Son dönemlerin gündemden hiç düşmeyen platformu Twitter, Türkiye’de de pek çok kullanıcının gün boyu düzenli takip noktalarından bir tanesi. Öyle ki kimileri gün boyu ülke gündemini oradan takip ediyor, kimileri aradığı mizahı orada buluyor. Ama gerçek şu ki ülke çapında gündem yaratan ne varsa dakikalar içerisinde platformun da zirvesine oturuyor. Twitter’da Global Satış Ortakları Direktörü olarak yeni görevine başlayan Catherine Kehoe’nin Twitter için kullandığı “şu anda olan” ve “insanların hakkında konuştuğu şey” tanımlaması tam da durumu özetler nitelikte… Catherine Kehoe’nin göreve gelmesinin ardından kendisiyle gerçekleştirdiğimiz söyleşide Twitter’ın gündeminde Türkiye’nin nasıl yer aldığından gelecek hedeflerine, pazarlama evreni için platformun sunduklarından öne çıkan trendlere dek merak ettiklerimizi sorduk…
Öncelikle yeni görevinizde başarılar dileriz. Misyonunuz açısından değerlendirdiğinizde, Türkiye stratejik olarak Twitter’ın gündeminde nasıl konumlanıyor?
Twitter’ın misyonu, halka açık sohbete hizmet etmek. Bu açıdan bakıldığında Türkiye’de, futboldan oyunlara, finanstan eğlenceye kadar her alanı kapsayan geniş ve ilgili bir kullanıcı tabanı var. Tüm bu özellikleriyle de Türkiye, Twitter için önemli bir pazar.
Bu nedenle Türkiye’deki insanların Twitter’ı nasıl kullandığını ve ürünü geliştirirken piyasadan neler öğrendiğini gözlemliyoruz. Örneğin geçen yıl, insanların tweetlere belirli emojilerle tepki vermesini sağlayan Reactions özelliğinin testini Türkiye’de başlatmıştık. Kısa bir süre önce yine Türkiye, insanları potansiyel zararlı yanıtları yeniden düşünmeye sevk eden “Yanıt İstemleri”nin genel kullanıma sunulduğu pazarlardan biri oldu. Canlı ses özelliğimiz Twitter Spaces, Türkiye’de de oldukça popüler.
Tüm bu konuşmalar aynı zamanda markaların da yüksek düzeyde etkileşime sahip kitlelerle bağlantı kurma fırsatına sahip olduğu anlamına geliyor ve Türk markalarının bu hizmetleri yaratıcı şekillerde kullandığını görüyoruz.
Twitter’ın Türkiye gündeminde neler var? Hem şu anki çalışmalarınız hem de gelecek hedefleriniz hakkında sizden haber alabilir miyiz?
Reklam tarafında Türkiye’deki satış ortağımız Genart Medya ile yerel ve global markaların Twitter’dan en iyi şekilde faydalanması ve değerli kitlelerine ulaşması için çalışıyoruz. Müşterilerimiz arasında yiyecek ve içecek, seyahat, finans, oyun ve e-ticaret gibi sektörlerde lider Türk markaları bulunuyor.
Belirli reklam ürünleri açısından, video ad (video reklam) biçimleri özellikle Türkiye’de başarılı oldu ve markalar tüketici bilinci oluşturmak için bu reklamların çevresinde kampanyalar başlattı. Bunun bir örneği, reklamverenlerin büyük yayıncıların kliplerinde videodan önce gösterilen reklamları yayınlayarak Twitter’da birinci sınıf spor, haber ve eğlence içeriğiyle bağlantı kurmasını sağlayan Amplify’dir.
İleriye baktığımızda, reklamverenlerin farkındalık ve değerlendirmeden dönüşüme kadar pazarlama süreçlerinin her aşamasında hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmaya odaklandık. Bu yıl, ürünlerimizde iyileştirmeler üzerinde çalışıyoruz ve insanları Twitter’da satın almaya yönlendirmek isteyen reklamverenleri desteklemek için satın alma optimizasyonu ve dinamik ürün reklamları da dahil olmak üzere bir dizi önemli lansmanımız var.
Twitter’ın pazarlama evrenine nasıl bir kapı açtığını düşünüyorsunuz? Bu alanda başarılı olmak için takip etmemizi tavsiye edeceğiniz trendler neler?
Twitter’ı, “şu anda olan” ve “insanların hakkında konuştuğu şey” diye tanımlayabiliriz. Twitter’daki insanlar meraklı, ilgili ve etkili… Bu nedenle, reklamverenlerin bakış açısından Twitter, pazarlamacıları en açık oldukları anda en değerli kitleyle buluşturuyor.
Bunu akılda tutarak, markaları Twitter’da üç senaryo etrafında etkinleştirmeye teşvik ediyoruz. Bunlardan ilki yeni bir ürün, hizmet veya kampanya başlatıyorlarsa, gerçek zamanlı ilgi uyandırabilirler.
İkincisi, gündem üzerinden hedef kitleleriyle bağlantı kurabilirler… Bu ister Fenerbahçe-Galatasaray maçı da olabilir, Survivor da. Squid Game’in son bölümü hakkında da konuşabilirler EuroLeague finalini de. Markalar Twitter’da tüketicilerinin kendi gündemleri üzerinden bağ kurabilirler.
Üçüncü olarak da Twitter’ı insanları satın almaya yönlendiren bir yer haline getirmeye odaklanıyoruz.
Alışveriş sohbetleri de Twitter’ın bir parçası. Bu sohbetler satın alma kararlarını sizce nasıl etkiliyor? Markalar bu alanı nasıl yönetmeli?
İnsanların markalarla etkileşim kurmak ve ürünler hakkında konuşmak için Twitter’a geldiklerini biliyoruz. Aslında 2021’de alışverişle ilgili Tweetlerde 56 milyar gösterim elde edildi. Ve sohbet, sonuçları yönlendiriyor: Twitter ve Publicis tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırmaya göre, satın alanların yüzde 60’ı Twitter’daki konuşmaları hatırlayan kişiler ve bu konuşmaların satın aldıkları ürünü daha fazla düşünmelerini sağladığını söylüyorlar
Markaları, müşterilerinin toplulukları içindeki sohbete özgün bir şekilde katkıda bulunarak ve destekleyerek bundan yararlanmaya teşvik ediyoruz. Yaptığınız şeyi paylaşmak için Canlı Etkinlikler veya Twitter Spaces düzenlemek gibi bunu yapmanın birçok yolu vardır.
Ayrıca, tümü Beta’da canlı olan çeşitli Alışveriş ürün testlerini kullanıma sunuyoruz. Örneğin, insanların Twitter’da canlı alışveriş akışını izlerken göz atmasına ve alışveriş yapmasına olanak tanıyan Live Shopping’i test ediyoruz. Ürün testlerini başlatmaya ve mevcut deneyimlerimizi diğer bölgelere ölçeklendirmeye devam edeceğiz.
Futbol Dünya Kupası’nın tüm dünyada Twitter gündeminde olacağına hiç şüphe yok. Bu etkinlik için Türkiye’de ve dünyada atacağınız adımlar neler olacak?
Futbol, küresel bir sohbet ve platformdaki 1 numaralı spordur, bu nedenle Dünya Kupası’nın hizmette muazzam bir “buzz” yaratmasını bekliyoruz. Türkiye milli takım evet bu yıl turnuvada yok ama yer almasa bile bu durumun Türkiye’de de böyle olmasını bekliyoruz: Twitter’daki Türklerin yüzde 82’si kendini futbol taraftarı ve yüzde 61’i Dünya Kupası izleyicisi olarak tanımlıyor.
Twitter’ın, dünyanın dört bir yanındaki insanların etkinliği gerçek zamanlı olarak takip ettiği ve tartıştığı sanal bir stadyum olmasını sağlamak için şirket çapında çabalarımız sürüyor: en iyi Twitter uygulamaları üzerinde ekipler ve kuruluşlarla çalışmaktan, sohbetin sağlığını korumaya, sohbet ortamı oluşturmaya kadar. Ve elbette, sohbete bağlanmalarına yardımcı olmak için reklamverenlerle yakın bir şekilde çalışıyoruz. Kasım ayında etkinliğin başlamasına yaklaşırken daha fazlasını paylaşmak için sabırsızlanıyoruz.
Tüm dünyanın takip ettiği global etkinliklerin markalar için ne gibi fırsatlar sunduğunu düşünüyorsunuz?
Twitter’ı “İnternet’in konuşma katmanı” olarak düşünmeyi seviyoruz ve bu nedenle insanlar canlı etkinlikler sırasında “ikinci ekran” deneyimi için hizmete yöneliyor. Dünya Kupası da farklı değil: Dünya çapında Twitter’daki Dünya Kupası taraftarlarının yüzde 64’ü, diğer platformlarda bulunmayan içerikleri Twitter’da bulabileceklerini söylüyor.
Bu etkinlikler, markaların Twitter’daki sohbete bağlanması için eşsiz bir fırsat sunuyor. Genel olarak, markaları hedef kitleleri, marka hikayeleri ve bağlantı konusunun kesiştiği noktada kültürel uygunluk fırsatlarını bulmaya teşvik ediyoruz.
Zamanında organik içeriğe ek olarak, pazarlamacılar; büyük canlı etkinliklerden önce, sırasında ve sonrasında gürültüyü kırmak için Trend Takeovers’tan video sponsorluklarına kadar yararlanabilecekleri bir dizi reklam ürününe sahipler…
Artık 2022’nin son çeyreğine giriyoruz. Twitter’ın 2022’nin ilk 3 çeyreğini nasıl değerlendiriyorsunuz? Son çeyrek ve yeni yıl için hedefleriniz neler?
Twitter’da gördüğümüz şey, bu yıl ve son birkaç yılda ortalama para kazanılabilir DAU’muzda (mDAU) istikrarlı bir büyüme olduğu. İkinci çeyrekte, mDAU yıllık yüzde 16,6 artışla 237,8 milyona ulaştı.
Bu da hizmette tartışılan küresel olaylara olan ilgiden ve aynı zamanda devam eden ürün iyileştirmelerinden kaynaklanıyor. Örneğin, 150 kişiye kadar kapalı bir gruba Tweet atmanıza olanak tanıyan Twitter Circle gibi, insanlara deneyimleri üzerinde daha fazla kontrol sağlamak için çeşitli özellikleri kullanıma sunuyoruz. Spaces gibi yeni formatlar da insanların kendilerini yeni yollarla ifade etmelerine yardımcı oluyor.
İleriye baktığımızda hedeflerimiz arasında; insanların en çok önemsedikleri topluluklara ve sohbetlere güvenli bir şekilde bağlanmalarını kolaylaştırmaya devam etmek ve markaların işlerini yönlendirmesine yardımcı olmak var.
Yeni bir şey başlatmak, olup bitenlerle bağlantı kurmak ve insanların Twitter’da satın almalarına yardımcı olmak için Türkiye’deki reklamverenlerle birlikte çalışmayı dört gözle bekliyoruz.