24 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
popüler kültür
Haberler

Popüler kültür artık çok daha “kişisel”

Marketing Türkiye
3 Kasım 2022
2 dk okuma

Dünya çapında yüzlerce trendi analiz edip binlerce izleyiciyle anket yapan YouTube, 2022 Kültür ve Trendler Raporu’nu yayınladı. Rapor, viral trendler döneminin geride kaldığını ve günümüz dijital popüler kültürünün kişiselleştiğini ortaya koyuyor.

2000’ler ve 2010’larda dijital popüler kültür, büyük ölçüde viral video deneyimlerine dayanıyordu. Değişimi hızlandıran üç faktör yeni video biçim ve teknolojilerindeki yükseliş, kişiselleştirilirmiş platform önerileri, video izleyicilerinin sayısındaki artış olarak öne çıkıyor. Z kuşağının yüzde 85’inin internette video içerik yayınlaması, yine bu kuşağın yüzde 65’inin kendisiyle alakalı bulduğu içeriklerin diğer içeriklerden daha önemli olduğunu düşünmesi ve pandemi döneminde dijital tüketimin yüzde 30 artması, öne çıkan faktörlerin arka planı olarak nitelendirilebilir.

Eğlence, deneyimin ayrılmaz parçası

Değişimden doğan üç trend ise topluluk, çoklu formatlar ve duyarlığa dayalı yaratıcılık olarak sıralanıyor. Hayranlar eskiden eğlence sektörünün “yan” topluluklarından biri olarak görülüyordu. Bugünse eğlence deneyiminin vazgeçilmez bir parçası. Z kuşağının yüzde 61’i kendisini “çok büyük” veya “süper” hayran olarak tanımladığını kabul ediyor. Hatta K-pop hayranlarının ürettiği, grup üyelerine odaklanan video editlerin yakaladığı başarının ardından K-pop müzik şirketleri bu versiyonları resmen yayınlamaya başladı.

Profesyoneller popüler kültürü yeniden yorumluyor

“Profesyonel” hayranlar ise popüler kültürü kendi özgün bakış açılarından analiz ediyor. Sanat koleksiyonculuğundan serbest stil futbola kadar her şey için bir YouTube topluluğu var. Örneğin Big Jet TV, yaklaşık çeyrek milyon izleyicinin Eunice Fırtınası sırasında inmeye çalışan uçakları izlemesiyle uluslararası bir sansasyon yarattı.

Markaların meme’lerde yer alması Z’lerin hoşuna gidiyor

Kullanıcıların farklı kanalları kullanması, içerik oluşturması ve bunları harmanlamasıyla görsel espriler ve konseptler platformlar arasında yayılıyor. Z kuşağının yüzde 57’si markaların meme’lerde yer almasını beğendiğini söylüyor.

Kısa videolar, uzunlara yol açıyor

Pek çok içerik üreticisi, YouTube Shorts’ta kitlelerin uzun videoların tüm ayrıntıları keşfedebilecekleri içerikler hazırlıyor. Z kuşağının yüzde 59’u içerik keşfetmek için kısa video uygulamalarını kullandığını ve sonra aynılarının uzunlarını izlediği söylüyor. Z kuşağı videodan yararlanarak, ihtiyaçlarına göre şekillenen bir pop kültürü yaratıyor. Z’lerin yüzde 90’ı başka bir yerde gibi hissettiren videolar izlediğini söylüyor. Son iki yıl gençler için stresliydi; bu dönemde duygusal ihtiyaçlarına yanıt veren içerikleri tercih ettiler. Estetik yönüyle öne çıkan “ruh hali” videoları başka yerde gibi hissetmelerini sağlarken, rahatlatıcı içerikler ve tanıdık içerik üreticileri izleyicilerin sakinleşmesine yardımcı oldu.

Tüm bunlar reklamcılar için ne anlama geliyor?

Kişisel, ayrıntılı deneyimler, eski trendlere göre çok daha fazla çeşitlilik sunuyor. Popüler kültür bilinmezliklerle dolu gibi görünebilir. Ancak bu yeniliğe yanıt verebilmek için bu kültürün anlaşılmasını kolaylaştıran net temalar bulunuyor. Birçok kullanıcı, değişen ihtiyaçları karşılamak için YouTube gibi platformlara yöneliyor. Kullanıcıların yüzde 78’i kendisiyle kişisel olarak alakalı olan içerikler sunduğu için YouTube’u kullandığını belirtiyor. Tüm izleyicilerle anlamlı ilişkiler kurmak, online deneyimleri şekillendiren hayran toplulukları, biçimler ve ruh halleriyle mümkün oluyor. Yaratıcılığın geleceği, binlerce dijital toplulukla kurulan diyalog sayesinde yazılacak.

Kaynak: Think with Google

Markalar kültür tüketimini ekranların ötesine nasıl taşıyabilir?

featured
1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
4 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
5 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Güncel Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Haberler
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Advertorial
2 hafta önce
İngiltere'de TikTok, Reddit ve Imgur'a soruşturma: "Çocukların verileri kullanılıyor"
Haberler
İngiltere’de TikTok, Reddit ve Imgur’a soruşturma: “Çocukların verileri kullanılıyor”
İrem Alimoğlu
4 Mart 2025
CEO’lar CMO’lara artık daha fazla güveniyor ama onlara tam yetki vermiyor!
Haberler
CEO’lar CMO’lara artık daha fazla güveniyor ama onlara tam yetki vermiyor!
İrem Alimoğlu
30 Mart 2025
Mark Zuckerberg tekelleşme davasında hakim karşısına çıktı
Haberler
Mark Zuckerberg tekelleşme davasında hakim karşısına çıktı
Sena Tufan
15 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.