Karavana ilgi artıyor… Nedeni “tamamen duygusal!”
Karavan tatili tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de son dönemde en çok tercih edilen seçenekler arasına girdi. Pandemi sürecinde daha sakin ve kalabalıktan uzak alternatif arayışına girilmesiyle birlikte karavana olan talep artmıştı. Bugünse otel ve tatil yörelerindeki ev kiralarındaki artış tatilciler için karavan seçeneğini yeniden popüler hale getirdi. Türkiye otomobil piyasasının önde gelen online pazar yeri arabam.com’un 2 bin 446 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği araştırma, daha ekonomik olması nedeniyle tatilde konaklama için karavana yönelme eğilimindeki artışı rakamlarla ortaya koyuyor.
Neden karavan?
arabam.com’un araştırmasında yer alan, “Karavan tatili düşünmenin temel nedeni ne?” sorusunun cevaplarında “Otellerin pahalı olması” seçeneği yüzde 36 ile ilk sırada yer alırken, “doğa ile iç içe olmak” yüzde 34 ile ikinci, “özgürlük duygusu” yüzde 29 ile üçüncü sırada yer alıyor.
Karavancıların gözdesi Ege kıyıları
Anketi yanıtlayanların yüzde 19’u ilkbaharda karavan tatili yapmayı tercih ederken yüzde 61.1’i yaz, yüzde 17’si sonbahar ve yüzde 3’ü de kış cevabını veriyor.
“Karavan konforu için olmazsa olmaz dediğiniz şey nedir?” sorusu yöneltildiğindeyse yüzde 44.1’i duş, tuvalet ve yatak gibi temel ihtiyaçları ilk sıraya koyarken, mutfak yanıtını verenlerin oranı yüzde 19.2 olarak araştırma raporuna yansıyor.
“Karavanla en çok gitmek istediğiniz destinasyon neresi?” sorusu karşısında ise katılımcıların yarısından fazlası (yüzde 53) Ege kıyılarını tercih ettiğini dile getiriyor. Akdeniz yüzde 23 ile ikinci, Karadeniz ise yüzde 15 ile üçüncü sırada.
Ücretsiz alanlar aranıyor
arabam.com’un araştırmasında, “Karavan tatili için hangisini tercih edersiniz?” sorusuna yüzde 63 ile ücretsiz alanlar, yüzde 37 ile ücretli karavan parkları yanıtı veriliyor.
Katılımcılar arasında karavan almayı düşünenlerin oranı yüzde 56 olurken, kiralamayı düşünenlerin oranı yüzde 45’te kılıyor.
Karavan ilanları yükselişte!
Araştırmaya göre; arabam.com’da yer alan karavan ilanlarının toplam ilanlar içindeki oranı Ocak 2022’den Temmuz 2023’e kadar geçen 1.5 yıllık sürede aralıklarla da olsa artış eğiliminde. 2023’ün Ocak ayında karavan ilanlarının toplam ilan içindeki oranı yüzde 0,18 olurken, bu oran Temmuz 2023’te yüzde 0.37 olarak gerçekleşti.
“Tüketici karavan satın alma eğiliminde”
arabam.com CEO’su Arda Ayvaz, araştırma sonuçlarının bu yaz konaklama tercihinde karavan seçeneğini ön plana çıkmaya başladığını belirterek “İlan sayılarımıza ve anketimize verilen cevaplara bakıldığında görülüyor ki; tatilciler otel ve ev kiralama fiyatlarında yaşanan artış nedeniyle karavan satın alma eğilimine girdi. Ekonomi her alanda olduğu gibi burada da belirleyici unsur oldu. Araştırmamızda yer alan ‘Karavan konforu için olmazsa olmaz dediğiniz şey nedir?’ sorusuna katılımcıların yüzde 44.1’inin verdiği; ‘duş, tuvalet ve yatak gibi temel ihtiyaçlar’ yanıtı, karavanın sunduğu avantajları göstermesi açısından önemli. Doğayla iç içe, özgürlüğün tadına vararak ekonomik tatil yapmak isteyenlerin karavan ilanlarını gözden geçirmesinde fayda var” dedi.