14 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
enflasyon (2)
Haberler

Yüksek gelirli tüketici, enflasyon dalgasında sörf yapıyor

Seda Başpınar
12 Ağustos 2022
2 dk okuma

Enflasyona bağlı olarak azalan alım gücü, alt ve orta kesimin “lüks” anlayışını da değiştiriyor. Bu kesim gündelik alışverişlerde dahi iki kere düşünmeye başlarken yüksek gelirli kesim, lüks tüketim ürünleri satın almaya devam ediyor. Saks Luxury Pulse’ın yaptığı araştırmaya göre, bu tür tüketiciler, kendilerini alışık oldukları moda ürünleri ve tatille şımartmaya devam ediyor ve lüks kişisel bakım, sağlık ve zindeliğe giderek daha fazla öncelik veriyor.

Saks CEO’su Marc Metrick, anket bulgularıyla yaptığı basın açıklamasında, “Gelişen makro çevreye yakından dikkat etmeye devam ediyoruz. Araştırmanın verilerine göre lüks tüketim müşterisi modayla son derece meşgul olmaya devam ediyor ve müşterilerimizin günlük tarzlarını geliştirmek istiyor” diyor. Mayıs 2022’nin sonlarında 18 yaş üstü ABD merkezli 2.137 katılımcıyla yapılan araştırmada şu bulgular öne çıkıyor:

  • 200.000 dolar ve daha fazla gelire sahip olan katılımcılardan yüzde 76’sı, önümüzdeki üç ay içinde, geçtiğimiz üç aya göre aynı seviyede veya daha fazla lüks ürünü satın almayı planlıyor.
  • X, Y ve Z kuşağı Baby Boomer’a kıyasla, önümüzdeki üç ay içinde daha fazla lüks ürün satın almayı planlıyor.
  • Fazladan 500 doları nereye harcayacakları sorulduğunda, 200.000 dolar veya daha fazla geliri olan katılımcılar, önce tatil ve eğlence amaçlı seyahatlerde (yüzde 38), ardından ayakkabı, aksesuar ve el çantalarında (yüzde 29) harcama yaptıklarını dile getiriyor.
  • Anketi yanıtlayanların yüzde 85’i, son üç aya kıyasla önümüzdeki üç ay içinde aynı miktarda veya daha fazla çevrimiçi alışveriş yapmayı planlıyor.
  • Ankete katılanların yüzde 80’i “savurganlık” yapmanın nesiller boyu kendileri için bir hediye olduğunu söylüyor.
  • Kabaca beş katılımcıdan ikisi (yüzde 41) sağlık, özellikle dinlenme ve rahatlama, beslenme ve genel öz bakıma pandemi öncesine göre daha fazla öncelik veriyor.
  • Fitness aktivitelerine öncelik verenlerin yüzde 62’si lüks perakendecilerden spor giyim alışverişi yapmaktan hoşlanıyor.
  • Son üç ayda, ankete katılanların yüzde 54’ü evlerini yeniliyor veya yeniden dekore ediyor .
  • Katılımcıların önümüzdeki üç ay içinde yatak ve banyo ürünleri (yüzde 51), ev dekorasyonu (yüzde 50) alışverişi yapmayı planlıyor.

Tüketici Birliği Federasyonu’nun, “Cüzdanımızda Ne Var?” başlıklı kamuoyu araştırması tüketicilerin kredi kartı kullanım alışkanlıkları ve borçluluk durumuna dair tespitlere yer veriyor. Buna göre Türkiye’de tüketicilerin yüzde 33’ü kredi kartı borcunun tamamını ödeyemiyor. Toplamda 90 milyon kredi kartı olduğu bilgisine yer verilen rapora göre 20 milyon tüketici, 30 milyona denk gelen kredi kartı borcunun asgari tutarını ödeyerek kalan borcu öteliyor.

Kaynak: Retail Customer Experience

Lüks markalar Türkiye’den çıkıyor

featured
1 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
2 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
3 Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
4 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
5 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Güncel Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
McDonald’s’ın AI tabanlı işe alım sisteminden büyük veri sızıntısı
McDonald’s’ın AI tabanlı işe alım sisteminden büyük veri sızıntısı
Meta’dan "ses" getirecek hamle: İnsan sesi üretebilen Play AI Meta bünyesine katıldı
Meta’dan “ses” getirecek hamle: İnsan sesi üretebilen Play AI Meta bünyesine katıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Trump'ın tarifelerinin ardından dev markalardan peş peşe zam kararı!
Haberler
Trump’ın tarifelerinin ardından dev markalardan peş peşe zam kararı!
Marketing Türkiye
26 Mayıs 2025
Starbucks’tan Frappuccino peluşlarıyla Labubu çılgınlığına yeni bir soluk!
Haberler
Starbucks’tan Frappuccino peluşlarıyla Labubu çılgınlığına yeni bir soluk!
İrem Alimoğlu
3 gün önce
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Haberler
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Nafizcan Önder
18 Mayıs 2025
Burger King, McDonalds açılışına gölge düşürdü!
Haberler
Burger King, McDonalds açılışına gölge düşürdü!
İrem Alimoğlu
15 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.