Rötar yapan havayolu şirketleri yolcuya tazminat ödeyecek
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) havayolu ile seyahat eden yolcuların haklarına dair yönetmelikte yaptığı değişiklikle birlikte rötar yapan havayolu şirketleri yolcularına tazminat ödeyecek.
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün (SHGM) Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik (SHY-YOLCU) kapsamında önemli bir değişiklik Resmi Gazete’de yayımlandı. Yapılan düzenlemeye göre, teknik ve operasyonel nedenlerle uçuşu geciken yolcular, eğer planlanan son varış noktalarına 3 saat veya daha fazla sürede ulaşırlarsa, havayolu şirketinden tazminat alabilecekler.
Yeni düzenlemede tazminat miktarları; iç hat uçuşlarında yolculara 100 euro, dış hat uçuşlarında ise 1.500 kilometre ve daha kısa mesafeler için 250 euro, 1.500-3.500 kilometre arası uçuşlar için 400 euro, 3.500 kilometreden uzun uçuşlar için 600 euro olarak belirlendi.
Tazminatlar, ödeme günü Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın döviz satış kuru üzerinden Türk Lirası olarak hesaplanacak ve yolculara bu tutar üzerinden ödenecek.
Kaynak: Oksijen