22 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kişisel veriler olmadan reklamları özelleştirmek mümkün mü?
Haberler

Kişisel veriler olmadan reklamları özelleştirmek mümkün mü?

Berçem Sultan Kaya
30 Eylül 2021
2 dk okuma

Apple’ın veri gizliliği politikalarını değiştirmesiyle hisseleri düşen Facebook, üçüncü taraf verilerine bağımlı olmadan da tüketiciye kişiselleştirilmiş reklam sunmanın yolunu buldu.

Çok değil, daha bir-iki yıl öncesinde, kişisel verilerin dijital reklamcılık üzerindeki ivmelendirici etkisi ve bunun yarattığı fırsatlar heyecan yaratıyordu. Ancak, kullanıcılardan verileri toplayan ve işleyen algoritmalar geliştikçe bu verilerin gizliliği konusu da gündeme gelmeye başladı. Nihayet bir anda bu konudaki politikalarını güncelleme kararı alan Apple, bir anda dijital reklamcılığın temeline darbe indirmiş oldu.

Apple ve Google kişisel verilerin kullanımıyla alakalı değişiklikler yaptıkça gelirinin ciddi bir kısmı reklamlara dayanan platform ve uygulamalar kara kara düşünmeye başladı. Ancak bu yaşananlar, öyle ya da böyle, üçüncü taraf verilerine daha az bağımlı bir dijital reklam modelinin artık gerekli olduğunu gösteriyor. Kullanıcıların kendilerini güvende hissedeceği ama aynı zamanda kişiselleştirilmiş reklamlar görebileceği bir modelin oluşturulması mümkün olduğu gibi elzem de görünüyor.

“Apple yeni kararıyla e-posta pazarlamasını altüst edecek!” haberini okumak için tıklayın!

Bu çabayla yola çıkan Facebook, üçüncü taraf verilerine daha az bağımlı olan ama yine de insanlara alakalı reklamlar gösterilmesine olanak tanıyan teknolojiler üzerinde çalıştıklarını duyurdu. Gizliliği Artıran Teknoloji (PET) sayesinde işlenen kişisel bilgiler minimuma indirilmiş oluyor.

Kişisel veriler olmadan reklamları özelleştirmek mümkün mü?

Facebook yaptığı açıklamada, yeni nesil dijital reklamcılığı destekleyeceğine inandıkları PET’ler için akademisyenler, küresel kuruluşlar ve geliştiricilerle uzun dönemli bir çalışmaya yatırım yaptıklarını dile getiriyor. “PET’ler, ölçümleri korurken işlenen verileri en aza indirmeyi sağlayan gelişmiş şifreleme ve istatistik teknikleri içeriyor. Bu teknolojiler, ancak endüstri iş birliği ve ortak bir standartlar seti varsa, her büyüklükteki kişi ve işletme için başarılı olacaktır. Bu nedenle platformları, yayıncıları, geliştiricileri ve diğer sektör katılımcılarını bu teknolojiler ve diğer gizlilik odaklı standartlar ve uygulamalar üzerinde birlikte çalışmaya çağırıyoruz.”

“Facebook “tamamen sanal bir dünya” için kolları sıvadı” haberini okumak için tıklayın!

Bu gibi teknolojilerin hem kullanıcı, hem reklamverenler, hem de mecralar için umut vadedici olduğunu söylemek yanlış olmaz. Üçüncü taraf verilerine bağlı olmayan bir dijital reklamcılık artık gerekliydi. Facebook’un üzerinde çalışmakta olduğu üç PET modeli de bu konuda geleceği şekillendirecek gibi görünüyor.

Facebook featured kişisel veri
1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
4 Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
5 Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
Güncel Haberler
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
The TECH Summit'ten gelecek manifestosu: "Yakın-Uzak ile Yeni Bir Çağ Başlıyor"
The TECH Summit’ten gelecek manifestosu: “Yakın-Uzak ile Yeni Bir Çağ Başlıyor”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Haberler
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Sena Tufan
12 Eylül 2025
LeBron James'in "hayatımın kararı" açıklaması, marka iş birliği çıktı!
Haberler
LeBron James’in “hayatımın kararı” açıklaması, marka iş birliği çıktı!
Sena Tufan
15 Ekim 2025
Magnum Ice Cream Company, Unilever’den ayrışma öncesi Yönetim Kurulu’nu açıkladı
Haberler
Magnum Ice Cream Company, Unilever’den ayrışma öncesi Yönetim Kurulu’nu açıkladı
İrem Alimoğlu
29 Eylül 2025
Beyaz yaka çalışanlar mavi yakaya geçişin yollarını arıyor
Haberler
Beyaz yaka çalışanlar mavi yakaya geçişin yollarını arıyor
Sena Tufan
2 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.