4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Liderler yapay zekaya ne kadar hazır?
Haberler

Liderler yapay zekaya ne kadar hazır?

Nafizcan Önder
1 Aralık 2024
3 dk okuma

KPMG’nin her üç ayda bir yayımladığı “Yapay Zeka ve Dijital İnovasyon” araştırması, iş dünyasında üretken yapay zeka (GenAI) kullanımına dair çarpıcı veriler sunuyor. Araştırmaya göre, üst düzey yöneticilerin yüzde 52’si GenAI teknolojisini aktif olarak kullanırken, bu oran işe yeni başlayan çalışanlar arasında yalnızca yüzde 20’de kalıyor. Üst düzey yöneticilerin, insan kaynakları yöneticilerine (yüzde 41) ve orta düzey yöneticilere (yüzde 39) kıyasla GenAI’yi daha yaygın kullanıyor olduğunun görüldüğü araştırma sonuçları iş dünyasındaki yaklaşan dönüşüme ilişkin de güçlü ipuçları veriyor…

KPMG’nin yıllık geliri 1 milyar dolar veya daha fazla olan kuruluşları temsil eden 100 ABD merkezli C-seviyesi ve iş liderinin görüşlerini aldığı Yapay Zeka ve Dijital İnovasyon araştırmasına göre, iş dünyası liderleri üretken yapay zeka (GenAI) stratejilerini desteklemek için stratejik yatırımlar yapmaya devam ediyor ve önümüzdeki 12 ay içinde birleşme ve satın alma yoluyla inorganik genişleme için ortalama 37 milyon dolar, veri ve analitik içinse 30 milyon dolar harcama yapmayı öngörüyorlar. Ayrıca yeni teknoloji yeteneklerinin işe alınması ve diğer şirketlerle iş birlikleri için 25’er milyon dolar ve müşteri deneyimi iyileştirmeleri için 24 milyon dolar ortalama harcama yapılması da bekleniyor.
 
Liderlerin yüzde 44’ü, olumlu sonuçlar alma baskısının ortasında, üretken yapay zeka teknolojisini kurum genelinde ölçeklendirmeye devam ettiklerini kabul ediyor. Çoğu lider GenAI yolculuklarının araştırma, deneme ve planlama aşamalarını geçmiş olsa da yalnızca yüzde 15’i ölçülebilir iş sonuçları ve somut büyüme elde ettiklerini bildiriyor.

Yapay zeka stratejilerinde liderlik CEO’lar dışındaki yöneticilere kayıyor 

GenAI stratejileri kurum genelinde önem kazandıkça, liderlerin yüzde 42’si kurumlarının GenAI girişimlerini denetlemek için yeni liderleri işe almayı planladığını ya da aldığını ifade ediyor ki bu oran bir önceki çeyrekte yüzde 27 idi.
 
CEO’ların yaklaşık üçte biri (yüzde 31) ise hala kuruluşlarının bu alandaki stratejilerine yön veriyorlar, ancak talepler arttıkça ve kuruluşlar yönetici düzeyinde odaklanma ve gözetim gerektiren daha uzun vadeli stratejiler benimsedikçe bu sorumluluklar C-seviyesi yöneticilerle giderek daha fazla paylaşılıyor. Bilgi teknolojilerinden sorumlu yöneticiler (CIO) bu alanda liderlik etme olasılığı en yüksek ikinci grup (%31) olarak öne çıkarken, ardından operasyonlardan sorumlu yöneticiler (COO) ve İnovasyondan Sorumlu Yöneticiler (her ikisi de yüzde 13) geliyor. Araştırma üst düzey liderlerin çoğuna (yüzde 70) bu teknoloji hakkında zorunlu eğitim verildiğini oraya koysa da çalışanlara verilen zorunlu eğitimler yüzde 28’de kalıyor. Üstelik liderlerin yüzde 25’i çalışanlarına zorunlu eğitim vermeyi planlamıyor.
 
Yapay zeka ile ilgili regülasyonlar devam ederken, liderlerin yüzde 67’si bu düzenlemeler karşı temkinli davranıyor, aşırı ve yetersiz düzenlemeleri yaklaşan yönetim değişikliğinin önündeki riskler olarak görüyor. Liderlerin çoğu (yüzde 63), kuruluşlarının gelecekteki uyumluluk gerekliliklerini öngörerek proaktif bir şekilde dahili yapay zeka politikaları ve yönetişimi uygulamaya koyduğunu söylüyor.

Araştırmadan öne çıkan diğer sonuçlar

  • Liderlerin yüzde 63’ü rekabeti, GenAI yatırım stratejilerini etkileyen en önemli ölçüt olarak görüyor. Bu oran yılın ikinci çeyreğinde yüzde 68’di.
  • Gelir, yüzde 51 ile en önemli yatırım getirisi ölçütü olmaya devam ediyor, bunu yüzde 38 ile kârlılık (ikinci çeyrekte yüzde 27) ve yüzde 36 ile verimlilik (ikinci çeyrekte yüzde 40) takip ediyor.
  • Üst düzey yöneticilerin yarısından fazlası (yüzde 52) GenAI kullanırken, işe yeni girmiş çalışanların yalnızca yüzde 20’si GenAI kullanıyor. Bu yöneticiler ayrıca GenAI’yi insan kaynakları yöneticilerinden (yüzde 41) ve orta düzey yöneticilerden (yüzde 39) de daha fazla kullanıyor.
  • Liderlerin yüzde 19’u GenAI stratejilerini hayata geçirmek için yeni yönetim kurulu üyelerini işe aldı.
  • Liderlerin neredeyse yarısı (yüzde 48) GenAI’nin kullanımı söz konusu olduğunda siber güvenlik ve veri gizliliği konusunda endişe duyuyor. Yüzde 43’ü ise GenAI kullanımı ile ilgili olarak çevresel etki konusunda endişe duyuyor.

İş dünyası üretken yapay zekanın dönüştürücü gücünün farkında

Liderler yapay zekaya ne kadar hazır?
Gökhan Mataracı 
KPMG Türkiye İnovasyon ve Teknoloji Danışmanlığı Lideri

Üretken yapay zekaya yönelik dikkatli yaklaşımlara rağmen, iş dünyası liderleri büyük çoğunlukla bu teknolojinin gerçekten dönüştürücü bir güce sahip olduğunu düşünüyor. Bu teknolojiyi desteklemek için veriye ve yeteneklere yapılan yatırımların, çok daha büyük potansiyelleri ortaya çıkarabileceğini giderek daha fazla görüyoruz.

Artık CEO’lar bu dönüşümü yönlendirecek üst düzey liderleri atamaya daha fazla önem veriyor ve yönetimdeki ekiplerin teknolojileri daha fazla benimsemelerini bekliyor.

CEO’lar ve yönetim kurulları, yapay zekanın dönüştürücü potansiyelini anlamalarını sağlamak için üst düzey liderlik ekiplerine yapay zeka eğitimi verilmesini de artık zorunlu kılıyor. Bununla birlikte, eğitimleri iş gücünün geneline yayamayan kuruluşlar, bu teknolojinin sunduğu fırsatları kaçırma riskiyle karşı karşıya.

Araştırmadan çıkan sonuçların tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

featured
1 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
2 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
3 Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
4 Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
5 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Endüstriyel üretim sektörü yapay zekada çıtayı yükseltti!
Haberler
Endüstriyel üretim sektörü yapay zekada çıtayı yükseltti!
Sena Tufan
2 hafta önce
Sanipak’ın yeni CMO’su Mine Mavi Arıkan oldu
Haberler
Sanipak’ın yeni CMO’su Mine Mavi Arıkan oldu
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Evyap’tan geleceğe yatırım: “Kendine İyi Bak Gençlik” programı başladı
Haberler
Evyap’tan geleceğe yatırım: “Kendine İyi Bak Gençlik” programı başladı
Nafizcan Önder
12 Mayıs 2025
Çin'de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Haberler
Çin’de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Nafizcan Önder
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.