instagram ve Facebook’a geri dönüyor
Donald Trump destekçileri, 2021 yılının Ocak ayında yapılan seçimlerin ardından ABD Kongre Binası’na saldırı düzenlemişti. Saldırı sonrası Trump’ın Facebook hesabı, paylaşımlarıyla saldırıyı alenen övdüğü gerekçesiyle kapatılmıştı. Meta, eski ABD Başkanı Donald Trump’ın iki yıl önce askıya alınan Facebook ve Instagram hesaplarını önümüzdeki haftalarda yeniden aktif hale getirecek.
Meta’nın bu kararı, şirketin Gözetim Kurulu da dahil olmak üzere pek çok kişi tarafından eleştirilmiş, ifade özgürlüğüne aykırı olarak yorumlanmıştı. Trump’ın Twitter hesabı da benzer sebeplerden aynı tarihlerde kapatılmış, Kasım ayında platformumun yeni sahibi Elon Musk tarafından yeniden aktif hale getirilmişti. Ancak Trump, Kasım ayından bu yana herhangi bir tweet atmadı.
Akıllı telefon pazarı duraklama devrinden çıkamıyor
Akıllı telefon pazarı 2022’nin son çeyreğinde de güç kaybetmeye devam etti. Araştırma şirketi IDC’nin verileri bu güç kaybıyla birlikle akıllı telefon satışlarının önceki yılın son çeyreğine göre yüzde 18 azaldığını gösteriyor. Son çeyrekte satılan telefon adedi ise 300.3 milyon olarak kaydedildi.
IDC’ye göre söz konusu düşüşün ardındaki temel sebepler yüksek enflasyon, tüketicinin alım gücünün düşmesi ve cihaz yenileme döngülerinin 40 aya yükselmesi.
Lüks tüketim, ekonomik belirsizliğe rağmen neden artıyor?
Dünyayı tesiri altına alan, üretim ve tüketim alışkanlıklarını yeniden şekillendiren enflasyon; sosyo-ekonomik sınıflar arasındaki uçurumu da giderek derinleştiriyor. Alt ve orta sınıf olarak tanımlanan kesim, gündelik ihtiyaçlar için dahi iki kere düşünüp hareket ederken, üst sınıf daha fazla lüks tüketim ürünü satın alıyor. Danışmanlık firması Bain & Co ve İtalyan lüks markalar temsilcisi Altagamma ortaklığında yapılan bir çalışmaya göre küresel lüks ürün pazarı 2022 yılında, son derece belirsiz ekonomik koşullara rağmen önceki yıla oranla yüzde 21 büyüdü. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Dijital dünyanın yeni fenomeni ChatGPT’yi iletişimde kullanan ilk marka OBSESSO oldu
Soğuk kahve markası OBSESSO, geliştirdiği sosyal medya inisiyatifiyle dijital dünyada yeni bir dönem başlatan yapay zeka sohbet robotu ChatGPT’yi iletişimde kullanan ilk marka oldu. ChatGPT, OBSESSO sosyal medya hesapları için içerik üretiyor.
OBSESSO’nun, yenilikçi ruhunu ve anın keyfini çıkarma odağını iletişime de taşıdığını söyleyen DİMES Dijital Pazarlama Müdürü Ezgi Özyıldırım, “OBSESSO deneyimini yaşayan herkesle arkadaşlık ilişkimiz var. Sosyal medyada onlar bizi, biz de onları takip ediyoruz; onlara keyfini paylaşacağımız yeni deneyimler sunuyoruz. Anlık filtresiz fotoğraf paylaşımlarıyla yaşanan gerçek anları öne çıkaran sosyal medya platformu BeReal üzerinde kampanyamızın yanı sıra, dijital dünyada büyük ilgi uyandıran ChatGPT yapay zeka sohbet robotunu iletişimde kullanan ilk marka biz olduk; dijital iletişimdeki gücümüzü bir kez daha sergiledik” dedi. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.