5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Islak havlu pazarı yeni boyutlara taşındı!
Haberler

Islak havlu pazarı yeni boyutlara taşındı!

Sena Tufan
21 Temmuz 2024
6 dk okuma

Yaşamın hızlı temposunda, pratik ve etkili çözümlere yönelik arayış her geçen gün artıyor. Bu ihtiyaca cevap veren son zamanların gözde ürünü ise ıslak yüzey temizlik mendilleri. Kullan-at formunda olan ve özellikle yoğun tempoda çalışanların vazgeçilmezi haline gelen bu mendiller, pazarda büyük bir çıkış yakaladı. Her yüzeyde kullanılabilmeleri ve pratiklikleri, ıslak mendillerin popülerliğini zirveye taşırken pazarda da amansız bir rekabetin fitilini ateşledi. Peki, ne oldu da ıslak yüzey temizlik mendilleri bu denli popüler hale geldi? Bu alanda tüketici tercihlerini etkileyen ana motivasyonlar neler? Yanıtlar Marketing Türkiye adına XSights’ın gerçekleştirdiği “Islak Mendilde Rekabet” araştırmasında…

Islak mendilleri günlük hayatımızda kullanmamız yeni değil. Ancak, temizlik için de kullanılabilen, deterjanlı ve daha büyük boyutlu ıslak mendillerin piyasaya çıkmasıyla işler tamamen değişti. Yılların toz bezini, -namı diğer sarı bezini- rafa kaldırmaya hazırlanan bu yenilikçi ürünler, markalar için de yeni fırsatlar doğurdu. Nihayetinde geçtiğimiz yıl onlarca marka bu alanda rekabet etmeye başladı. Peki, bu pazardaki hareketlilik kalıcı mı? Kullan-at ürünlerin çevreye olan etkisinin farkında mıyız? Pazardaki rekabeti hangi marka şekillendiriyor?

Marketing Türkiye adına XSights’ın gerçekleştirdiği “Islak Mendilde Rekabet” araştırması, tüketicilerin yaygın olarak kullandığı markaları, kullanım şekillerini ve tercihlerini ortaya koyuyor. Gelin ıslak yüzey temizlik mendillerinin yükselen trendini ve pazar dinamiklerini araştırma verileri ışığında ele alalım…

Her 2 kişiden 1’i Sleepy kullanıyor

Islak havlu pazarı yeni boyutlara taşındı!

Araştırmaya katılanlara ilk olarak “Islak temizlik bezi denildiğinde aklınıza gelen markalar hangileri?” diye soruldu. Sonuçlara göre Sleepy, spontan bilinirlik ve toplam marka bilinirliğinde ilk akla gelen marka oldu ve yüzde 59,3 ile en güçlü bilinirliğe sahip marka olarak öne çıktı. Ayrıca araştırmaya göre, marka satın alımlarında da zirveyi bırakmayan Sleepy, her 2 kişiden 1’inin en sık aldığı ıslak temizlik havlusu. Onu yüz-de 11,3 ile Solo, yüzde 3,6 ile Komili, yüzde 1,4 ile Bingo, yüzde 1,1 ile Selpak takip etti.

En çok tercih edilen markalar

Islak havlu pazarı yeni boyutlara taşındı!

“Hangileri en sık satın aldığınız markalar?” sorusu yöneltilen katılımcılar, yine ilk olarak yüzde 54,6 ile Sleepy yanıtını veriyor. Yüzde 9,2 ile Solo, yüzde 7,1 ile Selpak, yüzde 6,8 ile Turco öne çıkan markalar olurken; sırasıyla Bingo, Komili, Molfix, Familia, Family, Confort listedeki yerini alıyor.

Müşteri kazanımda da Sleepy lider

Islak havlu pazarı yeni boyutlara taşındı!

Müşteri kazanım oranında da lider marka yüzde 86,3 ile Sleepy oluyor. Onu yüzde 63,1 ile Solo, yüzde 62,5 ile Family, yüzde 62,1 ile Confort, yüzde 57,9 ile Selpak, yüzde 53,6 ile de Komili takip ediyor. Diğer markalar da sırasıyla; Turco (yüzde 53,3), Bingo (yüzde 53,1), Molfix (yüzde 42), Familia (yüzde 41,5) oluyor…

İki haftada bir yeni ürün alınıyor

Araştırmaya göre, her 2 tüketiciden 1’i, 2 haftada 1 ya da haftada 1 ıslak temizlik havlusu satın alıyor. Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 31’i iki haftada bir kez ıslak temizlik havlusu satın aldığını söylerken; katılımcıların yüzde 24’ü ayda bir kez, yüzde 21’i haftada bir kez, yüzde 14’ü ayda 1’den daha az yanıtını veriyor. Katılımcıların yüzde 10’u ise haftada 1’den daha fazla ıslak temizlik havlusu satın aldığını ifade ediyor.

İlk adres market…

Islak havlu pazarı yeni boyutlara taşındı!

En sık satın alınan noktalar ise yüzde 82’lik bir oranla market, süpermarket ve zincir marketler olarak öne çıkıyor. Her 4 tüketiciden 1’i ise (yüzde 26,2) internetteki alışveriş sitelerini tercih ediyor. En çok tercih edilen siteler ise Hepsiburada, Trendyol ve Amazon olarak araştırma sonuçlarına yansıyor.
Öte yandan katılımcıların yüzde 63,9’u ıslak temizlik havlularını genellikle tek paket satın aldığını ve bittikçe yenilediğini söylerken, yüzde 36,1’i çoklu paket alımı yaptığını ifade ediyor.

Haftada en az 1 kere kullanılıyor

Islak havlu pazarı yeni boyutlara taşındı!

Araştırmada katılımcılara bir de ıslak yüzey temizlik mendillerini ne sıklıkta kullandıkları da soruldu. “Ne sıklıkta ıslak yüzey temizlik havlusu kullanıyorsunuz?” sorusuna her 2 katılımcıdan 1’i, “haftada en az 1 kez” yanıtını verdi. Ayrıca araştırmaya göre her 5 tüketiciden 1’i düzenli olarak her gün ıslak temizlik havlusu kullandığını söylüyor.

En yaygın kullanım bireyselde

Islak havlu pazarı yeni boyutlara taşındı!

Araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 78,6’sı ürünleri kendi kullanımları için satın aldıklarını belirtiyor. Eşi için satın aldığını belirtenlerin oranı yüzde 38,6, çocukları için satın aldığını söyleyenlerin oranı yüzde 28, anne-babası için satın aldığını belirtenlerin oranı da yüzde 28 olarak kaydediliyor.

En önemli tercih nedeni fiyat

Islak havlu pazarı yeni boyutlara taşındı!

Çalışmaya göre, tüketicilerin tercih edeceği ıslak temizlik havlularını belirleyen en önemli değişken ürünün fiyatı. Buna göre katılımcılara sorulan “Islak yüzey temizlik havlusu satın alırken sizin için hangi kriterler önemlidir?” sorusuna, yüzde 36,2 “fiyat”, yüzde 30,6 “malzeme ve içerik”, yüzde 16 “marka”, yüzde 9,9 “kampanya”, yüzde 6 “koku” yanıtını veriyor…

Önce toz bezi sonra ıslak mendil!

Islak havlu pazarı yeni boyutlara taşındı!

Araştırmada ayrıca ıslak mendillerin hangi şekilde kullanıldığı da incelendi. Buna göre “önce toz bezi ile temizlik yapar, sonra ıslak temizlik havlusu kullanırım” diyenlerin oranı yüzde 43,38 olarak araştırmaya yansıyor. “Toz bezi kullanmadan direkt olarak ıslak temizlik havlusu kullanırım” diyenlerin oranı ise yüzde 56,2 olarak sonuçlara yansıyor”.

Mutfak, oturma odası ve banyoda kullanılıyor…

Islak havlu pazarı yeni boyutlara taşındı!

Araştırmaya göre, ıslak temizlik havluları ağırlıklı olarak mutfak (yüzde 70,5), oturma odası (67,2), banyo (yüzde 12), yatak odası (yüzde 45), çocuk odası (yüzde 35,8), araba, ofis, seyahatler ve spor salonlarında kullanılıyor. Yatak odasında kullanımı kadınlarda anlamlı oranda daha fazla olarak kaydediliyor. Kullanım nedenlerine bakıldığında ise yüzde 86,2 ile yüzey temizliği, yüzde 51,4 ile lekeleri çıkarmak, yüzde 44 ile elleri temizlemek yanıtları öne çıkıyor. Katılımcıların yüzde 12’si ise ıslak temizlik havlularını “hayvan bakımında” kullandığını dile getiriyor.

Islak havlu pazarı yeni boyutlara taşındı!

Çevreye zarar vermiyor”muş”

Islak havlu pazarı yeni boyutlara taşındı!

Araştırmaya göre her 3 kişiden 1’i tek kullanımlık bu ürünlerin çevreye herhangi bir zarar vermediğini düşünüyor. Buna göre “çevreye herhangi bir zarar vermediğini düşünüyorum” diyenlerin oranı yüzde 34, “çevreye çok fazla zarar verdiğini düşünüyorum” diyenlerin oranı ise yalnızca yüzde 18 olarak kaydediliyor. Kullan at bir ürün olmasına karşın tüketicilerin en çok “çevreye herhangi bir zarar vermediğini düşünüyorum” yanıtını vermesi ise dikkat çekiyor.

Pazardaki ürünler ihtiyaçları karşılıyor

Islak havlu pazarı yeni boyutlara taşındı!

Pazardaki ürünlerin ihtiyaçları karşılayıp karşılamadığı da araştırmada incelenen başlıklardan biri oldu. Buna göre katılımcıların yüzde 68,8 gibi büyük bir kısmı “Islak yüzey temizlik havluları ihtiyaçlarımı tam olarak karşılıyor” derken; “Islak yüzey temizlik havluları ihtiyaçlarımı kısmen karşılıyor” diyenlerin oranı yüzde 31 oldu. “İhtiyaçlarımı karşılamıyor” diyenler ise yalnızca 0,2 olarak araştırmaya yansıdı.

En büyük beklenti iz bırakmaması

Bu ürünlerle ilgili en çok öne çıkan beklenti ise yüzde 17,9 oranıyla “iz bırakmaması” oluyor. “Daha yüksek kalite” diyenler yüzde 10, “daha uygun fiyatlar” diyenler yüzde 7, “toz tutmaması” diyenler yüzde 6,53 oranında olurken öne çıkan diğer beklentiler şöyle sıralanıyor: Daha büyük boyutlu olması ve daha ıslak olması, cilt için de kullanılabilmesi, daha yüksek dezenfektan içermesi, daha dayanıklı olması, farklı leke tiplerini temizleyebilmesi, gıda ürünlerinin temizliğinde kullanılabilmesi, daha az atık üretmesi…

Araştırmanın metodolojisi

Xsights Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği “Islak Temizlik Havlusu Kullanım Alışkanlıkları Araştırması” 13-16 Mayıs 2024 tarihleri arasında 18 yaş ve üzeri 500 kişiyle gerçekleştirildi. Araştırmaya katılanların yüzde 56,2’si kadın, yüzde 43,8’i erkeklerden oluşurken; araştırmanın yüzde 12,5’ini 18-24, yüzde 34,1’ini 25- 34, yüzde 22,1’ini 35-44 ve yüzde 31,1’ini 45 yaş ve üzeri yaş grubundaki katılımcılar oluşturmakta. Kantitatif araştırma yöntemiyle yapılan araştırmada veriler CAWI (Web tabanlı anket) tekniğiyle tamamlandı.

Islak havlu segmentinde alışkanlıkları değiştiren marka: Sleepy

araştırma featured xsights
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Haberler
Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Nafizcan Önder
13 Mayıs 2025
Cannes Lions'un ikinci gününde Grand Prix'ler sahiplerini buldu!
Haberler
Cannes Lions’un ikinci gününde Grand Prix’ler sahiplerini buldu!
Sena Tufan
2 hafta önce
Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
Haberler
Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Türkiye'deki kadınların tercihi düz saç
Haberler
Türkiye’deki kadınların tercihi düz saç
Advertorial
29 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.