13 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Canlı yayın alışverişi mi link mi? İşte sosyal ticaretin etki analizleri...
Haberler

Canlı yayın alışverişi mi link mi? İşte sosyal ticaretin etki analizleri…

Gizem Yıldız
10 Nisan 2022
2 dk okuma

Hepimiz hemen her gün uzun saatlerimizi sosyal medya platformlarında geçiriyoruz. ClickMeLive ve Fram’in hazırladığı rapora göre bununla da kalmayıp alışverişlerimizi de sosyal medya üzerinden paylaşılan linkler ve canlı yayınlar üzerinden yapıyoruz. Fakat hangi kitleler hangi ürün gruplarına rağbet gösteriyor? Canlı yayın izleyicileri sadık mı? Canlı yayın üzerinden satın alım kararını etkileyen unsurlar neler? İşte yanıtlar…

Canlı yayın izleyicisi sadık

Canlı yayın alışverişi mi link mi? İşte sosyal ticaretin etki analizleri...

Katılımcıların yüzde 94’ü haftada en az bir kez sosyal medya kullandıklarını belirtiyorlar. Canlı yayın izleme oranı yüzde 91; sık sık izleme oranı ise yüzde 32. Canlı yayın izleyenlerin yüzde 47’si özellikle takip ettikleri canlı yayınların olduğunu belirtiyorlar.

Sosyal medya platformlarında sık sık canlı yayın izleyenlerin yüzde 78’i özellikle takip ettikleri canlı yayın olduğunu belirtiyorlar. Nadiren canlı yayın izleyenler arasında bu oran yüzde 14’e düşüyor.

Linklerle başlayan yolculuk sepette bitiyor

Canlı yayın alışverişi mi link mi? İşte sosyal ticaretin etki analizleri...

Katılımcıların yüzde 78’i influencerlar tarafından paylaşılan linklere tıklayarak tanıtımlı ürün aldıklarını belirtiyor.

Influencer linkleri ile alışveriş yapmayı tercih etmeyen yüzde 6’lık bir kesim bulunuyor; bu kesimde erkek yoğunluğunun daha fazla olduğu görülüyor.

Canlı yayın alışverişlerinde giyim başı çekiyor

Canlı yayın alışverişi mi link mi? İşte sosyal ticaretin etki analizleri...

Katılımcıların yarısı canlı yayın üzerinden ürün satın aldıklarını belirtiyor; katılımcıların en fazla satın aldıkları ürün gruplarının giyim, market, kitap/dergi/müzik/video ve kozmetik olduğu görülüyor; özellikle 25-34 yaş grubu diğer gruplardan satın aldıkları ürün grubu çeşitliliği ile farklılaşıyor.

Platformun güvenilir olması esas

Canlı yayın alışverişi mi link mi? İşte sosyal ticaretin etki analizleri...

Canlı yayın üzerinden satın alımda kararsız olduğunu belirten katılımcılara, hangi koşullarda buradan alışveriş yapabileceği sorulduğunda; alışverişi gerçekleştireceği platformun güvenilir olması ilk sırayı alıyor.

Dostlar alışverişte görsün: Türkiye’nin e-ticaret rakamları belli oldu

featured
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
3 Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…
4 General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
5 DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Haberler
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Advertorial
11 Eylül 2025
Tchibo Gold Selection ile güne altın bir dokunuş katma zamanı 
Haberler
Tchibo Gold Selection ile güne altın bir dokunuş katma zamanı 
Advertorial
23 Eylül 2025
Ralph Lauren, Polo Bar’ı Londra’ya taşıyor
Haberler
Ralph Lauren, Polo Bar’ı Londra’ya taşıyor
İrem Alimoğlu
1 Ekim 2025
"Clean Girl" trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
Haberler
“Clean Girl” trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.