21 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Google: “Evden tüketim salgından sonra da devam edecek”
Haberler

Google: “Evden tüketim salgından sonra da devam edecek”

Duygu Su Ocakoğlu
15 Haziran 2020
2 dk okuma

Salgınla birlikte normal zamanlarda dışarıda yapmaya alıştığımız birçok aktivite eve taşındı ve bu sürecin birkaç ay sürmesiyle birlikte yeni ev merkezli alışkanlıklarımızdan hangilerinin kalıcı, hangilerini geçici olacağı merak konusu olmaya başladı. Google bu sorunun yanıtını kullanıcı aramalarına ve sahip olduğu diğer kanalların verilerinden oluşturduğu bir raporlar veriyor.

Alışkanlıklar arasında, şaşırtıcı olmayan bir şekilde, yemek tariflerine ve DIY el işi videolarına ilgi artışı bulunuyor. Ancak Google Global Reklamlar ve Pazarlamadan Sorumlu Başkanı Marie Gulin-Merle bu dönemde ortaya çıkan ev merkezli trendlerin birçoğunun salgından önce de gözlemlendiği ve COVID-19’un bu alışkanlıklarının yayılmasını hızlandırdığını belirtiyor.

“’Ev-merkezcilik olarak tanımlayabileceğimiz trendleri hali hazırda gözlemliyorduk” diyor Gulin-Merle ve ekliyor, “İnsanlar rahatlık ve daha iyi bir hayat kalitesi arayışında. Bu çoğu zaman yollarda geçen zamanı hayatlarından çıkarmak anlamına geliyor. Daha çok insanın evlerinde kaliteli vakit geçirme isteğinin artmasıyla birlikte alışveriş trendleri de değişmeye başlamıştı”.

Bu değişim verilere “uzaktan işler” (remote jobs) anahtar kelimesinin aranma oranının son iki yılda yüzde 210 artış göstermesiyle ve “eve market siparişi” (grocery delivery) anahtar kelimesininde aynı zaman diliminde yüzde 130 daha çok aranmasıyla yansıyor.

Bunun yanı sıra Google gerek evde yapacak bir meşgale, gerek daha uygun fiyatlı alternatif arayışlarının sonucu olarak bu dönemde edinilen DIY yeteneklerinin de tüketicilerin nasıl alışveriş yaptıklarını etkileyeceğini belirtiyor.

Gulin-Merle bu yansımaları, “Geçtiğimiz birkaç ay içinde herkes yeni alışkanlıklar ve yetenekler edindi. Belki de evdeyken en sevdiğiniz kahveyi yapmayı öğrendiğiniz veya mikrodalga fırınınızı YouTube videolarını izleyerek tamir etmeye çalıştınız. Belki de bu birkaç ay boyunca hayatınızda ilk defa online market siparişi verdiğiniz ve bunun markete gidip alışveriş yapmaktan çok daha kolay ve rahat olduğunun farkında vardınız. En sevdiğiniz marka artık üretim yapamadığı için daha önce denemediğiniz markalara bir şans verdiniz” sözleriyle özetliyor.

Google geçtiğimiz ay pazarlamacılara değişen trend trenini kaçırmamaları konusunda yardımcı olmak için Rising Retail Categories (Yükselişte Olan Perakende Kategorileri) sekmesi gibi yeni araçlar sundu. Bu sekme ile talebi artan ürünler günden güne takip edilebildi.

Google’ın verileri insanların karantina önlemlerine nasıl alıştığı konusunda da bilgi topladı. Önce kaliteli bilgiye duyulan talep, sonra durumun esprisini yapmaya başlamakla gelen rahatlama ve son olarak ilk iki aşamadan çok daha uzun süren ve salgından sonra da devam etmesi beklenen üretkenliğin ve evde geçirilen zamanı kaliteli hale getirmenin odakta olduğu aşama.

Google’ın bu verilerine bakarak evde kalmanın hayat kalitesini arttıracak bir tercihe dönüştüğünü söylemek mümkün.

Kaynak: Adweek

 

araştırma evden tüketim google rapor trend
1 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
2 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
3 Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
4 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
5 Haftanın marka-ajans iş birlikleri (8-14 Ağustos)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (8-14 Ağustos)
Güncel Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Türkiye'de "tırışkadan işler" gerçeği: Her 5 çalışandan 2'si işini "gereksiz" görüyor!
Türkiye’de “tırışkadan işler” gerçeği: Her 5 çalışandan 2’si işini “gereksiz” görüyor!
Ticaret Bakanlığı'ndan 30 sosyal medya hesabına yasa dışı bahis reklamı nedeniyle engel
Ticaret Bakanlığı’ndan 30 sosyal medya hesabına yasa dışı bahis reklamı nedeniyle engel
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Haberler
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
İrem Alimoğlu
12 Haziran 2025
"Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
Haberler
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Markalı perakendede indirimler çare olmadı: Satışlarda kan kaybı sürüyor
Haberler
Markalı perakendede indirimler çare olmadı: Satışlarda kan kaybı sürüyor
İrem Alimoğlu
2 gün önce
Dünyanın en iyileriyle aynı sahnede! Toprak, Red Bull Kutusunda Kanatlandı
Haberler
Dünyanın en iyileriyle aynı sahnede! Toprak, Red Bull Kutusunda Kanatlandı
Nafizcan Önder
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.