
Modern pazarlamacıların en büyük silahı “otomasyon”
“Otomasyon”, bazı pazarlamacıların tüylerini ürperten bir kelime olabilir fakat Eprofessional GmbH CEO’su Thomas Nuss’ta heyecan yaratıyor. Algoritmaların başarısızlığının insanları olumsuz etkilediğini vurgulayan Nuss, pazarlamacıların aynı hatayı bir iş arkadaşları yaptığında kolayca affedebildiklerini fakat algoritmaları affedemediklerini belirtiyor. Gelin Thomas Nuss’un modern pazarlamacıların otomasyonla ilişkisiyle ilgili sözlerine kulak verelim…
Pandemiyle birlikte değişen dünya koşullarında modern pazarlamacıların artık “otomasyon” fikrinden çekinmeye hakkı yok. İlerlemek, müşterilere ulaşmak ve dijital ortamda başarılı sonuçlar elde etmek için şimdi otomasyonu bir kez daha ciddiyetle ele almanın tam zamanı.
Pazarlamacıların tereddüt etmesini anlıyorum. Geçmişte otomatik çözümlerle olumsuz deneyimler yaşayıp “Bunun bir daha olmasına izin vermeyeceğim” diye düşünmüş olabilirsiniz. Algoritmalardan kaçınma hakkında yapılmış birçok psikolojik çalışma bulunuyor. Algoritmalar başarısız olduğunda insanlar öyle kötü etkileniyorlar ki, aynı hatayı bir iş arkadaşları yaptığında onu kolayca affedebilmelerine rağmen algoritmayı bir türlü affedemiyorlar. Sonuçta bu durum, ekiplerin her şeyi manuel olarak yapmaya çalışmaları nedeniyle çok sayıda insan hatasının oluşmasına yol açıyor.
Eprofessional olarak verileri ve deneyimleri temel alarak çalışıyoruz. Bunların ikisi de otomasyonun iş açısından başarılı sonuçlar getirdiğini gösteriyor. BCG tarafından gerçekleştirilen bir çalışma, bu argümanı basit bir şekilde ortaya koyuyor: Tüketicilere ilgili reklamlar ve içerikler sunmak için otomatik tekniklerden yararlanan şirketler birkaç hafta içinde yüzde 20 daha yüksek satış elde ettiklerini bildirdiler. Daha da iyisi, insanların sağladığı bilgilerden yararlanan otomatik pazarlama kampanyaları uygulayan şirketler, satışlarında yüzde 15 daha fazla büyüme kaydedebiliyorlar.
Ekstra otomasyon fark yaratıyor
İnsanlar tarafından sağlanan bilgilerin yanı sıra ekstra otomasyon düzeyleri uygulama konusundaki istekliliğimiz, Eprofessional’a rekabet avantajı kazandırıyor ve müşterilerimizin memnun kalmasını sağlıyor. Denemeye ve öğrenmeye devam ediyoruz. Yakın zamanda, Nisan ayındaki global lansmandan önce birkaç müşterimizle birlikte Google Ads’deki yeni otomasyonu ele alan bir pilot çalışma gerçekleştirdik. Sistem, markaların Google Ads öneriler sayfasındaki çeşitli önerileri otomatik olarak uygulamalarına olanak veriyor. Önerileri her gün manuel olarak onaylamak yerine, fırsat ortaya çıktığı anda kampanyalar sistem tarafından optimize ediliyor. Şu anda 17 öneri türü yer alıyor. Böylece zamanı kısıtlı olan pazarlamacılar, manuel optimizasyonla uğraşmak yerine stratejik düşünmeye odaklanabiliyorlar.
Kişisel bakım şirketi L’Oréal Germany, belirli kampanya önerilerini otomatik olarak uygulayıp manuel işleri ortadan kaldırarak yeni Google pilot çalışmasına dahil olan ilk markalardan biri oldu.
Google Arama ve Otomasyon Direktörü Franziska Jaeger, L’Oréal’in yaklaşımından çok memnun: “Birçok müşterimiz, kampanya optimizasyonunun önemli özellikleriyle ilgili kontrolün kendilerinde olmamasından ötürü endişelendiklerini söylüyor. Bu yüzden L’Oréal’in yeni bir şey deneme konusunda bu denli istekli olduğunu görmek bizi çok sevindirdi.”
Otomasyon argümanı
Makineler birçok iş alanında insanlardan daha akıllı. Elbette hâlâ sadece insanların yapabileceği ya da insanların en iyi şekilde yaptığı birçok iş var. Ancak makinelerle birlikte çalışarak çalışmalarımızı daha üretken, verimli ve memnun edici hale getirebiliriz.
İşte işinizde otomasyonun potansiyelinden tam anlamıyla yararlanmanızı sağlayacak dört önemli nokta:
1. Birinci taraf verilerine öncelik verin
Üçüncü taraf verilerinden yararlanmak yerine, otomatik sistemlerinize sahip olduğunuz birinci taraf verilerini girin. Birinci taraf verileri, müşterilerinizle ilgili olarak başka kimsenin elinde bulunmayan net ve benzersiz bilgiler sağlar. Ayrıca üçüncü taraf çerezler artık gizlilik koşullarını karşılamadığı için birinci taraf veriler işletmenizi geleceğe hazırlamanıza da yardımcı olur.
2. Daha iyi ölçüm daha iyi sonuçlar getirir
Otomatik sistemlerinize doğru birinci taraf verilerini girdikten sonra, kampanyalarınızın ve sitelerinizin nasıl performans gösterdiğini tam olarak anlamak için uygun ölçüm tekniklerini kullandığınızdan emin olun. Buna örnek olarak, iyi sonuç veren kanallarla ilgili daha net bir tablo elde etmek için gelişmiş ilişkilendirme teknikleri uygulamayı gösterebiliriz. Böylece sürekli olarak optimizasyon sağlayabilir ve kaynaklarınızı en iyi performans gösteren kanallara yönlendirebilirsiniz.
3. Bütçenizi bilinçli kullanın
Google Ads’deki öneriler sayfasında, genellikle bir kampanyanın bütçesini artırmaya ve başka bir alana ayrılmış bütçeyi kısmaya yönelik fırsatlar öne çıkarılır. Yeni fırsatlara göre değişiklik yapmaya hazır olun ve katı bütçe kuralları koyarak kendinizi kısıtlamayın.
4. Stratejiye daha fazla odaklanın
Otomasyon sayesinde çalışma zamanından tasarruf eden insan kaynaklarını, yeni ve yenilikçi fikirler üretmeye ve daha stratejik fırsatları araştırmaya yönlendirin. Bu alanda insan beyninin gücünden en iyi şekilde yararlanabilirsiniz.
Kaynak: Think with Google
CMO’ların iş süreleri neden kısalıyor?
Pazarlamacılar “deneyim tasarımı” yaklaşımlarını değiştirmeli!