Zuckerberg, “verimlilik” sözü verdikten sonra Meta hisseleri arttı
Meta CEO’su Mark Zuckerberg uzun yıllar sanal gerçeklik gibi potansiyeli tam anlamıyla kanıtlanmamış alanlar da dahil olmak üzere büyük yatırımlar yaptı. Diğer taraftan Zuckerberg, şirketin 600 milyar dolardan fazla piyasa değeri kaybettiği 2022’nin enkazının altından kalabilmek için verdiği “verimlilik” sözünün karşılığını almaya başladı.
Meta, 2022 yılının tamamını kapsayan kazanç raporunu yayımladı. Bir önceki yıl boyunca çeşitli zorluklarla karşılaşmasına ve geçtiğimiz Kasım ayında 11.000 çalışanını işten çıkarmasına rağmen, şirket tahminlerin çoğunu aşmayı başardı.
2023’te Meta’nın yönetim odağında daha güçlü ve daha çevik bir organizasyona dönüşmek olduğunu vurgulayan Zuckerberg’in açıklamasına göre şirket hisseleri yüzde 17 arttı. Analistlerin 31,53 milyar dolarlık toplam hisse geliri beklentisine karşılık Meta, 32,17 milyar dolar gelir ve hisse başına 1,76 dolar kâr bildirdi. Şirket ayrıca beklenen 1,99 milyar yerine 2 milyar günlük aktif kullanıcıya ulaştı ve dolarlık 10,63 dolar olması tahmin edilen kullanıcı başına ortalama gelir 10,83 oldu.
Teknoloji devlerinin dijital reklam politikaları iklimi krizini nasıl tetikliyor?
Bundan 10 yıl önce nispeten daha “basit” bir mekanizmayla çalışan dijital reklamcılığın yerini bugün “gözetim reklamcılığı” devraldı. Şirketler, birçok farklı kaynaktan onlarca veriyi bir araya getirerek “kişiselleştirilmiş” reklamlarla hedef kitlesinin dikkatini çekmeye çalışıyor. Farklı yönleriyle çeşitli tartışmaların konusu olan kişiselleştirilmiş dijital reklamlar hakkında duygu ve düşünceler değişebiliyor. Global Action Plan’ın analizi ise dünya çapında gündelik hayatın bir parçası olan bu reklamlar için harcanan enerjinin gezegene ne kadara mal olduğunu ortaya koyuyor.