Epica Awards 2024’ün sonuçları açıklandı!
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği Epica Awards 2024’de dünyanın dört bir yanından yapılan başvurular değerlendirildi. Epica Awards’da Türkiye, 3 Silver ve 2 Bronze ile toplamda 5 ödülün sahibi oldu.
Jürisinin tamamını gazetecilerin oluşturduğu yaratıcılık festivalinde kazananlar, 12 Aralık’ta çevrimiçi olarak düzenlenen törenle ilan edildi. 1’i Grand Prix, 6’sı altın, 10’u gümüş ve 6’sı Bronz olmak üzere toplam 23 ödüle uzanan Serviceplan Germany, Epica Jürisi tarafından “Agency of the year” seçildi. 3 Grand Prix, 10 Altın, 11 Gümüş ve 11 Bronz ödülle töreni kapatan VML ise “Network of the year” unvanının sahibi oldu.
Türkiye’ye 5 ödül
Türkiye bu yıl Epica Awards’dan 3’ü Silver 2’si Bronz olmak üzere toplam 5 ödülle döndü. Ödül alan işlerin dışında Türkiye’den 4 iş de Epica’nın shortlist’lerinde yer aldı.
Branded Content-Product & Brand Integration – Silver
- Kampanya: “Allianz Türkiye – ELLE Muayene (Self-Exam Handbook)”
- Ajans: CONCEPT
- Reklamveren: Allianz Türkiye
Promotions & Incentives – Silver
- Kampanya: “İKSV – Un_Till The End”
- Ajans: CONCEPT
- Reklamveren: İstanbul Foundation for Culture and Arts (İKSV)
Online Ads – Silver
- Kampanya: “Beko Inheritance”
- Ajans: Ingage
- Reklamveren: Arcelik A.S
Health & Beauty – Bronze
- Kampanya: “FitBowl”
- Ajans: VML
- Reklamveren: Karaca Home
Product Design – Bronze
- Kampanya: “FitBowl”
- Ajans: VML
- Reklamveren: Karaca Home
Public Interest – Mental Health & Well-being – Shortlist
- Kampanya: Pril Hospitality Point
- Ajans: The Planner Co.
- Reklamveren: Türk Henkel A.Ş.
Media Innovation – Alternative Media – Shortlist
- Kampanya: This Is All I Can Afford
- Ajans: Happy People Project
- Reklamveren: Türk Eğitim Vakfı
Events – Shortlist
- Kampanya: İKSV – Un_Till The End
- Ajans: CONCEPT
- Reklamveren: İstanbul Foundation for Culture and Arts (İKSV)
Sports-related Advertising – Shortlist
- Kampanya: This City is a Derby
- Ajans: FCBARTGROUP
- Reklamveren: Puma
Epica Awards’da Grand Prix kazanan projeler
Digital Grand Prix
- Kampanya: Mother London “The Co-Worker”
- Kreatif Ajans: Mother
- PR Ajansı: Weber Shandwick
- Reklamveren: IKEA
Media Grand Prix
- Kampanya: Scholz & Friends Berlin GmbH “The 100th Edition”
- PR (PM): Simon Albers
- PR (PM): Jens Twiehaus
- PR (PM): Alexander Tietz
- PR (PM): Martin Bieber
- Reklamveren: Frankfurter Allgemeine Zeitung
Responsibility Grand Prix
- Kampanya: “Rights against the Right. The first trademark that stops trading Nazi merch.”
- Kreatif Ajans: Jung von Matt AG
- Reklamveren: Laut gegen Nazis e.V.
Media Grand Prix
- Kampanya: “The National Sport of Kazakhstan”
- Ajans: GForce/Grey
- Reklamveren: Ruh Fighting
PR Grand Prix
- Kampanya: “The Beko Inheritance”
- Ajans: VML UK, VML Germany
- Reklamveren: Beko
Film Grand Prix
- Kampanya: “Museum Worthy”
- Ajans: BBDO New York
- Reklamveren: AICP
Print Grand Prix
- Kampanya: “Capa vs War”
- Ajans: INNOCEAN Berlin
- Reklamveren: Robert Capa Contemporary Photography Center
Design Grand Prix
- Kampanya adı: “Orchestra Sinfonica di Milano”
- Ajans: Landor s.r.l.
- Reklamveren: Orchestra Sinfonica di Milano
Responsibility Grand Prix
- Kampanya adı: “Call Glenn”
- Ajans: VML
- Reklamveren: Child Focus
Innovation Grand Prix
- Kampanya adı: “Animal Alerts”
- Ajans: SERVICEPLAN GERMANY
- Reklamveren: PetPace
Rekor Almanya’nın
Almanya 4 Grand Prix, 23 Altın ve 40 Gümüş dahil 100 ödüllü projeyle ülke sıralamasında birinci olurken, onu 6’sı Altın ve 14’ü Gümüş olmak üzere toplamda 48 ödülle Kanada izledi. İlk beşte yer almayı başaran diğer ülkeler ise Birleşik Krallık, Fransa ve Amerika Birleşik Devletleri oldu.
Epica Awards 2024 kazananların tamamına BURADAN ulaşabilirsiniz…