Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Sokak tacizine karşı 5D hareketi başladı!
Sokak tacizi birçok insanın maruz kaldığı ve çözümü bulunamayan bir konu… Özellikle kadınların karşılaştığı en büyük sorunlardan biri ve bireylerin çoğu böyle bir durumla nasıl baş edebileceğini bilmediği için sessizleşiyor ve farklı psikolojik problemlerle karşı karşıya kalıyor. L’Oréal Paris adına Ipsos tarafından gerçekleştirilen bir araştırma dünyadaki kadınların yüzde 78’inin hayatlarında en az bir kere sokak tacizine maruz kaldığını ortaya koyuyor. Üstelik pandemi şartları durumun vahametini arttırıyor. Sokakların daha tenha olması ve maskenin sunduğu gizem sokak tacizi vakalarını daha cüretkar kılıyor. Buradan hareketle L’Oréal Paris, Hollaback! ve Türkiye’de Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu Eğitim Merkezi BÜYEM ile bir araya gelerek StandUp projesi kapsamında ‘STANDUP – SOKAK TACİZİNE KARŞI DUR!’ demekle kalmıyor ve 5D eğitimini başlatıyor. Eğitime ilk katılanlardan biri de L’Oréal Paris’in güzellik elçisi Nur Fettahoğlu…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Tim Cook’dan Apple çalışanlarına “ofise dönün” çağrısı
Apple, Eylül ayından itibaren çalışanlarının haftada üç gün ofise dönmelerini istiyor. Marka çalışanlarına ihtiyaçları durumunda yılda 2 haftaya kadar kullanabileceği evden çalışma hakkı tanımlayacak. Apple CEO’su Time Cook çalışanlarına ilettiği mailde ayrıca, yüz yüze yapılan toplantılardaki enerji, yaratıcılık ve birlikte olma duygusunu tekrar yaşamayı dört gözle beklediğini belirtti.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Dardanel, Yunan pazar lideri şirketi satın alıyor
Hızlı büyümesini sürdüren Dardanel yatırımlarını yurt dışına taşıdı. Yunanistan’ın dondurulmuş deniz ürünleri pazar lideri G. Kallimanis’in Dardanel’e devri için taraflar imzaları attı. Dardanel, bu satınalmayla ihracat gücünü daha da artıracak.
G. Kallimanis köklü bir şirket. 1956 yılından bu yana dondurulmuş deniz ürünleri üretim ve satışı konusunda faaliyetlerini sürdürüyor. Satın alınma süreci ile ilgili Dardanel’in KAP’a yaptığı açıklamada; “Dondurulmuş deniz ürünleri üretim ve satışı konusunda pazar lideri olan G. Kallimanis S.A.’nın ticari-sınai varlığının (Gayrimenkulleri, fabrika bina arazileri ve üretim makine tesisleriyle ticari marka, lisans ve unvanlarının) Yunan Tasfiye Mahkemelerinden alınacak karar ile satın alınmasına, bu amaçla öncelikle şirketin toplam yaklaşık 62,3 milyon euro tutarlı borçlarının söz konusu mali kurumlara toplam 6 milyon euro ödenerek teminatları ile beraber alacaklarının tarafımıza devrini sağlayan alacak devir anlaşmasının ilgili mali kurumlar ile imza edilmesine, hemen ardından G. Kallimanis’in iktisadi bütünlük içerisindeki ticari-sınai varlığının devri amacı ile Yunan mahkemelerine müracaat edilmesine, işlemlerin şirketimiz adına Yunanistan’daki varlığımız Dardanel Greece S.A. üzerinden yapılmasına karar verilmiştir” denildi.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Dev gıda markalarına “haksız rekabet” soruşturması!
Rekabet Kurumu, rekabeti sınırlayıcı anlaşma ve eylemlerde bulunup bulunmadığını tespit etmek amacıyla aralarında ünlü gıda markalarının da olduğu 13 markaya soruşturma açtı.
Rekabet Kurumu’ndan yapılan açıklamada bazı şirketler hakkında “Süpermarket zincirleri arasında geleceğe dönük fiyatlar, fiyat geçiş tarihleri, dönemsel aktiviteler ve kampanyalar gibi rekabete hassas bilgilerin dolaylı yoldan değişimine aracılık edildiği, söz konusu süpermarket zincirlerinin fiyatlarının ve/veya fiyat geçişlerinin koordinasyonunun sağlandığı” şüphesiyle yürütülen ön araştırmanın karara bağlanarak soruşturma açıldığı ifade edildi.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Arçelik sıfır emisyon hedefinde kararlı!
Arçelik, 13’üncü Sürdürülebilirlik Raporu’nun ayrıntılarını Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu ve iklim aktivisti Selin Gören’in katılımıyla gerçekleşen online bir etkinlikle duyurdu. Arçelik’in 2050 yılında tüm operasyonlarında net sıfır emisyonu hedeflediğini açıklayan Bulgurlu; bu yıl sürdürülebilirlik raporunun da ana teması olan dünyanın geleceği için ortak hareket etme çağrısı yaptı.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Sosyal medyanın zirvesinde hangi markalar var?
Sosyal medyanın markaların mesajlarını tüketicileriyle etkili şekilde buluşturabilmelerinde ne denli önemli olduğunu söylemek malumun ilanı. Durumun farkında olan büyük küçük her marka farklı çabalarda bulunuyor. Peki, sosyal medyadaki tüm veri incelendiğinde hangi markaların performansı öne çıkıyor? Bu sorunun yanıtı için SocialBrands, her ay Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performansı incelemesini yürütüyor. Haziran ayının verilerine baktığımızda neredeyse tüm yılı lider götüren Netflix’in geçtiğimiz ay kaptırdığı zirveye yeniden oturmuş olduğunu görüyoruz. Gelin SocialBrands, haziran ayı listesine daha yakından bakalım ve Haziran ayının en başarılı markalarını birlikte inceleyelim…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Private Label’ın rekortmenleri
Pandemi nedeniyle evlerde geçirilen sürenin artması ve tüketicilerin öncelik sıralamasının değişmesi nedeniyle alışverişlerde gıda ürünleri ilk sırada yer almaya devam ediyor. Atıştırmalık ve dondurma gibi ürünlere talep de artıyor. PLAT Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği, sektörün 2021 yılının ilk çeyreğindeki gelişmeleri açıkladı. Nielsen verilerine göre Private Label ürünlerin bu dönemdeki cirosu geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 21 arttı.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.