24 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tatilcilerin gözde rotaları
Haberler

Tatilcilerin gözde rotaları

Nafizcan Önder
5 Ağustos 2023
1 dk okuma

Neredekal.com, Temmuz ayında tatil için yapılan aramaların detaylarını paylaştı. Veriler gösteriyor ki tatilcilerin aramaları bu yıl Muğla ve Mersin üzerinde yoğunlaşıyor. Neredekal.com Genel Müdürü Gökhan Sivrikaya verileri değerlendirirken Muğla’daki oda fiyatlarındaki artışın diğer tatil bölgelerine göre daha düşük seyrettiğini ve Mersin’in fiyat performans avantajıyla fark yarattığını söylüyor. Ekonomik sebeplerle tatile henüz çıkamamış olanlar için de iyi bir haber veren Sivrikaya, Eylül ayından itibaren otel fiyatlarında düşüş olacağını öngörüyor.

Geçen seneye oranla bu yıl Temmuz ayında oda fiyatlarında en çok artış görülen iller; Ankara (yüzde 152), Bursa (yüzde 110), Antalya (yüzde 108), Balıkesir (yüzde 101), Çanakkale (yüzde 94), İstanbul ve Muğla (yüzde 93) olarak sıralanıyor.  

Türkiye’nin en popüler tatil destinasyonlarından olan Muğla, tatilseverlerin en çok aradığı yer oldu. Yüksek fiyatların etkisiyle tatilcilerin daha uygun bütçeli yerlere yönelmesinin de etkisiyle sürpriz şekilde Muğla ile birlikte Temmuz ayında Mersin’de en çok tatil araması yapılan illerden biri olarak sıralamada yerini aldı. Mersin’in denizi ve doğal güzellikleri de fiyat performansının yanında tatilcilerin ilgisini bu lokasyona yönlendirmesinde etken oluyor. 

En çok tatil yönlendirmesi yapılan bölgeler ise: Mersin-Erdemli, Muğla-Fethiye, Muğla- Bodrum, İzmir-Seferihisar, Muğla-Datça, Balıkesir-Ayvalık, Antalya-Kemer, İzmir-Çeşme olarak verilere yansıyor.

“Eylül’de fiyatlar düşecek”

Neredekal.com Genel Müdürü Gökhan Sivrikaya bu ayın verilerine göre yaptığı açıklamada “Temmuz ayındaki artış oranının Haziran’daki yıllık artış oranına kıyasla daha düşük olduğunu görüyoruz. Bu da bizim özellikle Eylül ayında fiyatların düşme eğiliminin olacağını ön görmemizi sağlıyor. Özellikle TÜRSAB Başkanı Sayın Firuz Bağlıkaya’nın açıklamalarının ardından önemli oranda fiyat düşüşlerinin sezon sonunda, yani Eylül ayından itibaren görüleceğini tahmin ediyoruz. Paylaştığımız verilere göre Muğla’nın oda fiyatı artış oranı düşük seyretmiş, bu da tatilcilerin aramaları arttırmış, gerçekleştirdiğimiz yönlendirmelerde Muğla’ya bağlı ilçelerimiz  öne çıkarmıştır” dedi. 

Karavana ilgi artıyor… Nedeni “tamamen duygusal!”

featured
1 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
2 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
3 Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
4 Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
5 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
Güncel Haberler
The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Yapay zekadan sonra ahvalimiz: "Türkiye’nin yeni dijital rutinleri"
Yapay zekadan sonra ahvalimiz: “Türkiye’nin yeni dijital rutinleri”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ticaret Bakanlığı’ndan çocuklara yönelik zararlı reklamlara sıfır tolerans
Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan çocuklara yönelik zararlı reklamlara sıfır tolerans
İrem Alimoğlu
20 Ekim 2025
Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!
Haberler
Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!
Marketing Türkiye
5 Kasım 2025
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Haberler
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Sena Tufan
19 Kasım 2025
Twitter'ın logosu değişti
Haberler
X, kullanıcı profilleri için menşei etiketleri getirdi
Sena Tufan
1 ay önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.