16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pandemi döneminde tüketici işletmelerden ne bekliyor?
Haberler

Pandemi döneminde tüketici işletmelerden ne bekliyor?

Nafizcan Önder
5 Ekim 2020
2 dk okuma

Pandemi döneminin başlangıcında büyük zorluklar yaşayan HoReCa sektörü için kontrollü normalleşme dönemi yaralarını sarmak için büyük bir fırsat. Bu fırsat trenine de dönemi başarılı okuyabilen ve tüketicilerin beklentilerine yanıt verebilen işletmeler binebilecekler. Hal böyle olunca tüketici davranışları dönemi okumak için, “Tüketici ne bekliyor?” sorusu da beklentileri saptayabilmek için büyük önem taşıyor. Metro’nun Nielsen ile birlikte gerçekleştirdiği araştırması tam da bu sorulara yanıt veriyor…

Otel ve restoranların yanı sıra bireysel müşterilerin beklentilerini ve ihtiyaçlarını da tespit eden araştırma, iki ayrı dönemde tüketici eğilimlerindeki değişimi analiz etmek için Temmuz ve Ağustos aylarında Ankara, İstanbul ve İzmir olmak üzere 3 şehirde 1.222 kişi ile gerçekleştirildi

Tüketici “mesafe” istiyor!

Rapora göre Temmuz ayında restoran ziyaret edenlerin oranı yüzde 63 iken Ağustos ayında bu oran yüzde 78’e çıktı. Otel ziyaretlerinde en çok önem verilen konuların başında yüzde 69 ile temizlik gelirken tüketicilerin restoranlarda en dikkat ettiği uygulama ise  yüzde 70 ile mesafeli oturma düzeni oldu.

Sosyal medya hesaplarına ve tüketici yorumlarına dikkat!

Tüketicilerin, pandemi döneminde küçük işletmelere olan güvenini sürdürdüğünü gösteren araştırmaya göre, küçük işletmelerin de içerisinde yer aldığı orta fiyat aralığındaki restoranların tercih edilme oranı yüzde 65, zincir restoranların ise yüzde 67 oldu. Ayrıca tüketicilerin restoranları tercih ederken sosyal medya hesaplarına bakma oranı yüzde 26’dan yüzde 33’e yükselirken web sitelerine bakılma oranı ise yüzde 24’ten yüzde 29’a çıktı. Bu da içinde bulunduğumuz dönemde dijital dönüşümün her anlamda, her sektörde ne denli önemli olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi.

Temizlik oteller için de anahtar kelime

Oteller için Ağustos’ta en çok önem verilen tedbirler: Temizlik (yüzde 69), otel odalarında alınan önlemler (yüzde 53), otel restoranlarında alınan önemler (yüzde 47) oldu. Burada tüketicilerin yüzde 46’sı için personellerin aldığı önlemler de oldukça ayırt edici konumda yer aldı. Özetle tüketici temizliğinden şüphe etmediği, etrafında önlemlerin alındığını gözlemleyebildiği otelleri tercih etti ve önümüzdeki dönemde de bu eğilimini sürdürecek.

Metro Türkiye Pazarlama, Marka Yönetimi ve İletişim Grup Müdürü Seçil Demiralp araştırmayı değerlendirirken, “Hepimizin bildiği gibi pandemi dönemi HoReCa sektöründe ayak sesleri bir süredir duyulan dijital devrimi hızlandırdı. Hijyen ve sosyal mesafe konusunda artan hassasiyetin de etkisiyle, QR kod, online ödeme, temassız teslimat ve rezervasyon gibi dijital çözümlere ve bu çözümlere en güvenli şekilde erişme talebi artıyor. Çok yeni, çok hızlı, kişiye özel ve sürekli gelişen bir dijital çözüm sunma çağındayız.” diyor.

Görünen o ki tüketicilerin büyük kısmı HoReCa sektörünün sunduğu hizmetlerden faydalanıyor ve faydalanmaya devam edecek. Burada seçimlerde öne çıkacak işletmelerse hijyen koşullarını sağlayan, tedbirlerin gözle görülecek derecede uygulandığı ve dijital anlamda dönüşümünü tamamlamış işletmeler olacak.

araştırma HORECA Metro Nielsen pandemi Seçil Demiralp Tüketici
1 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
2 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
3 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
4 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
Haberler
Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Banksy’nin yeni işi Marsilya sokaklarında ortaya çıktı: "Senin bende gördüğün şey olmak istiyorum"
Haberler
Banksy’nin yeni işi Marsilya sokaklarında ortaya çıktı: “Senin bende gördüğün şey olmak istiyorum”
Nafizcan Önder
2 hafta önce
TDK, yapay zeka için Türkçeye özgü derlem ve sözlük hazırlayacak!
Haberler
TDK, yapay zeka için Türkçeye özgü derlem ve sözlük hazırlayacak!
Sena Tufan
2 Mayıs 2025
Yapay zeka botları Wikipedia’yı kuşattı!
Haberler
Yapay zeka botları Wikipedia’yı kuşattı!
İrem Alimoğlu
4 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.