Ceren Demir Tonguç: “Başarının anahtarı tüketicileri iyi dinlemek”

P&G’nin ambalajlarının yüzde 86’sını geri dönüştürülebilir olarak ürettiğini söyleyen P&G Türkiye, Kafkaslar ve Orta Asya Yönetim Kurulu Üyesi & Güzellik Kategorisi Direktörü Ceren Demir Tonguç “Amacımız bu oranı yüzde 90’a çıkarmak” diyor. Güzellik sektörünün teknolojiyle çok yakın bir ilişkisi olduğunu, her iki tarafın da birbirini beslediğini belirten Tonguç, bu alanda öncü olmak için teknolojiyi yakından takip ettiklerini söylüyor. “Öncelikli stratejimiz tüketicilerimizi iyi dinlemek” diyen Tonguç, P&G olarak başarının en önemli anahtarlarından birinin bu olduğuna inandıklarını kaydediyor.

Güzellik sektörü ve teknoloji birbirini besliyor

✓ P&G’nin genel merkezinin bulunduğu Cincinnati (ABD) ofisinde P&G Kuzey Amerika Stratejik Perakende İnovasyon Lideri ve ardından Global Kadın Bakım kategorisinde Stratejik Planlama ve e-İş Lideri olarak görev yaptıktan sonra P&G Türkiye, Kafkaslar ve Orta Asya Yönetim Kurulu Üyesi & Güzellik Kategorisi Direktörü olarak göreve başladım.

✓ Özellikle Stratejik Perakende İnovasyon Lideri görevimde teknolojinin perakende sektörüne getirilerini ve tüketicilerin ihtiyaçları doğrultusunda geliştirilen inovasyonları çok yakından takip etme fırsatı buldum. Sürekli gelişen güzellik sektörünün teknolojiyle çok yakın bir ilişkisi olduğunu, her iki tarafın da birbirini beslediğini düşünüyorum.

Trendleri yakından takıp ediyoruz

✓ P&G olarak trendleri ve teknolojiyi yakından takip ediyor ve öncü olabilmek için ürünlerimizi geliştirmeye devam ediyoruz. Güzellik trendlerinin sağlıklı yaşam, çevre duyarlılığı ve bilinçli tüketim temalarından esinlenerek gelişeceğini düşünüyoruz. Kullanıcı yorumları, online alışveriş ve influencer’ların etkisi güzellik kategorisinde artarak devam edecek.

✓ Sektörde transparanlığın da artacağına inanıyoruz. Artık tüketicilerimiz kullandıkları ürünlerin içeriklerinden topluma/çevreye sağladığı katkıya kadar tüm detayları öğrenmek istiyor. Elbette mikro toplulukların da artacağını söyleyebiliriz. Dolayısıyla güzellik kategorisinde de mikro toplulukları hedefleyen özel ürünleri gelecekte daha çok göreceğiz.

Ambalajlarımızın yüzde 86’sı geri dönüştürülebilir

✓ Sürdürülebilir yaşam tarzının her zamankinden daha önemli hale geldiği bir dünyada biz de fazlasıyla sorumluluklarımızın farkındayız. 2018 yılı itibarıyla P&G ambalajlarının yüzde 86’sı geri dönüştürülebilir olarak üretiliyor. Amacımız bu oranı yüzde 90’a çıkarmak.

✓ P&G Türkiye olarak üretim tesislerimizde bertaraf edilen atık miktarını yüzde 88, enerji kullanımını yüzde 19 ve sera gazı salınımını yüzde 29 azaltmayı başardık. Faydalı tekrar kullanım oranını iki katına çıkardık ve depolamaya gönderilen üretim kaynaklı katı atık oranını sıfıra indirdik.

“Dünyanın ilk geri dönüştürülmüş şampuan şişesi”nı ürettik

✓ 2030 yılına kadar aralarında Head&Shoulders, Ariel, Fairy, Febreze, Pantene ve Prima’nın da olduğu 20 lider markamızı yüzde 100 geri dönüştürülmüş veya yeniden kullanılabilir ambalajlarla üreteceğimizi taahhüt ettik. Şu anda Head&Shoulders şişelerimizin yüzde 25’ini geri dönüştürülmüş plastikten üreterek plastik atıkların geri dönüşümünü destekliyoruz.

✓ Avrupa genelinde yürüttüğümüz çalışmayla denizlerden toplanan plastik atıklar dönüştürülerek “Dünyanın İlk Geri Dönüştürülmüş Şampuan Şişesi” üretildi. Aynı zamanda Yeşil Bina konseptinde tasarlanan ve en yeni teknolojilerle desteklenen yeni ofisimizle yüzde 40 enerji tasarrufu sağlarken karbon ayak izini de yüzde 30 azaltıyoruz.

✓ Bir ürünün ya da hizmetin Z kuşağına çekici gelmesi için yalnızca işlevini yerine getiriyor olması yeterli değil. Aynı zamanda doğaya, sürdürülebilirliğe, sosyal ve çevre bilincine hizmet eden ürünler ve projeler de sunmalısınız. P&G Güzellik Kategorisi olarak markalarımızla da bu bilinci benimseyerek tüketicilerimizin hayatına dokunuyoruz. Özellikle genç nesle yönelik yürüttüğümüz çalışmalarımızla Z kuşağını çok daha iyi anlamaya ve hizmet etmeye gayret ediyoruz.

P&G Türkiye’nin ilk start-up’ı: Banabak

✓ BANABAK projesi, yaklaşık 2 yıl önce Türkiye’ye özel bir Gençlik Hareketi olarak başladı. Türkiye’deki veri dönüşümü serüvenimizde 2018’de gençler için bir mobil uygulamaya dönüştü. Türkiye’ye özel sunduğumuz bu mobil uygulamanın amacı gençlere göre şekillendirilmiş fırsatlar sunmak ve “Gençlerin kişisel bakım harcamalarını demokratikleştirmek” oldu.

✓ Sıfırdan yarattığımız bu girişimimiz şimdi 1,4 milyon üyeye sahip. Kullanıcılar kendilerine sunulan fırsatlar arasından en çok TEMA ile ağaç bağışlamayı tercih etti ve geçtiğimiz yıl 4 ayda yaklaşık 7 bin fidan bağışı gerçekleştirdiler. BANABAK’ın başarısı sayesinde özellikle Z kuşağının tüketim alışkanlıkları, alışveriş tercihleri ve hayata bakışlarıyla ilgili bilgiler sağlamaya başladık.

Gençlere özgüvenin önemini anlatmak istiyoruz

✓ “Kazanmak Kafada Başlar” mottomuzla gençlere özgüvenin önemini anlatmak istiyoruz. Türkiye Basketbol Federasyonu’yla 2014 yılından bu yana iş birliğimiz bulunuyor. A Milli Erkek Basketbol Takımı’nın ve Fenerbahçe Beko Erkek Basketbol Takımının “Özgüven Sponsoru”yuz.

✓ Türk basketbolunun NBA’deki gurur kaynağı Cedi Osman ile iki yıldır özgüven dolu çalışmalarımızı devam ettiriyoruz. Sporun daha çok insana ulaşması, topluma hayallerinin peşinden giden ve cesaretli bir nesil kazandırmak için espor da dahil olmak üzere pek çok spor organizasyonuna sponsor olmaya devam ediyoruz.

Saç bakımındaki tüm ezberleri bozmayı hedefliyoruz

✓ Head&Shoulders Supreme Arındıcı ve Besleyici serisiyle saç bakımını üç adıma taşıdık. Güzel ve yumuşak saçların sırrının temiz bir saç derisi olduğundan yola çıkarak geliştirdiğimiz yeni Supreme Arındıcı ve Besleyici serisiyle saç bakımındaki tüm ezberleri bozmayı hedefliyoruz. Marka elçimiz Serenay Sarıkaya’nın yer aldığı yeni reklam filmimizin de çok ses getireceğine eminiz.

✓ Güzellik artık sadece fizik­sel olarak değerlendirilen bir olgu değil, öncelikli olarak psikolojik etkisi değerlendi­riliyor. Gerçekleştirdiğimiz kampanyalar da bu zemine

dayanıyor. Pantene’in 11 ülkede yaptığı araştırma sonucunda kadınlar saçları güçlü ve sağlıklı göründüğünde hayata daha pozitif bakıyorlar. Buradan yola çıkarak yeni dönem mesajımızı “Gün Benim Günüm” olarak belirledik.

✓ Amacımız daha fazla kadını hayallerindeki saça ulaştırarak, güne “Gün Benim Günüm!” diyerek başlamaları. Yenilenen dünyamızı ve mesajımızı en iyi şekilde yansıtabilmek için markanın DNA’sıyla birebir örtüşen marka elçimiz Demet Özdemir ile birçok başarılı çalışma gerçekleştirdik.

Sürdürülebilir yaşam tarzını desteklemeye devam edeceğiz

✓ Önümüzdeki dönemde de öncelikli stratejimiz tüketicilerimizi iyi dinlemek, P&G olarak başarının en önemli anahtarlarından birinin bu olduğuna inanıyoruz. Bunun yanı sıra gelecek nesillere temiz bir dünya bırakabilmek için ürünlerimizle sürdürülebilir yaşam tarzını desteklemeye devam edeceğiz.

İLGİLİ HABERLER

 
e-Bülten üyeliği ile
son haberler size ulaşsın