31 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Goodjob ve Iran Brand Makers'tan iş birliği
Haberler

Goodjob ve Iran Brand Makers’tan iş birliği

Marketing Türkiye
18 Kasım 2016
2 dk okuma

Goodjob, İran’ın en büyük marka ajansı Iran Brand Makers ile iş birliği anlaşması imzaladı. Yapılan anlaşma çerçevesinde hem Türk markalarının İran pazarındaki pazarlama ve iletişim faaliyetlerinin verimli bir şekilde yönetilmesi hem de İranlı markalara Goodjob tarafından marka danışmanlığı hizmeti verilmesi planlanıyor. İki şirket de bu anlaşmadan çok umutlu. Anlaşma için Goodjob kurucu ortağı Serhan Ok ve Iran Brand Makers kurucusu Dr. Farzad Moghaddam Tahran’da bir araya geldi.

Hedef Pazar çalışmalarında yerel partnerler son derece önemli. Zira başka ülkelerde iş yaparken güvenilir ajans, araştırma şirketi ya da medya satın alma şirketi bulmak her zaman çok zor. Bir distribütör ile anlaşarak girilen pazarlarda, çoğunluklu marka yönetimini doğru yapmak güç. Bu da gelecekte marka için önemli sorunlar doğurabiliyor. Ancak ve ancak içeriden bir partnerle bunu aşmak mümkün görünüyor. Goodjob’ın kurucu ortaklarından Serhan Ok, şirketi kurdukları ilk günden bu yana marka danışmanlığı işini Asya bölgesine yayma hayalleri olduğunu belirtti. Bunun da altında bu gerçek yatıyor. Aksi halde komşu ülkelerimizde dahi çok güçlü markalar yaratmamız çok zor.

Türkiye İran İçin Örnek Ülke

Türkiye pazarı markalaşma konusunda İran’dan çok ileride. Bunu Dr. Moghaddam de kabul ediyor. Örneğin halen pek çok küresel markanın taklitleri pazarda faaliyet gösteriyor. Araştırmadan medya satın almaya kadar pek çok konuda geliştirilmesi gereken alanlar var. Örneğin kantitatif bir araştırma için güvenilir bir saha şirketi bulmak güç. Elbette ülkedeki bazı yaptırımlar bunda aktif rol alıyor. Reklamlara ilişkin ciddi bir denetim söz konusu. Kadınların reklamda oynamasına ilişkin bir yasak yok ancak çok rahat kullanıldığı söylenemez.

İran’da pazarlama anlamında yapacak çok şey olduğunu söyleyen Moghaddam, bu işbirliğinin çok verimli olacağına inanıyor. Kendisi uzunca süre Türkiye’de yaşamış. Bu sayede iki ülke arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları çok iyi gözlemleyebiliyor. Hemen hemen her yaz ailesiyle birlikte Türkiye’ye tatile geliyor. Hem Türkiye’den belirli konularda bilgi-birikim almak hem de Türk markalarının gelişen İran pazarında daha aktif rol almasını sağlamak için böyle bir iş birliğinin şart olduğuna inanıyor.

İlk Proje Kasım 2016’da Başladı

Anlaşmanın ilk meyveleri kasım 2016’da toplanmaya başlandı. İran pazarına girmek isteyen Avustralyalı bir içecek markası ve markaya bağlı kafeler için Goodjob, marka danışmanlığı hizmeti verecek. Goodjob’ın 2014 yılında yarattığı ve 50 şubeye ulaşan Alaçatı Muhallebicisi markası, bu proje için önemli bir örnek teşkil ediyor. Zira İran’da hali hazırda şubeleşebilmiş çok az restoran ve kafe markası yer alıyor. Bunların da şube sayısı iki elin parmaklarını geçmiyor.

Bunun yanında ilk etapta Turquality’ye akredite şirketlerin İran’da daha aktif pazarlama faaliyetleri yapabilmeleri için Goodjob aracılığıyla projeler başlatılması planlanıyor. İlk proje Goodjob’ın bir kaç yıldır marka danışmanlığını yürüttüğü Uğur Soğutma ve İnoksan markaları için başlatılacak. Sonrasında ise yeni yaratılan Warmhaus kombi markası için İran pazarına yönelik stratejiler geliştirilecek.

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 Ticaret Bakanlığı'ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
Ticaret Bakanlığı’ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
3 Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
4 Krispy Kreme x Crocs'tan "lezzetli" iş birliği: Donut tadında adımlar
Krispy Kreme x Crocs’tan “lezzetli” iş birliği: Donut tadında adımlar
5 YouTube Shorts'a yapay zeka destekli araçlar geldi
YouTube Shorts’a yapay zeka destekli araçlar geldi
Güncel Haberler
ChatGPT’ye “Çalış ve Öğren” modu
ChatGPT’ye “Çalış ve Öğren” modu
Formula 1’de Türkiye sürprizi: İstanbul Park piste dönüyor
Formula 1’de Türkiye sürprizi: İstanbul Park piste dönüyor
Ticaret Bakanlığı'ndan toplatma kararı: 5 riskli ürün açıklandı
Ticaret Bakanlığı’ndan toplatma kararı: 5 riskli ürün açıklandı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dev gıda markası Kraft Heinz,10 yıllık birlikteliğin ardından bölünebilir
Haberler
Dev gıda markası Kraft Heinz,10 yıllık birlikteliğin ardından bölünebilir
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Haberler
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Nafizcan Önder
10 Mayıs 2025
adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
Haberler
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
İrem Alimoğlu
15 Mayıs 2025
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Haberler
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
İrem Alimoğlu
9 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.