X algoritması değişiyor: Az takipçili hesaplar daha görünür olacak | Son 24 saatin gündemi
Yeni algoritma ile birlikte X, az takipçili hesapların paylaşımlarını öne çıkaracak.
Şu anda X’te kullanıcılar, yalnızca popüler hesapları, arkadaşlarının takip ettiği hesapları veya takip ettikleri hesapları görebiliyor. Yeni algoritma ile birlikte platform, kullanıcıların beğenisine uygun potansiyelde olan içerikleri akış sayfasına taşıyacak.
Bu değişiklik, az takipçili hesaplar için önemli bir fırsat anlamına geliyor. Çünkü ilgi çekici gönderiler paylaşarak bir kitle edinme fırsatları olacak.
X CEO’su Linda Yaccarino, yeni algoritmayla ilgili yaptığı açıklamada, “X’in amacı, tüm kullanıcıların yaratıcı içeriklere ulaşmasını sağlamak. Yeni algoritma ile birlikte, daha az takipçili kullanıcıların çalışmalarını daha fazla kişiye ulaştırmayı hedefliyoruz” dedi.
Yaccarino, ayrıca, reklam geliri paylaşım programı kapsamında 20 milyon dolar ödeme yapıldığını da açıkladı.
TikTok’tan müziğin devleriyle iş birliği
Kullanıcı deneyimini iyileştirmek için sürekli aksiyon alan TikTok, müzik konusunda da önemli bir adım attı. Popüler uygulama, dünyanın en popüler müzik platformları Spotify ve Apple Music’i entegre etti. Bu entegrasyon ile TikTok kullanıcıları, artık beğendikleri şarkıları uygulamadan çıkmaya gerek kalmadan Spotify veya Apple Music listelerine ekleyebilecekler.
Ayrıca bu entegrasyon, Spotify ve Apple Music için de önemli bir gelişme. Spotify ve Apple Music TikTok’taki geniş kullanıcı kitlesine ulaşarak daha fazla dinleyici kazanabilecekler.
Şu anda yalnızca Birleşik Krallık ve ABD’deki kullanıcıların erişebildiği bu yeni özelliğin ilerleyen zamanlarda tüm ülkeler için kullanıma açılacağı öngörülüyor.
Meta Threads ve Instagram arasında bir köprü daha kurmayı planlıyor
Threads’in doğrudan mesajlaşma özelliği bir süredir gündemde. Instagram Başkanı Adam Mosseri, Threads için DM (Direct Message) kutusu oluşturma planlarının olmadığını söyledi ancak elbette kullanıcıların mesajlaşabilmesi adına çalışmalar gerçekleştiriliyor.
Mosseri, Salı günü Platformer yazarlarından Casey Newton’ın bir Threads gönderisine yanıt olarak, DM’leri Threads’a konumlama konusundaki isteksizliğin ardında Instagram’ın olduğunu söyledi. Zira Mosseri, platformdaki mesajlaşma ihtiyacının direkt olarak Instagram DM üzerinden yürütülmesi için çözüm aradıklarını belirtti.
Çalışan mutluluğu kurumların kâr oranlarına nasıl yansıyor?
Güçlü bir işveren markasına sahip olabilmek adına birçok çalışma yapılırken işveren markasına temelde en çok hizmet eden kritik faktörler kurum kültürü ve çalışan deneyimi. Şirketler bu iki faktör üzerine yoğunlaşmadıklarında veya ötelediklerinde, bu onlara iş gücü kaybı ve düşük ekonomik performans olarak geri dönüyor. Great Place To Work® (GPTW) tarafından açıklanan çalışan deneyimi anketi verileri açıkça gösteriyor ki bir iş yerini harika yapan şey kâr değil, ancak harika bir iş yerinin kârlılığı düzenli olarak artıyor! Üstelik harika bir iş yeri yeri yaratmak, kuruma kâr oranlarının da ötesinde genç yetenekler için cazibe merkezi olmak gibi çok güçlü bir avantaj da yaratıyor…
Öyleyse gelin GPTW verileri ve içgörüleri ışığında harika iş yerlerine daha yakından bakalım…
XCO’23’ün programı belli oldu
Türkiye’nin ilk ve en kapsamlı deneyim tasarımı zirvesi için hazırlıklar tamamlandı. Marketing Türkiye ve Deloitte Türkiye iş birliğiyle bu yıl 9. kez gerçekleştirilecek olan “XCO Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi” “Grow with Xᵛ” ana temasıyla deneyimde mükemmelliği hedefleyenleri bir araya getirecek. Zirve bu yıl Fütüristler Derneği ve Marketing Türkiye iş birliğiyle “Uyanış Hareketi” ana temasıyla tasarlanan 11. Gelecek Günü’ne de ev sahipliği yapacak…