5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sosyal medyanın Nisan ayı şampiyonları belli oldu!
Haberler

Sosyal medyanın Nisan ayı şampiyonları belli oldu!

Nafizcan Önder
7 Mayıs 2022
3 dk okuma

Markalar, pazarlama ve iletişim stratejileri doğrultusunda tüketicilerine ulaşıp mesajlarını iletmek ve kitleleriyle aralarında güçlü bir ilişki oluşturmak için sosyal medyayı en iyi şekilde kullanmayı hedefliyor. Mecraların sunduğu avantajları kullanarak markalar ve ajansları etkili iletişim için her gün büyük ve bütünlüklü bir efor sarf ediyor. Dijitaldeki rekabette hangi markaların önde olduğunu her ay yayınladığı sosyal medya performans sıralaması ile duyuran SocialBrands’in mayıs ayı sonuçları açıklandı!

Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performans incelemesini gerçekleştirerek markaların sosyal medya faaliyetlerini ölçümleyen SocialBrands, tamamen veriye dayalı yaptığı değerlendirme ile marka sıralamalarını aylık olarak paylaşmaya devam ediyor. Markalar da sosyal medyada harcadıkları eforun karşılığında hem kendi sektörleri içerisinde hem de Türkiye’deki tüm markalar arasında performanslarını değerlendirme fırsatı yakalıyor. 1-30 Nisan döneminin değerlendirildiği SocialBrands Mayıs Ayı Top100 Listesi’ne göre sosyal medyanın en başarılı markası Netflix oldu!

Zirvedeki markalar: Netflix, Baykar ve Kelebek Mobilya

Sosyal medya iletişimindeki başarısıyla dikkat çeken Netflix, SocialBrands Mayıs Ayı Top100 Listesi’nin en başarılı markası olarak zirvede yer alırken; savunma sanayisindeki teknolojisiyle sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çeken Baykar listenin ikinci sırasında yer aldı. İlk üçteki diğer marka ise ürün tanıtım içerikleri ve kampanya duyurularıyla öne çıkan Kelebek Mobilya oldu.

İşte SocialBrands Mayıs Ayı Top100 Listesi’nin ilk 10’unda yer alan markalar

Sosyal medyanın Nisan ayı şampiyonları belli oldu!
SocialBrands Mayıs Ayı Top100 Listesi’nin tamamını incelemek için tıklayın!

Ayın öne çıkan özel gün iletişimi: 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı bu yıl markaların gündemindeydi. SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markalar tarafından 23 Nisan için 15 binden fazla içerik paylaşımı yapılırken, bu içerikler toplamda 2 milyon 168 bin etkileşim elde etti.

Sosyal medyanın Nisan ayı şampiyonları belli oldu!

İçerikler arasında Türkiye İş Bankası, Mustafa Kemal Atatürk’ün çocuklara verdiği değeri anlatan duygusal reklam filmiyle, QNB Finansbank ise gerçek bir kahraman olan “Eşekli Kütüphaneci” Mustafa Güzelgöz’ün yaşamından esinlenerek hazırladığı içeriğiyle sosyal medya kullanıcılarının yoğun beğenisini topladı.

Türkiye İş Bankası – 23 Nisan

QNB Finansbank – 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlu olsun!

Türk Hava Yolları, #ArmağanSana hashtagiyle yayına aldığı video içeriğiyle, İGA İstanbul Airport ise çocukların havaalanında hoş vakit geçirdiği anlardan oluşan eğlenceli reklam filmiyle öne çıktı.

Türk Hava Yolları – #ArmağanSana

İGA Istanbul Airport – 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Kutlu Olsun ❤️

Araştırmanın metodolojisi

SocialBrands Mayıs Ayı Top100 Listesi için değerlendirme esnasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı. 1-30 Nisan döneminde markaların Facebook, Twitter ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi. 

SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri

Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle gerçekleştirilen Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya ödülleri Social Media Awards Turkey, bu yıl daha kapsamlı bir ödül evreni olan Brandverse Awards çatısı altında gerçekleşiyor! Markaların sosyal medya performansları tamamen istatistiksel olarak yarışmanın SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri bölümü altında değerlendiriliyor.

Yarışmanın başvuru gerektirmeyen bu bölümünde, 1 Nisan 2021 ile 1 Nisan 2022 arasındaki bir yıllık döneme ait SocialBrands puanları incelenerek sektörel olarak en başarılı markalar belirleniyor. Yarışmada ayrıca marka ve ajansların yıl boyunca gerçekleştirdikleri projeler ile 12 Mayıs’a dek başvuru yapabilecekleri tüm kategoriler Sosyal Medya ve Dijital, Film, Medya, PR, Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik, Strateji, Marka Deneyimi ve Craft bölümleri altında yer alıyor. SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri ve Brandverse Awards hakkında detaylı bilgi için TIKLAYIN!

Sosyal medyanın zirvesinde bu kez sürpriz bir marka var!

featured SocialBrands
1 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
2 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
3 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
4 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
5 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
Güncel Haberler
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Lahmacun endeksi: Mersin rekor kırdı, Gaziantep sürpriz yaptı
Lahmacun endeksi: Mersin rekor kırdı, Gaziantep sürpriz yaptı
"Aile Markası" olmanın sırrı Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında...
“Aile Markası” olmanın sırrı Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Haberler
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
53. İstanbul Müzik Festivali 11-26 Haziran'da "Sınırların Ötesinde" temasıyla müzikseverlerle buluşuyor
Haberler
53. İstanbul Müzik Festivali 11-26 Haziran’da “Sınırların Ötesinde” temasıyla müzikseverlerle buluşuyor
Advertorial
3 hafta önce
Nescafé, geceleri sakin bir şekilde kararan "Kafeinsiz reklam panoları" ile uykuya davet ediyor
Haberler
Nescafé, geceleri sakin bir şekilde kararan “Kafeinsiz reklam panoları” ile uykuya davet ediyor
Sena Tufan
30 Mayıs 2025
Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Haberler
Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Marketing Türkiye
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.