24 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Lojistik sektöründeki cinsiyet eşitsizliği ortaya çıktı
Haberler

Lojistik ve taşımacılık sektöründeki cinsiyet eşitsizliği ortaya çıktı

Gizem Yıldız
8 Mart 2022
2 dk okuma

Birleşik Krallık merkezli CILT’in (Chartered Institute of Logistics and Transport) kadın kanadı olan Ve Türkiye’de lojistik ve taşımacılık sektöründe cinsiyet eşitliği için çalışan ilk kuruluş olan WiLAT (Women in Logistics and Transport) Türkiye, taşımacılık ve lojistik sektöründe tüm seviyelerdeki yetkinlik ve kadın sayılarının neden düşük olduğuna dair araştırma sonuçlarını 7 Mart’ta gerçekleştirdiği basın toplantısıyla duyurdu.

Hakan GÜLDAĞ ve Özlem DALGA moderatörlüğünde gerçekleşen basın toplantısına, WiLAT Dostu ve WiLAT Onur kurulu Üyesi Prof. Dr. Kerem Alkin uzaktan bağlantıyla katılarak WiLAT’ın sektör için önemini ve 103 yıllık bu kurumun ülkemize kazandırılmasının çok değerli olduğunu dile getirdi.

WiLAT bireysel ve kurumsal üyelerinin de katılım sağladığı toplantıda WiLAT Global Başkan Yardımcısı ve WiLAT Türkiye kurucu Başkanı Berna Akyıldız şöyle konuştu:

‘‘Covid-19 pandemisi sürecinde tüm dünyada taşımacılık ve lojistik sektörü, sağlık sektöründen sonra en önemli sektör haline geldi. Pandemi süresince tüketici alışkanlıkları tamamen değişti, lojistik ve taşımacılık günlük yaşantımıza tamamen girdi. E-ticaret ve online alışverişin giderek yoğunlaşması, kağıtsız ve temassız süreçlerle sektör tüm dünyada büyük bir hızla dijitalleşiyor ve değişiyor.

Taşımacılık ve lojistik aynı zamanda tüm sektörlerin kesişen noktası ve önemli bir unsuru. Pandemi süresince değişen dünya ticaretinde artan maliyetlerden ötürü lojistik, ticareti belirleyici faktör haline geldi.

Sektör, böylesine büyük bir değişim ve dönüşüm sürecinde olmasına rağmen halen erkek egemen algısından kurtulamamış, kadın işgücü yüzde 9,1 gibi çok düşük bir seviyede seyrediyor. Bu demek oluyor ki sektör, bu önemli değişim ve dönüşüm sürecinde kadın iş gücünden ve katkılarından yeterince faydalanamıyor.

Oysa kadınlar, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de değişim ve dönüşümün öncüleridir. Biz, WiLAT Türkiye olarak bu araştırma sonuçlarına göre konuları ele alacağız. Kadınların bu sektörde daha çok yer almalarına, var olanların tutunmalarına ve güçlenmelerine yönelik projelerimizle ilgili çalışmalarımızı büyük bir özveri ile sürdürüyoruz. Sektörün tüm katmanlarındaki kadın çalışan sayısının azlığından yola çıkarak başlattığımız mentorlük projelerinde ana hedefimiz, sektöre nitelikli genç kadın lojistikçiler kazandırmak.’’

CiLT, UND ve UTİKAD gibi sektörel paydaşların destekleri ile yapılan araştırmada ortaya çıkan çarpıcı başlıklar şu şekilde:

  • Lojistik ve Taşımacılık sektörü için en kritik üç beceri analitik düşünme, zaman yönetimi ve müşteri ilişkileri olarak belirlenmiştir.
  • Dijitalleşmeye uyum sağlamada en büyük zorluk, yeni teknolojilere karşı işgücünün direnç göstermesi olarak belirlenmiştir.
  • Sektörde en sık karşılaşılan beceri eksikleri arasında yabancı dil, zamanlama becerisi ve uzmanlık alanındaki yetersizlikler yer almaktadır.
  • Sektördeki firmalar beceri açığını kapatmak için üniversiteler veya meslek okullarıyla ortaklık sağlamaktansa, kendileri eğitim vermeyi tercih etmektedir.
  • Sektördeki liderlik rollerindeki cinsiyet eşitsizliğinin en önemli nedeni, endüstrinin erkek egemen olması ve rol model kadınların az olmasıdır. İkinci planda kalan nedenler arasında erkek liderlerin yine erkek yetenekleri tercih etmesi ve kadınların doğum nedeniyle ilk yıllarda işten ayrılması yer almaktadır.
  • Cinsiyet eşitliği öne çıkan bir organizasyonun en önemli özellikleri arasında cinsiyet eşitliğinin iş stratejisinin temel bir parçası olması, kadınlar ve erkeklerin eşit ücret alması, anne çalışanlara esnek çalışma programı uygulanması yer almaktadır. 

Toplantı, Global WiLAT üyelik ve WiLAT Dostu sertifikalarının dağıtım töreniyle sona erdi.

WiLAT, 1919 yılında Birleşik Krallık merkezli kurulmuş olan CILT (Chartered Institute of Logistics and Transport)’un kadın kanadı olarak 2013 yılında kadınların lojistik ve taşımacılık sektöründeki yerini güçlendirmek, sektördeki kadın sayısını arttırmak ve onlara sektördeki faaliyetleri süresince destek olmak amacıyla Nijerya’da kurularak serüvenine başladı. O günden bugüne yıllar içinde diğer ülkelerde de yapılanarak 33 ülkede faaliyetlerini büyüyerek sürdürüyor. 

Türkiye’de kadın ve lojistik kelimelerini ilk kez bir araya getiren ve sektördeki kadınları aynı çatı altında toplayan WiLAT Türkiye, faaliyetlerine 2021 itibariyle başladı.

Türkiye’de lojistik ve taşımacılık sektöründe cinsiyet eşitliği ve kadınların güçlendirilmesi konularında lider organizasyon olmak vizyonu ile yola çıkan WiLAT Türkiye, çalışmalarını büyük bir hız ve yepyeni projeler ile devam ettiriyor.

Cam tavanları yıkan kadınlar

WiLAT
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 Bir mesajla görsel üret: ChatGPT'nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT’nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
5 Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye'den 3 okul var!
Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye’den 3 okul var!
Güncel Haberler
Decathlon CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: "Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor"
Decathlon CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: “Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor”
IKEA, plastik kullanımını azaltmak amacıyla naylon poşetleri kağıt ile değiştiriyor
IKEA, plastik kullanımını azaltmak amacıyla naylon poşetleri kağıt ile değiştiriyor
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İletişim sektörü, Kocaeli'de öğrencilerle bir araya gelecek!
Haberler
İletişim sektörü, Kocaeli’de öğrencilerle bir araya gelecek!
Marketing Türkiye
12 Mayıs 2025
Rakipler el sıkışıyor: OpenAI ve Google'dan stratejik iş birliği
Haberler
Rakipler el sıkışıyor: OpenAI ve Google’dan stratejik iş birliği
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Yapay zeka çağında uzmanlara göre risk altındaki 5 meslek…
Haberler
Yapay zeka çağında uzmanlara göre risk altındaki 5 meslek…
İrem Alimoğlu
12 Nisan 2025
Mutfaktaki dönüşümün adı: Dondurulmuş gıda
Haberler
Mutfaktaki dönüşümün adı: Dondurulmuş gıda
Marketing Türkiye
19 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.