ChatGPT’nin ne kadar su israf ettiği açıklandı | Son 24 saatin gündemi
Kasım 2022’de OpenAI tarafından yayınlanan ChatGPT, kısa sürede dünyanın en popüler yapay zeka araçlarından biri haline geldi. Açıklanan verilere göre ChatGPT’nin kullanıcı sayısı 300 milyonu aştı. Bu popülarite kaynak yönetimi problemini de beraberinde getirdi.
Paylaşılan bilgilere göre ChatGPT, her bir yanıt üretiminde yaklaşık yarım litre su tüketiyor. Kullanıcı sayısının 300 milyonu aştığı göz önünde bulundurulduğunda, bu durum sürdürülebilirlik açısından büyük endişe yaratıyor.
Caner Özyurtlu: “Herkes cesareti kadar komik oluyor”
Uzun süre kamera önünde görmediğimiz Caner Özyurtlu beş sene önce YouTube’da loş bir ışık altında yeniden kamera önüne geçti. Üstelik bu kez oyunculuk yapmıyor, konuklarıyla gerçekleştirdiği röportajlarıyla konuklar kadar onu da tanıyorduk… Sonra Vedat ve Evren girdi hayatımıza… Caner Özyurtlu’nun zihninden geçenler bu kez onların kelimelerine dönüştü; aksiyon ve mizahın buluşması, “yapan adam” ile “durduran adam”ın çatışması felsefi bir kapı araladı Ayak İşleri’nde… O kapıdan geçen seyircilerin kulaktan kulağa övgüleriyle de tam dört sezonu ardında bıraktı dizi. Hem gülmeye çok ihtiyaç duyduğumuz hem de mizahın dönüştüğü bu dönemde “şifa” gibi gelen işlerinin yanı sıra, kariyer yolculuğundan bugünün mizah kodlarına dek “Ayak İşleri” tadında söyleşimizde Caner Özyurtlu’nun fikirlerinde yolculuğa çıktık.
Söyleşinin tamamını okumak için TIKLAYIN!
Enflasyon Günlükleri: İşiniz güvende mi?
Ekonomik dalgalanmalar, yalnızca şirketlerin finansal dengesini değil, çalışanların iş güvencesine olan inancını da sarsıyor. Enflasyonun etkisiyle her gün daha fazla kişi, “İşim güvende mi?” sorusunu kendisine sorarken buluyor. Bir yanda artan işsizlik korkusu ve rekabet baskısı, diğer yanda mobbing ve düşük motivasyon, çalışanları tükenmişlik noktasına yaklaştırıyor. Kariyer planlamasını erteleyen, istenmeyen işlere yönelen ve ek gelir arayışına giren çalışanlar için bu dönem, iş-özel hayat dengesini sağlamakta da ciddi zorluklar yaratıyor. Peki, ekonomik zorlukların gölgesinde iş dünyasında neler değişiyor ve çalışanlar bu süreci nasıl yönetiyor?
Hadi, yapay zekayı “yeniden” sıradanlaştıralım!
Mondelez Hindistan’ın ikonik çikolata markası Cadbury 5 Star, yeni kampanyası “Yapay Zekayı Yeniden Sıradanlaştır” (Make AI Mediocre Again – M.A.M.A) ile modern hayatın hızlı temposuna esprili bir dille karşılık veriyor. Kampanya, markanın uzun süredir savunduğu “hiçbir şey yapmama” felsefesini yapay zekanın hayatımıza kattığı hız ve karmaşıklığa karşı mizahi bir dille öne çıkarıyor.
Türkiye startup ekosisteminde işlem sayısı 3 katına çıktı!
KPMG Türkiye M&A ve 212 ekiplerinin iş birliğiyle Türkiye’deki girişim sermayesi piyasasının karşı karşıya olduğu temel eğilimleri, fırsatları ve zorlukları ortaya koymak amacıyla hazırlanan “Türkiye Startup Yatırımları” raporunun 2024 yılı 3. çeyrek sonuçları açıklandı.
Hem küresel trendleri hem Türkiye’nin rekabetteki konumunu gözler önüne seren raporun çıktılarını incelemek için TIKLAYIN!