Yayıncılar arasındaki yarışı ateşleyen sebep ne?
Google üçüncü parti çerezleri kaldıracağını açıkladığından beri reklam dünyası tedirgin. Üçüncü parti çerezlerin yerine sürdürülebilir ve verimli bir çözüm aranıyor. Bu durum global yayıncılar arasında da hummalı bir yarışı ateşledi. Yayıncılar, platformları, hedef kitle verileri, ölçüm araçları ve içgörüleriyle markaların yeni çözüm ortağı olmaya hazırlanıyorlar. Ama unutmayın, yeni nesil dijital reklamcılığın da kaybedenleri olacak…
“Bu paradigma değişimi yayıncıları güçlendiriyor”
Adtech platformu, yaklaşık 45 milyon İngiliz yetişkine erişim sağlamak için The Guardian, News UK, The Telegraph, Reach, TimeOut ve Stylist’in envanterini birleştirdi. Adtech, CEO’su Damon Reeve, markanın artık üçüncü parti yerine birinci parti çözümlere odaklandığını söylüyor. Reeve, bu paradigma değişikliğinin yayıncıları güçlendirdiğine inanıyor.
Future Küresel Ticari Operasyonlar Direktörü Nick Flood Google’ın reformlarını destekliyor ve şöyle diyor: “Bu, programatik veya herkesin katılabileceği açık artırma tekliflerinin başlamasından bu yana, yani 10 yıl içerisindeki en büyük değişikliklerinden biri.” Yıllardır gelişmiş bağlamsal ve davranışsal hedefleme yetenekleri sunduklarından da bahseden Flood, kimlik çözümlerinin gelecekte şekil değiştirebileceğinin bilincinde olarak reklamverenler için bir kitle anlayışı oluşturmak adına PubMatic, iD5 ve Live Ramp gibi birkaç kimlik firması ile birlikte çalıştıklarını açıkladı. Flood ayrıca, esneklik ve çevikliğin kilit öneme sahip olduğunu vurguladı.
“Yerel yayıncılar zor günler geçirebilir…”
Future’ın Birleşik Krallık Gelir Müdürü Zack Sullivan daha yerel yayıncıların zor zamanlar geçireceğinden endişelendiğini söyleyerek ekliyor; “Bazıları en iyi içerik pazarlamasını sunmaya yada yüksek etkileşim sağlayan kitleleri zorlamaya devam edebilir, ancak ölçek olmadan ‘sıkışacaklar’.”
Bloomberg Media Chief Product Officer ve Global Head of Digital Julia Beizer ise şunları söylüyor; “Bizim yani premium yayıncıların en iyi yaptığı şeyler, hedef kitlemizle daha derin ilişkiler kurmak ve en iyi kullanıcı deneyimi ve içeriğini sunmak.” Beizer ayrıca “Özellikle daha fazla yayıncı abonelik işine öncelik verdikçe kitlelere iyi hizmet vermek karşılığında belirli bir kısmına ulaşmak isteyen markaların ihtiyaçları karşılanabilir” diyor ve ekliyor, “Sonunda, yayıncılar ve pazarlamacılar kitlelerin yararına olanı yapabilirse, hepimiz kazanırız.”
“Günün sonunda burası kalabalık olacak…”
Accenture Interactive’in Genel Müdürü ve Kişiselleştirme, Veri ve Analitik Uygulama Lideri Brad Herndon, yayıncılar için önündeki savaşı özetliyor: “Verileri ne kadar iyi olursa, reklam performansı o kadar iyi olur (varsayımsal olarak), bu da envanter için daha fazla teklif anlamına gelir.”
Herndon sözlerini şöyle bitirdi; “Yayıncılar verilerinin neden diğerlerinden daha iyi olduğunu göstermek için bir yarış içindeler, bu yüzden günün sonunda burası kalabalık olacak.”
Kaynak: The Drum