
Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!
Markaların sosyal medya performanslarını tamamen analitik verilere dayalı olarak ölçen SocialBrands, 1–31 Ekim dönemine ait kasım ayı sonuçlarını açıkladı! Facebook, X ve Instagram’da sergiledikleri başarılı performanslarla öne çıkan markalar arasında Aselsan, Netflix, Makine ve Kimya Endüstrisi ilk üç sırada yer aldı.
Dijital dünyada rekabet her geçen gün artarken, markalar sosyal medyanın sunduğu olanakları en etkili şekilde değerlendirerek fark yaratmaya devam ediyor. Kullanıcıların ilgisini çekecek özgün içerikler üretmek, etkileşimi artırmak ve sürdürülebilir bir topluluk oluşturmak, markaların dijital başarılarının temelini oluşturuyor. Etkili stratejiler ve yaratıcı iletişim çalışmalarıyla öne çıkan markalar, sosyal medya performanslarını her ay daha da güçlendiriyor.
Web ve Sosyal Medya Takip, Raporlama, Analiz ve Akıllı İş Platformu BoomSonar Suite tarafından sunulan ve sosyal medya ölçümleme platformu BoomSocial verileriyle hazırlanan SocialBrands her ay Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performans incelemesini gerçekleştirip sonuçları kamuoyuyla paylaşmaya devam ediyor. Markaların sosyal medya performansları; takipçi sayısı, takipçi artışı, ileti türleri, etkileşim ve etkileşim türleri gibi 30’dan fazla istatistiksel kriter doğrultusunda tamamen veriye dayalı olarak ölçülüyor.
SocialBrands’in büyük veriye dayalı kapsamlı araştırmasına göre, 1-31 Ekim dönemini kapsayan kasım ayı sonuçlarında en başarılı marka Aselsan oldu!
Ayın en başarılı markaları; Aselsan, Netflix ve Makine ve Kimya Endüstrisi

Aselsan, savunma sanayiindeki teknolojilerini tanıtan paylaşımlarıyla sosyal medya iletişiminde istikrarlı performansını sürdürdü. Tüm platformlarda güçlü bir etkileşim grafiği yakalayan marka, SocialBrands Kasım Ayı Top100 listesinin zirvesinde yer aldı.
Netflix, platformunda yer alan dizi ve filmleri tanıtan yaratıcı içerikleriyle yüksek etkileşim elde ederek listenin ikinci sırasında yer aldı. Makine ve Kimya Endüstrisi ise teknoloji ve üretim alanındaki yeniliklerine dair düzenli paylaşımlarıyla sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çekmeyi başararak Top100 listesinin üçüncü sırasında yer aldı.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın ilk 10 markası şöyle:
- Aselsan
- Netflix
- Makine ve Kimya Endüstrisi
- Roketsan A.Ş
- English Home
- Disney+
- Baykar
- tabii
- RE/MAX Türkiye
- Nuh’un Ankara Makarnası
SocialBrands Kasım Ayı Top100 Listesi’nde yer alan markaların tamamına https://www.boomsocial.com/socialbrands adresinden ulaşabilirsiniz.
52 bin sosyal medya hesabı, 1 milyon 483 bin ileti ve 1 milyara yakın etkileşim incelendi!

Sosyal medya takip platformu BoomSonar tarafından sunulan SocialBrands Top100 Listesi, her ay olduğu gibi bu ay da markaların performanslarını 30’dan fazla istatistiksel kritere göre değerlendirdi. Liste, markalara ait 52 bin 644 hesaptan paylaşılan 1 milyon 483 bin ileti ve 983 milyon kullanıcı etkileşiminin SocialBrands algoritması tarafından tek tek incelenmesi sonucu hazırlanıyor.
Ayın öne çıkan özel gün iletişimi: 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
Cumhuriyetin ilan edilişinin 102. yıldönümü markalar tarafından sosyal medyada büyük bir coşkuyla kutlandı. SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markaların paylaştığı 12 bin 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı içeriği toplamda 1 milyonun üzerinde etkileşim elde etti. Paylaşılan içeriklerde cumhuriyetin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’e duyulan minnet başta olmak üzere egemenlik, birlik ve beraberlik vurgusu yer aldı.

Eti, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’na özel hazırladığı filminde, Cumhuriyet’in ilanı sonrasında meclis çıkışında fotoğraf çekemediği için üzülen bir gazeteciye Atatürk’ün herkese yeniden poz verdirerek bu fırsatı tanıdığı gerçek bir hikâyeyi konu aldı. Cumhuriyet’in insanlara armağan ettiği umut ve mutluluğu anlatan film, izleyenlerden tam not aldı.
Sabancı Holding, 29 Ekim için hazırladığı filminde yokluk içinde verilen milli mücadelenin gücünü ve dayanışmanın önemini vurguladı. “Cumhuriyetimiz için hep birlikte üretmeye devam edeceğiz” mesajıyla öne çıkan film, sade dili ve güçlü duygusuyla sosyal medyada büyük beğeni topladı. İş Bankası ise 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı filminde, cepheye giden askerlerin evlerinden ayrılış anlarını duygusal bir dille ele aldı. “Bugün o yolda ilerleyen her çocuğun adı Cumhuriyet” mesajıyla tamamlanan film, etkileyici atmosferiyle izleyenlerin kalbine dokundu.
Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya endeksi: SocialBrands!
Web ve sosyal medya takip platformu BoomSonar (www.boomsonar.com/tr) teknolojisine dayanan SocialBrands, 2016 yılından beri Türkiye’deki markaların sosyal medya performansını ölçümlemeyi sürdürüyor. Yalnızca hayran sayısı ya da etkileşim gibi tek bir veriye göre hareket etmenin çok ötesinde, sosyal medyanın tüm dinamikleri göz önünde bulundurularak oluşturulan eşsiz algoritma yapısıyla SocialBrands, markalar için şeffaf ve tarafsız bir değerlendirme sunuyor.
Marka hesaplarından elde edilen veriler; hayran sayısı, hayran artışı, ileti sayısı, ileti türleri, etkileşim sayısı, etkileşim türleri, sayfa bilgileri, etiket ve mention kullanımı gibi 30’dan fazla kritere göre değerlendiriliyor. Her biri farklı ağırlık oranına sahip değerlendirme kriterlerinin yanı sıra markalar aynı zamanda sektörlerinin performansıyla da kıyaslanıyor.
