19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bu yaz turizm sektörünün can simidi ne olacak?
Haberler

Bu yaz turizm sektörünün can simidi ne olacak?

Nafizcan Önder
12 Mart 2022
2 dk okuma

Türkiye’ye en çok turist gönderen Rusya ile üçüncü sırasındaki Ukrayna arasındaki savaşın Türkiye turizmini derinden etkileyeceğinden şüphe yok. Alternatif pazar arayışlarını sürdüren sektörün, salgın nedeniyle yapılamayan turizm fuarlarından da olumsuz etkilenmişti. Digital Exchange’in turizm marketing konusundaki uzman ekibine göre fırtınalı günler bekleyen turizm sektörün için doğru Influencer’lar ile sosyal medyada yapılacak “Arkadaşını Türkiye’ye Getir” kampanyası sektör için can simidi olacak. Ama elbette yapılması gerekenler bununla sınırlı değil… Öyleyse gelin turizm sektörünü bekleyen pazarlama savaşları için Digital Exchange‘in tüyolarına birlikte bakalım.

Ukrayna-Rusya savaşı, yeni ekonomik modelde en çok döviz geliri hesaplanan turizm sektörünü derinden sarstı. 7 milyonu aşan Rus ve 2 milyonu geçen Ukraynalı turiste ev sahipliği yapan Türk turizm şirketleri, savaşın uzaması halinde Nisan’da başlayacak sezonu kaçırma endişesine kapıldı. Salgın nedeniyle 2020 yılını büyük ekonomik kayıplarla geçiren sektörü, tüm umudunu 2021’e bağlarken geçen yıl 24.4 milyar dolara ulaşan gelir ve 29.3 milyon ziyaretçi 2022 için yeni yatırımlar ve planları devreye aldı. Buna karşın Rusya’nın Ukrayna’ya askeri harekatı ile başlayan ve Ukrayna’nın direnişi ile savaşa dönüşen ortamda şimdi turizm sektörü birinci (Rus) ve üçüncü (Ukrayna) pazarının yerine arayışa girdi.

Bu ortamda yapılması gerekenin alternatif pazarlara hızlı bir şekilde yöneliş olması gerektiğini vurgulayan Digital Exchange ekibi sosyal medyanın sektör için fırsatlarla dolu olduğunu da belirtiyor… Peki ama nasıl?

Türk Lirası’nın rekabetçi yönüne vurgu şart

Savaş ortamlarından coğrafi olarak etkilenen insanların rahatlamaya, huzura ve sakinliğe ihtiyacı olduğu temalarını vurgulayacak dijital kampanyaların hayli önemli olduğunu belirten Digital Exchange’in turizm marketing ekibi, “Avrupa genelinde Türkiye otellerindeki hizmet kalitesi, sahillerin ve denizin kalitesi biliniyor. Bu bilgilere vurgu yapacak, otellerin, turizm tesislerinin niteliklerini anlatacak ve Türkiye’de tatil yapmanın Euro ve Sterlin karşısında Türk Lirası’nın rekabetçi kur pozisyonu nedeniyle daha avantajlı olduğunu vurgulayacak ‘Arkadaşını Getir’ kampanyaları hayli etkili olacaktır. Avrupa’da yaşayan 5 milyon Türk de bu kampanyaya destek verirse, büyük bir başarı elde edilir” diyor.

İsrail’den Türkmenistan’a kadar alternatif var

Türkiye’nin Rus ve Ukraynalı turistin alternatifi olarak Türki Cumhuriyetler, Balkanlar ve Arap coğrafyasına da hızlı bir şekilde dijital marketing yaparak ulaşması gerektiğini belirten Digital Exchange’in CEO’su Emrah Pamuk ise, “Avrupa için; Romanya, Polonya, Macaristan, Bulgaristan, Hollanda, Belçika, İsviçre, Ortadoğu için; İsrail, Katar, Kuveyt, Lübnan, BAE, İran ve Kuzey Irak, BDT için; Kazakistan, Türkmenistan, Moldova, Azerbaycan’da hızlı, etkin ve sonuç almaya dönük Influencer marketing çalışmaları yapılmalı. Türkiye bu noktalarda

  • Hedef kitleyi belirleyip
  • İsteklerinin karşılanacağını anlatan
  • Ekonomik avantaj yaratacağı vurgusu yapılan
  • Yeniden gelmek isteyeceklerinin altı çizilen kampanyalara imza atarsa,  2022 yılında sadece Rusya ve Ukrayna pazarından yaşanması muhtemel kaybı telafi etmez, turizm hedeflerini de yukarı yönlü revize etme fırsatı yakalar” dedi.

Her bölgeye uygun dil seçilmeli

Salgından ötürü büyük turizm fuarlarının düzenlenemediğini hatırlatan Pamuk, “Burada en önemli tanıtım silahımızı dijital pazarlama oluşturuyor. Web sitesi ya da Call Center görüşmelerinde indirim sağlamak, kupon kodu vermek, arkadaşını getir kampanyası düzenlemek gibi birçok alternatif önümüzde bulunuyor. Bu gibi durumlarda turizm için dijital marketing yaparken çalışılacak Influencer,

  • Hedef kitle tarafından tanınmalı
  • Kampanya çağırısının karşılık bulacağı bilinmeli
  • Her bölgeye uygun bir kampanya dili seçilmeli” diye konuştu.

4,5 milyar kişiye erişim imkânı var

Bu tür kriz durumlarından çıkmanın en etkili yolunun sosyal medya ve dijital alanlardaki kampanyalara ağırlık vermek olduğunu belirten Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk “4.5 milyar insanın olduğu sosyal medyada, turisti Türkiye’ye yönlendirecek bir Influencer ordusu hazır bekliyor. Bizim de ülke olarak turizm konusunda tanıtım savaşı yapmamız gerekiyor” sözleriyle sosyal medyanın bu alanda da ne denli hayati bir önemi olduğunun altını çizdi…

Lojistik ve taşımacılık sektöründeki cinsiyet eşitsizliği ortaya çıktı

featured Turizm
1 TÜİK 2021 doğum istatistiklerini açıkladı
TÜİK verilerine göre 2021 yılında Türkiye kendini yenileyemedi
2 Getir deposu Rotterdam'da sanat galerisine dönüştü!
Getir deposu Rotterdam’da sanat galerisine dönüştü!
3 Effie Türkiye 2022
Effie Türkiye 2022’nin kazananları belli oldu
4 Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
5 Tüketici metaverse'e hazır mı?
Tüketici metaverse’e hazır mı?
Güncel Haberler
Yeni nesil CMO'lar: Total Stratejistler
Yeni nesil CMO’lar: Total Stratejistler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Nisan ayının dijital şampiyonları belli oldu!
Nisan ayının dijital şampiyonları belli oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markalardan 23 Nisan coşkusu!
Haberler
Markalardan 23 Nisan coşkusu!
Marketing Türkiye
4 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları
Nafizcan Önder
25 Mart 2022
SAS Orta Doğu, Afrika, Türkiye ve Orta Asya Dijital Dönüşüm ve İnovasyon Lideri Altan Atabarut
Haberler
Altan Atabarut: “Yalnızca insan aklıyla ilerleyemeyiz”
Gizem Yıldız
5 Nisan 2022
Yapı Kredi İş Geliştirme Müdürü Esin Eser
Haberler
Esin Eser: “E-ticaret sitelerindeki ziyaretlerin yüzde 63’ü satın almayla sonuçlanıyor”
Nafizcan Önder
5 Nisan 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.