Rusya Ukrayna’ya resmi olarak savaş ilan etti | Son 24 saatin gündemi
Rusya Ukrayna’ya resmi olarak savaş ilan etti
Dünya, son yılların en “sıcak” dönemlerinden birini yaşıyor. Rusya Federasyonu, Ukrayna’nın doğusunda bulunan ve ayrılıkçı grupların yönettiği Donetsk ve Luhansk Cumhuriyetleri’ni tanıdığını açıkladı. Hemen ardından Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, Rus ordusuna Ukrayna’nın doğusuna giriş emri verdi. Tüm bu yaşananlar dünya çapında bir “3. Dünya savaşı mı geliyor?” endişesini beraberinde getirdi.
Reuters’ın aktardığına göre Rusya’nın tanıdığı ayrılıkçılarla imzalanan anlaşmalar kapsamında Rusya, doğu Ukrayna’da ayrılıkçıların kontrolündeki bölgelerde askeri üsler inşa edebilecek. Konuşmasında Donbas temas hattı ve çevresinde Ukrayna’nın sivilleri hedef aldığını öne süren Putin, “Kiev’de gücü elinde bulunduranlar askeri hamlelere son vermelidir. Eğer vermezlerse kanın dökülmeye devam etmesi sorumluluğunu almayı kabul etmiş olacaklardır” ifadeleriyle bölgedeki çatışmaların sorumlusu olarak Ukrayna’yı işaret etti.
Rusya-Ukrayna krizinde Türkiye tarafında ilk açıklama Dışişleri Bakanlığı’ndan geldi. Rusya’nın sözde Donetsk ve Luhansk Cumhuriyetleri’ni tanıma kararının ‘kabul edilemez’ olduğunu ifade eden Bakanlık, kararın reddedildiğini belirtti.
Öte yandan NATO Genel Sekreteri Jens Stoltenberg, paylaştığı açıklamada “Rusya’nın Ukrayna’ya yönelik sorumsuz ve sebepsiz saldırısını şiddetle kınıyorum” yorumunda bulundu.
AB Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen, AB Konseyi Başkanı Charles Michel, Avrupa Parlamentosu (AP) Başkanı Roberta Metsola ve AB Dış İlişkiler ve Güvenlik Politikası Yüksek Temsilcisi Josep Borrell, ortak açıklamada “Rusya’nın Ukrayna’ya yönelik gayrimeşru saldırısını şiddetle kınıyoruz” ifadesini kullandı.
Apple Siri’ye “cinsiyetsiz” bir ses ekledi
A quick comparison of Siri’s new voice with the existing four options pic.twitter.com/A7uLQeLvQw
— jon.porter (@JonPorty) February 23, 2022
Apple, iOS 15.4 beta sürümüyle Siri’ye “cinsiyetsiz” bir ses kazandırdı. Açıklamalara göre ses bir LGBTQ+ birey tarafından seslendirildi. Seslendiren kişinin kimliği hakkında ise bir açıklama yapılmadı.
Apple daha önce de 2 siyahi bireyin sesini siri için kullanmıştı. Bu kez ise cinsiyet konusunda daha kapsayıcı olmak adına LGBTQ+ bir bireyin sesi Siri’ye katıldı.
Ayarlarda “Ses 5” olarak bulunabilecek olan yeni sesin adının sistem dosyalarında “Quinn”; Apple tarafından yapılan açıklamalarda ise “Axios” olduğu görülüyor. Herhangi bir cinsiyet belirtmeyen ses şimdilik yalnızca ABD’de bulunuyor. Sesin içinde bulunacağı iOS 15.4 sürümünün bir ay sonra Türkiye’ye gelmesi bekleniyor.
Netflix TV sürümü için yeni bir özellik deniyor
Netflix mobil için geliştirdiği Fast Laughs özelliğini TV izleyicilerinin karşısına çıkarmaya hazırlanıyor. İlk olarak iOS uygulamasının alt kısmına yeni bir menü olarak eklenen ve sadece ABD, Kanada, İngiltere, Avustralya ve İrlanda merkezli olarak kullanıma sunulan Fast Laughs, TikTok benzeri hızlı videolarla komedi içeriklerini ön plana çıkarıyor.
Şimdilik sadece İngilizce konuşulan ülkelerde test edilen özellik, TV’ye de uyarlanarak 30 saniyelik tam ekran yatay içerikleri izleyicilerin karşısına çıkararak yeni keşifler yapmalarını kolaylaştıracak.
Yeni bir iyilik hareketi başlıyor: İYİ-GE platformu kuruldu
Arçelik, “İyiliği Aşkla Tasarlar” sloganıyla çıktığı marka yolculuğuna “İYİ-GE- İyilik Geliştirme” platformuyla devam ediyor. Arçelik markasının Türkiye’nin önde gelen sivil toplum örgütlerinin temsilcileri, akademisyenler, iklim aktivistleri ve sanatçıları buluşturan İYİ-GE platformu, sorumlu üretim ve tüketim odağında projeler geliştiriyor. İYİ-GE Kurulu’nun çalışmalarının ilk sonucu ise, İklim Dostu Hareket oldu.
“İyiliği Aşkla Tasarlar” sloganıyla çıktığı marka yolculuğunda odağına öncelikli olarak sorumlu üretim- sorumlu tüketimi alan Arçelik, “gezegenimiz için ne yapabiliriz” sorusuna yanıt aramak üzere “İYİ-GE- İyilik Geliştirme” adındaki ortak akıl platformunu hayata geçirdi. Arçelik markası İYİ-GE Kurulu ile tüm paydaşlarını kapsayacak şekilde İklim Dostu Hareket projesini başlattı.
Arçelik’in sürdürülebilirliğe olan inancının, doğaya ve topluma fayda sağlama gayretinin bir yansıması olan İYİ-GE, sivil toplum kuruluşlarının temsilcilerinin, bilim ve fikir insanlarının, aktivist ve sanatçıların, daha iyi bir dünya yaratmayı sağlayacak fikir ve projeler üretmek üzere bir araya geldiği bir platform. Bilim Koordinatörlüğünü çevre bilimci Dr. Uygar Özesmi’nin üstlendiği İYİ-GE Platformu; TEMA Vakfı Genel Müdürü Başak Yalvaç Özçağdaş, TEMA Vakfı Genel Müdür Yardımcısı Dr. Hikmet Öztürk, WWF Genel Müdürü Aslı Pasinli, WWF Kurumsal İş Birlikleri Yönetmeni Nilay Dökümcü, Koç Üniversitesi Sosyal Etki Forumu- KUSİF Yönetici Direktör Dr.Gonca Ongan, KUSİF Proje ve Eğitim Kıdemli Uzmanı Agata Fortuna, Havas İstanbul Genel Müdürü Ceren Çubukçu, Bilim insanı Prof. Dr. Nilgün Kıran Cılız, çevre aktivistleri Selin Gören ve Atlas Sarrafoğlu, sanatçı Yiğit Özşener ve İYİ-GE Moderatörü Ahmet Akın gibi değerli isimleri bir araya getiriyor.
Pazarlamacılar için metaverse’ün ABC’si
Günümüz dünyasının dinamik ve teknolojik gelişmelerden en hızlı etkilenen alanlarından biri dijital pazarlama. Dolayısıyla güncellemeler ve yeniliklere hakim olarak “ilk kullanan” konumunda olmak, pazarlamacıları ve markaları öne çıkaracak olmazsa olmazlardan biri olarak görülüyor. Son birkaç aydır gündemden düşmeyen metaverse kavramı da, yıllar önce yalnız bilim kurgu filmlerinde görebileceğimiz sahneleri, günümüzde hayatımızın bir parçası haline getiriyor. Veri odaklı pazarlama şirketi SEM, mevcut örnekler üzerinden metaverse’ün pazarlama dünyasında nasıl konumlanacağını yorumluyor.
Bloomberg ile Newzoo, IDC, PWC, Statista ve Two Circles verilerine dayanarak yapılan analiz sonucu, metaverse pazarı 2020’de 478,7 milyar dolara kıyasla 2024’te 783,3 milyar dolara ulaşabilir. Video oyunu yapımcıları, mevcut oyunları sosyal ağlara daha çok benzeyen 3D çevrimiçi dünyalara yükseltmeye devam ettikçe, pazar fırsatları konserler ve spor etkinlikleri gibi canlı eğlenceleri kapsayacak şekilde genişleyebilir ve toplam metaverse pazar büyüklüğü, yalnızca oyun yazılımı, hizmetleri ve reklam gelirinin 2,7 katına ulaşabilir.
Artık bilginin doğrusal değil, geometrik arttığı ve genel fotoğrafa bakabilmenin önemli olduğu bir dünyada yaşıyoruz. SEM’in önerisi; bağlam fark etmeksizin gelişmeleri takip etmek hatta önlerinde yer almak, markaların ihtiyaçlarını anlamak ve ona odaklanarak verinin gücüne inanmak! Gelişmeler her ne olursa olsun pazarlamacıların atması gereken en önemli adım güncel kalmak ve bu konuda işbirliklerine açık olmak. Markaların metaverse hamlelerinin örneklerine ve haberin devamına göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Ayşe Yüksel |
2 | Başakşehir-Konyaspor |
3 | Başakşehir – Konyaspor |
4 | Başakşehir Konyaspor |
5 | Yasin Hikmet kavgası |
6 | Yasak Elma son bölüm |
7 | Ruble |
8 | Metin Özkan |
9 | Özgü Kaya |
10 | CNN TÜRK |