“Sosyal Medyada Kids Marketing”
Artık biliyoruz ki sosyal medyada yaş sınırı kalmadı. Her yaştan birey bu alanı kendi dünyası olarak görmekle beraber aynı zamanda sosyal medyayı hayatlarının merkezi olarak da görüyorlar… Peki, bu alanda markaların çocuklara yönelik pazarlama çalışmaları ne derece doğru ve bundan hem çocuklar hem de yetişkinler ne şekilde etkileniyor?
Çocuklar 7-14 yaş dönemi içerisinde kendi benliklerini keşfetme içine girer, bu dönemde çevreleri tarafından beğenilmeye, övülmeye ve sevilmeye ihtiyaç duyarlar. Bu sebeple de sosyal platformlar onlar için biçilmiş kaftan oluyor.
Yapılan araştırmalar 7 yaşından itibaren sosyal medyanın içinde olan çocukların günde ortalama 1,5 saatlerini internette geçirdiklerini ve bir sene içinde ortalama 40 bin marka gördüklerini, yaklaşık 600 markayı akıllarında tutabildiklerini gösteriyor. Buna bağlı olarak çocuklara yönelik pazarlamanın oldukça dikkatli yapılması gerekiyor. Çocuklara yönelik yapılan pazarlama çalışmalarında bu işi yapanların yalnızca pazarlama bilgisi olması yeterli değil. Çocuk psikolojisinin de önemi her şeyin üstünde tutulmalı ve onların dilinden konuşularak dünyalarına girilmeli.
Reklamlar çocukları hiç düşünmeden onları yalnızca istemeye yönlendiriyor ve bunu engellemek pek de mümkün değil. Bu noktada en önemli görev ailelere düşüyor. Çocuklarına doğruyu, yanlışı, “Evet”i ve “Hayır”ı öğreten aileler bir şekilde kontrolü ellerine almış oluyor.
Doğru bir Kids Marketing stratejiniz var mı?
Çocukların birçok ürün grubunda satın almayı etkilediğini düşündüğümüzde Kids Marketing’in ne kadar önemli olduğunu görebiliyoruz. Buradaki en önemli detay doğru bir Kids Marketing stratejisine sahip olmak. Çocukları kontrol altına alırken doğru mecrayı ve doğru stratejiyi bulmak gerekiyor.
Pazarlama çalışmalarında çocukların potansiyelleri yetişkinlere göre daha yüksek. Anlatılmak istenen mesaja ve mesajın içeriğine koşulsuz olarak inanıyorlar. Bu sebeple amaç ve bu amacın karşılığı çok hızlı bir şekilde alınıyor. Yani çocukları kandırmadan, onların istekleri düşünülerek yapılan çalışmalar olumlu sonuç verecektir.
Sosyal mesajlara daha duyarlılar
Tüketim güçleri yaşlarından oldukça büyük olan çocukların ailelerinin alışverişlerinde ne kadar büyük bir etkiye sahip olduklarını unutmamak gerekiyor. Çocuklara yönelik çalışmak geleceğe yatırım yapmak anlamına geliyor. Bunu düşünerek yapılan çalışmalar yalnızca anlık fayda değil geleceğe yönelik de büyük bir yatırımın temellerini oluşturuyor.
Pazarlama çalışmalarında sosyal mesaj oldukça önemli bir yer alıyor. Çocuklar duydukları sosyal mesajlara karşı tahmin edilenden çok daha fazla duyarlı. Mesela pet şişe kapağı toplanması, kağıt ve cam atıkların ayrılması gibi gördükleri şeyleri yapmak için oldukça heveslenerek ailelerini de buna teşvik edebiliyorlar. Bu sebeple pazarlama faaliyetlerinde sosyal sorumluluk projelerine yer vermek doğru bir karar olacaktır. Son olarak doğru yapılan bir Kids Marketing çalışması bugünün çocukları, yarının yetişkinleri için güzel temeller oluşturacaktır.