19 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Canlı yayın alışverişi mi link mi? İşte sosyal ticaretin etki analizleri...
Haberler

Canlı yayın alışverişi mi link mi? İşte sosyal ticaretin etki analizleri…

Gizem Yıldız
10 Nisan 2022
2 dk okuma

Hepimiz hemen her gün uzun saatlerimizi sosyal medya platformlarında geçiriyoruz. ClickMeLive ve Fram’in hazırladığı rapora göre bununla da kalmayıp alışverişlerimizi de sosyal medya üzerinden paylaşılan linkler ve canlı yayınlar üzerinden yapıyoruz. Fakat hangi kitleler hangi ürün gruplarına rağbet gösteriyor? Canlı yayın izleyicileri sadık mı? Canlı yayın üzerinden satın alım kararını etkileyen unsurlar neler? İşte yanıtlar…

Canlı yayın izleyicisi sadık

Canlı yayın alışverişi mi link mi? İşte sosyal ticaretin etki analizleri...

Katılımcıların yüzde 94’ü haftada en az bir kez sosyal medya kullandıklarını belirtiyorlar. Canlı yayın izleme oranı yüzde 91; sık sık izleme oranı ise yüzde 32. Canlı yayın izleyenlerin yüzde 47’si özellikle takip ettikleri canlı yayınların olduğunu belirtiyorlar.

Sosyal medya platformlarında sık sık canlı yayın izleyenlerin yüzde 78’i özellikle takip ettikleri canlı yayın olduğunu belirtiyorlar. Nadiren canlı yayın izleyenler arasında bu oran yüzde 14’e düşüyor.

Linklerle başlayan yolculuk sepette bitiyor

Canlı yayın alışverişi mi link mi? İşte sosyal ticaretin etki analizleri...

Katılımcıların yüzde 78’i influencerlar tarafından paylaşılan linklere tıklayarak tanıtımlı ürün aldıklarını belirtiyor.

Influencer linkleri ile alışveriş yapmayı tercih etmeyen yüzde 6’lık bir kesim bulunuyor; bu kesimde erkek yoğunluğunun daha fazla olduğu görülüyor.

Canlı yayın alışverişlerinde giyim başı çekiyor

Canlı yayın alışverişi mi link mi? İşte sosyal ticaretin etki analizleri...

Katılımcıların yarısı canlı yayın üzerinden ürün satın aldıklarını belirtiyor; katılımcıların en fazla satın aldıkları ürün gruplarının giyim, market, kitap/dergi/müzik/video ve kozmetik olduğu görülüyor; özellikle 25-34 yaş grubu diğer gruplardan satın aldıkları ürün grubu çeşitliliği ile farklılaşıyor.

Platformun güvenilir olması esas

Canlı yayın alışverişi mi link mi? İşte sosyal ticaretin etki analizleri...

Canlı yayın üzerinden satın alımda kararsız olduğunu belirten katılımcılara, hangi koşullarda buradan alışveriş yapabileceği sorulduğunda; alışverişi gerçekleştireceği platformun güvenilir olması ilk sırayı alıyor.

Dostlar alışverişte görsün: Türkiye’nin e-ticaret rakamları belli oldu

featured
1 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
2 Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
3 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
4 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
5 Türk hanelerinde "kahve" devrimi: Makine sahipliği yüzde 79'a ulaştı...
Türk hanelerinde “kahve” devrimi: Makine sahipliği yüzde 79’a ulaştı…
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye'ye emanet etti
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye’ye emanet etti
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
Haberler
Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
İrem Alimoğlu
17 Ekim 2025
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Haberler
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Marketing Türkiye
17 Ekim 2025
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Sena Tufan
1 Kasım 2025
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
Haberler
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
Sena Tufan
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.