17 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yayıncılar arasındaki yarışı ateşleyen sebep ne?
Haberler

Yayıncılar arasındaki yarışı ateşleyen sebep ne?

Gizem Yıldız
26 Mart 2021
2 dk okuma

Google üçüncü parti çerezleri kaldıracağını açıkladığından beri reklam dünyası tedirgin. Üçüncü parti çerezlerin yerine sürdürülebilir ve verimli bir çözüm aranıyor. Bu durum global yayıncılar arasında da hummalı bir yarışı ateşledi. Yayıncılar, platformları, hedef kitle verileri, ölçüm araçları ve içgörüleriyle markaların yeni çözüm ortağı olmaya hazırlanıyorlar. Ama unutmayın, yeni nesil dijital reklamcılığın da kaybedenleri olacak…

“Bu paradigma değişimi yayıncıları güçlendiriyor”

Adtech platformu, yaklaşık 45 milyon İngiliz yetişkine erişim sağlamak için The Guardian, News UK, The Telegraph, Reach, TimeOut ve Stylist’in envanterini birleştirdi. Adtech, CEO’su Damon Reeve, markanın artık üçüncü parti yerine birinci parti çözümlere odaklandığını söylüyor. Reeve, bu paradigma değişikliğinin yayıncıları güçlendirdiğine inanıyor.

Future Küresel Ticari Operasyonlar Direktörü Nick Flood Google’ın reformlarını destekliyor ve şöyle diyor: “Bu, programatik veya herkesin katılabileceği açık artırma tekliflerinin başlamasından bu yana, yani 10 yıl içerisindeki en büyük değişikliklerinden biri.” Yıllardır gelişmiş bağlamsal ve davranışsal hedefleme yetenekleri sunduklarından da bahseden Flood, kimlik çözümlerinin gelecekte şekil değiştirebileceğinin bilincinde olarak reklamverenler için bir kitle anlayışı oluşturmak adına PubMatic, iD5 ve Live Ramp gibi birkaç kimlik firması ile birlikte çalıştıklarını açıkladı. Flood ayrıca, esneklik ve çevikliğin kilit öneme sahip olduğunu vurguladı.

“Yerel yayıncılar zor günler geçirebilir…”

Future’ın Birleşik Krallık Gelir Müdürü Zack Sullivan daha yerel yayıncıların zor zamanlar geçireceğinden endişelendiğini söyleyerek ekliyor; “Bazıları en iyi içerik pazarlamasını sunmaya yada yüksek etkileşim sağlayan kitleleri zorlamaya devam edebilir, ancak ölçek olmadan ‘sıkışacaklar’.”

Bloomberg Media Chief Product Officer ve Global Head of Digital Julia Beizer ise şunları söylüyor; “Bizim yani premium yayıncıların en iyi yaptığı şeyler, hedef kitlemizle daha derin ilişkiler kurmak ve en iyi kullanıcı deneyimi ve içeriğini sunmak.” Beizer ayrıca “Özellikle daha fazla yayıncı abonelik işine öncelik verdikçe kitlelere iyi hizmet vermek karşılığında belirli bir kısmına ulaşmak isteyen markaların ihtiyaçları karşılanabilir” diyor ve ekliyor, “Sonunda, yayıncılar ve pazarlamacılar kitlelerin yararına olanı yapabilirse, hepimiz kazanırız.”

“Günün sonunda burası kalabalık olacak…”

Accenture Interactive’in Genel Müdürü ve Kişiselleştirme, Veri ve Analitik Uygulama Lideri Brad Herndon, yayıncılar için önündeki savaşı özetliyor: “Verileri ne kadar iyi olursa, reklam performansı o kadar iyi olur (varsayımsal olarak), bu da envanter için daha fazla teklif anlamına gelir.”

Herndon sözlerini şöyle bitirdi; “Yayıncılar verilerinin neden diğerlerinden daha iyi olduğunu göstermek için bir yarış içindeler, bu yüzden günün sonunda burası kalabalık olacak.”

Kaynak: The Drum

featured
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
4 13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
5 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
Güncel Haberler
The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Kadınların yüzde 61'ine göre başarının anahtarı "finansal bağımsızlık"
Kadınların yüzde 61’ine göre başarının anahtarı “finansal bağımsızlık”
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Reklam ve Pazarlama İletişim Derneği (REPİD), ikinci yaşını kutluyor
Haberler
Reklam ve Pazarlama İletişim Derneği (REPİD), ikinci yaşını kutluyor
İrem Alimoğlu
24 Eylül 2025
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
Haberler
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haberler
Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nafizcan Önder
3 Eylül 2025
Sleepy Easy Clean: Temizlik dünyasının yeni yıldızı!
Haberler
Sleepy Easy Clean: Temizlik dünyasının yeni yıldızı!
Advertorial
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.