Ramazan’da kalbe dokunan kazanıyor
Haber: Mehlika Akgün
Tüm özel dönemler gibi Ramazan ayı da artık markalar için ciddi bir rekabet arenası…
Ancak markaların Ramazan ayını bir pazarlama aracı olarak kullanmasını destekleyenler kadar “uygunsuz” görenler de var. Ramazan ayının ruhunu yansıtan, tüketicinin duygularını sömürmeden kampanyasını şekillendirenler ise tüketiciden takdir topluyor.
Tüm Müslümanlar için büyük önemi olan Ramazan ayı, söylerken her ne kadar rahatsız edici gelse de aslında uzun zamandır önemli bir pazarlama arenası konumunda… Toplum için özel bir anlamı ve değeri olan tüm özel günler gibi Ramazan ayı da, tüketicilerle buluşmak, var olan bağları güçlendirmek ve satışları artırmak gibi nedenlerle markaların ilgi alanına giriyor. Nitekim yapılan araştırmalar da bunu kanıtlıyor…
Biz de DORinsight’ın Marketing Türkiye için yaptığı “Ramazan Ayı Markalar Araştırması”nı ve Nielsen’ın Ramazan ayında en fazla reklam yatırımı yapan markalar araştırmasını sayfalarımıza taşıyarak, Ramazan rekabetini enine boyuna inceledik.
Dilerseniz önce “Ramazan Ayı Markalar Araştırması”na göz atalım. 5-10 Haziran 2015 tarihleri arasında online olarak gerçekleştirilen araştırmaya, 18 yaş üstü, Türkiye temsili, A, B, C1, C2, D ve E sosyo-ekonomik segmente mensup 300 kişi katıldı…
Devamı 1 Temmuz tarihli Marketing Türkiye’de…