19 Nisan Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Konkur
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Pazarlamacılar “deneyim tasarımı” yaklaşımlarını değiştirmeli!

Gizem Yıldız
3 hafta önce
2 dk okuma

Tüketici etkileşimini arttırmanın en etkili yollarından biri yaratım süreçlerine onları da dahil etmek ve hatta merkezi bir rol vermek… “Cocreation” olarak tabir edilen bu eylem, markaların müşterileriyle daha iyi ilişkiler kurmasına olanak tanıyor ancak etki düzeyini arttırmak için pazarlamacıların ve tasarımcıların birlikte çalışması şart!

Tüm müşteri yolculuğu boyunca ürün ve hizmetlerinin onların ihtiyaçlarına ve deneyimine en iyi şekilde hitap etmesini sağlamak isteyen pazarlamacılar için tasarım anlayışının acilen yeniden şekillendirilmesi gerekiyor.

Böylece pazarlamacılar, tasarımla daha fazla değer ve kalite sunabilirler. Tasarımı pazarlamanın kalbine yerleştirerek “birlikte tasarlamak” fikrini benimseyen tasarımcılar, marka deneyimi oluşturmanın mistik etkisiyle tek başlarına mücadele etmek yerine tüketicileri sürece dahil ederek sorunu daha insan merkezli bir şekilde çözebiliyorlar.

Birlikte yaratmak ayrıca, markaların müşterileri ve diğer ortaklarıyla daha iyi ilişkiler kurması içi fırsat sunuyor. Zira yenilikçi ürünler, hizmetler ve deneyimler bir markayı rakiplerinin önüne geçiren en temel unsurlar…

İnsan merkezli tasarım…

Cocreation, eylem halindeki insan merkezli bir tasarım anlayışını ifade ediyor. Tüketicilere fayda sağlayan yenilikler yapmak için, yolculuklarını haritalandırmadan ve anlamadan önce onların yolunda yürümelisiniz. Ancak o zaman onların mevcut deneyimleri içindeki acı noktaları, keyif anları veya belirsizlikleri keşfedebilirsiniz. Bu bakış açısıyla, müşteri yolculuğunun hangi aşamasında olursa olsun, deneyimlerini gerçek içgörü ve empatiye dayalı olarak iyileştirebilirsiniz.

Bugün, kanallar veya daha da kötüsü departmanlar açısından mevcut kalıplarla düşünme riskiyle karşı karşıyayız. Fakat tüketici böyle düşünmüyor. Tüketicilerin markanızı gördüğü, hissettiği veya konumlandırdığı perspektiften bakmak daha iyi bir yol.

Tasarım deneyimi tüketici yolculuğunun tüm aşamalarında eşit ağırlığa sahip olmalı!

Ikea, müşterilerin yeni ürün fikirleri ortaya koyabilmesi için Co-Create Ikea adlı dijital bir platform oluşturdu ve bu platform sayesinde öğrenciler ve inovasyon laboratuvarlarıyla iş birliği yapılması mümkün oldu. 

Heineken’den Unilever’e kadar farklı sektörlerde birçok marka bunu uyguluyor. Sandalet markası Birkenstock, son üç yılını Central Saint Martins tasarım okulundan öğrencilerle iş birliği yaparak geçirdi ve bu da ürün yelpazesine dört yeni ayakkabı daha eklemesine yol açtı.

Tüketici ve tasarımcılarla birlikte çalışan pazarlamacıların en büyük avantajlarından biri, şirketleri, işe alma aşaması veya satın alma aşaması gibi odaklanma eğiliminde oldukları alanların ötesinde düşünmeye itmesi. Bu yeniden düşünme, uçtan uca deneyimi düşünmek, yani müşterileri elde tutmak, beslemek ve desteklemek anlamına geliyor… 

Pazarlamacılar için birlikte yaratmaya ilişkin yol gösterici ilkeler:

  • Tasarımı nasıl gördüğünüzü yeniden tanımlayın. Bu, daha iyi müşteri deneyimleri elde etmek için insan merkezli bir disiplin edinmenizi sağlayacaktır.
  • Uçtan uca kullanıcı yolculuğunu tüm ayrıntıları haritalayın.
  • Kullanıcı yolculuğu boyunca tüketicilerin ne düşündüğünü, ne yaptığını ve ne hissettiğini anlayın.
  • Kullanıcılara mükemmel bir deneyim sunmak için onlarla iş birliği yapın, yineleyin ve prototip oluşturun.
  • Tasarımcılara, deneyimi tüm yaratıcılıkta bütünsel bir şekilde birleştirmeleri ve tasarım bağlantısını iyi kullanmaları için alan açın.

*GSK Vice-President of Design Andrew Barraclough Marketing Week için yazdı.

featured Tasarım
Güncel Haberler
Bir tavşan kozmetik sektörünün dengesini nasıl bozdu?
Marketing Türkiye ve Deloitte’dan bir ilk: Marketing Analytics & Cognitive (MAC) Zirvesi için geri sayım başladı…
TOGG, dünyanın en prestijli tasarım ödüllerinden iF Design Award’da ödülle döndü!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haberler
Siyahi çalışanlardan Amazon’a “ırkçılık” suçlaması!
Gizem Yıldız
26 Şubat 2021
Haberler
British American Tobacco yenilendi!
Marketing Türkiye
11 Mart 2021
Haberler
Dünyanın cinsiyet eşitliği karnesi!
Marketing Türkiye
8 Mart 2021
Haberler
PRİDA İletişim Ödülleri 2021’e başvurular 9 Nisan’da sona eriyor!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

rota@rotayayin.com.tr
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • Kvkk Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Konkur
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.