16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketici maskülen ve asi mobilya markalarını seviyor
Haberler

Tüketici maskülen ve asi mobilya markalarını seviyor

Marketing Türkiye
31 Ocak 2021
4 dk okuma

Pandemiyle birlikte evde geçirilen süreler artarken, evlerimizin temel yapı taşları olan mobilyaların estetiği, konforu ve işlevselliği şüphesiz daha önemli hale geldi. Peki, evlerin hem ofise hem de sosyalleşme alanlarına dönüştüğü bu süreçten tüketicilerin mobilya alışveriş eğilimleri nasıl etkilendi? Tüketiciler için mobilya satın alırken en önemli kriterler neler? Mobilya alışverişlerinde en çok hangi markalar tercih ediliyor? Yanıtlar Marketing Türkiye için PRAGMA Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Mobilya Sektörü Araştırması”nda…

Küresel sağlık kriziyle birlikte tüm dünya evlerinde belki de hiç olmadığı kadar çok vakit geçirmeye başladı. Saatlerce salonda televizyon karşısında dizi/film izleyenler daha konforlu koltuklara ihtiyaç duyarken, evlerini ofise dönüştürmek zorunda kalanlar tercihini fonksiyonel mobilyalardan yana kullandı. Sokakta olmanın her an risk teşkil ettiği günlerde yeni sosyalleşme alanımız evimiz olunca mobilya sektöründe de hareketlilik kaçınılmaz oldu. PRAGMA’nın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Mobilya Sektörü Araştırması”nın sonuçlarına göre tüketicilerin hemen her sektörde artan online alışveriş eğilimi mobilya sektörüne de yansımış durumda. Online alışveriş pandemi öncesi tüketicilerin mobilya sektörü için en az tercih ettiği kanal olurken bugün en çok tercih edilen ikinci kanal konumuna gelmiş bulunuyor. Satın alma kriterlerine baktığımızdaysa dayanıklılığın ve satın alma süreci sonrasında sunulan müşteri hizmetlerinin oldukça önemli olduğunu görüyoruz. Gelin bu kapsamlı araştırmanın detaylarını birlikte inceleyelim.

Pandemide mobilyalar internetten satın alındı

Araştırmanın sonuçlarına göre markaların kendi mağazaları tüketicilerin mobilya alışverişi için öncelikli adresi. Pandemi öncesinde tüketicilerin yüzde 79’unun tercih ettiği mağazalar bu dönemde yüzde 42’ye gerilemiş olsa da halen ilk sırayı korumayı başarıyor. Ancak pandemi döneminde tüketicilerin online alışveriş eğilimlerinin artmış olması mobilya sektörünü de etkiledi. İnternet alışverişinin, pandemi öncesinde en az tercih edilen kanal olmasına rağmen bu süreçte en çok tercih edilen ikinci kanal (yüzde 37) olduğu görülüyor.

Tüketici maskülen ve asi mobilya markalarını seviyor

Ne olursa olsun “dayanıklı” olsun

Tüketicilere mobilya satın alırken en çok önem verdikleri kriterler sorulduğunda “Dayanıklılık” olmazsa olmaz bir kriter olarak öne çıkıyor. Müşterilerin sağlamlıktan sonra en temel beklentileriyse “Satış sonrası hizmetin iyi olması” ve “Müşteri memnuniyetine önem verilmesi”. Cinsiyet kırılımına göre yanıtlar incelendiğindeyse kadınların ödeme koşullarına, modern dizaynlara, kullanışlılığa ve marka güvenilirliğine daha çok önem verdiği görülürken erkelerin mobilyanın sosyo-ekonomik statülerini yansıtmasını önemsediği ortaya çıkıyor.Tüketici maskülen ve asi mobilya markalarını seviyor

Tüketicilerin bir numaralı bilgi kaynağı web siteleri

Veriler tüketicilerin mobilya satın alımlarındaki bir numaralı bilgi kaynağının yüzde 80’le markaların kendi web siteleri ve sosyal medya platformları (yüzde 55) olduğunu gösteriyor. Bu nedenle “internet” mobilya markalarının en az fiziksel mağazaları kadar özenle kullanması gereken bir vitrin.

Tüketici maskülen ve asi mobilya markalarını seviyorMobilyalarımızı üç yılda bir değiştiriyoruz

Tüketicilerin ortalama olarak mobilya değiştirme sıklığının üç yılda bir kez olduğu, mobilya kategorileri arasındaysa aksesuarların daha sık satın alındığı görülüyor. Oturma ve panel mobilya kategorilerindeyse genç kadın tüketicilerin daha sık alışveriş yaptığı gözlemleniyor.

Tüketici maskülen ve asi mobilya markalarını seviyor

 

En çok bilinen ve kullanılan mobilya markaları

Araştırmanın verilerine göre tüketiciler nezdinde akıllara en fazla gelen mobilya markalarında ilk dört sırayı; İstikbal, Bellona, Yataş ve Ikea alıyor. Global bir oyuncu olan Ikea’nın yerel markaların arasında ilk beşte yer alabilen tek marka olması dikkat çekiyor. Mobilya kategorilerine göre marka tercihlerine bakıldığındaysa oturma ve panel grubunda en fazla Bellona ve İstikbal tercih edilirken, yatak ve bazada lider Yataş olarak öne çıkıyor. Genç odası ve Aksesuar kategorilerinde ise Çilek ve Ikea belirgin bir biçimde daha çok tercih ediliyor. Panel grubunda Bellona’yı ve İstikbal’i, yatak kategorisindeyse Yataş’ı tercih edenler arasında erkeklerin anlamlı olarak daha fazla olduğu gözlemleniyor. Bu doğrultuda erkeklerin marka bilinirliği yüksek olan yerel ve yerel mobilya markalarını daha fazla tercih ediyor olduğunu söylemek mümkün.

Tüketici maskülen ve asi mobilya markalarını seviyor

 

Tüketici artık daha seçici

Tüketicilere pandeminin mobilya alışverişleri üzerindeki etkisi sorulduğunda katılımcıların yüzde 62’si etkilediğini ifade ederken, yüzde 79’u mobilya alırken daha dikkatli olduğunu, yüzde 72’si daha kullanışlı mobilyalar satın aldığını belirtiyor. Katılımcıların yüzde 65’nin internetten mobilya satın aldığını belirtmiş olması ise sektör için online kanalların ne kadar önemli olduğunu bir kez daha ortaya koyuyor.

Tüketici maskülen ve asi mobilya markalarını seviyor

Maskülen ve asi markalar daha çok tercih ediliyor

Tüketicilere tercih ettikleri markaların hangi sıfatlara ne derece uyumlu olduğu sorulduğunda, en çok tercih edilen ilk dört markada da “Maskülen” ve “Asi” sıfatları ağır basıyor. Dört marka içinde Ikea tasarımları ve satış noktalarıyla daha fazla genç hedef kitleye hitap ettiği düşünülürken, sektörün köklü markalarından Yataş ise klasik çizgileriyle akıllarda yer ediyor.

Ev kadınları silinebilir kumaşlı mobilya istiyor

Tüketicilerin sektörden bekledikleri yeniliklerin başında silinebilir mobilyaların üretimi geliyor. Özellikle orta yaş ev kadınları sektörden kumaşı silinebilir oturma grupları talep ediyor. Bununla birlikte sade tasarımlar özellikle erkekler tarafından tercih edilirken, mobilya satın alım kriterlerinin başında gelen dayanıklılık, sektörden beklenen trendler içinde de kendini gösteriyor.

Tüketici maskülen ve asi mobilya markalarını seviyor

mobilya mobilya değiştirme sıklığı mobilya satın alma mobilya satın alma nedenleri mobilya sektörü araştırması mobilya tercih kriterleri pragma araştırma Tüketici
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Haberler
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Marketing Türkiye
4 Mayıs 2025
Dijital pazarlama iletişimi dünyasının en iyileri MIXX Awards sahnesinde ödüllendirildi
Haberler
Dijital pazarlama iletişimi dünyasının en iyileri MIXX Awards sahnesinde ödüllendirildi
İrem Alimoğlu
11 Nisan 2025
KFC'den gastronomi sınırlarını zorlayan dondurma!
Haberler
KFC’den gastronomi sınırlarını zorlayan dondurma!
İrem Alimoğlu
14 Mayıs 2025
İş dünyasının geleceğini hangi teknolojiler şekillendiriyor?
Haberler
İş dünyasının geleceğini hangi teknolojiler şekillendiriyor?
İrem Alimoğlu
5 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.