14 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Arçelik sıfır emisyon hedefinde kararlı!
Haberler

Arçelik sıfır emisyon hedefinde kararlı!

Gizem Yıldız
3 Haziran 2021
3 dk okuma

Arçelik, 13’üncü Sürdürülebilirlik Raporu’nun ayrıntılarını Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu ve iklim aktivisti Selin Gören’in katılımıyla gerçekleşen online bir etkinlikle duyurdu. Arçelik’in 2050 yılında tüm operasyonlarında net sıfır emisyonu hedeflediğini açıklayan Bulgurlu; bu yıl sürdürülebilirlik raporunun da ana teması olan dünyanın geleceği için ortak hareket etme çağrısı yaptı.

Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu, “Arçelik olarak Covid-19 döneminde de sürdürülebilirlik hedeflerimizden sapmadan emin adımlarla çıtayı daha da yükseğe taşıyoruz. 2050 yılına kadar tüm operasyonlarımızda net sıfır emisyon hedefliyoruz. 2030 yılına kadar karbon emisyon azaltım hedeflerimiz Bilim Temelli Hedefler Girişimi-Science Based Targets tarafından onaylandı. Buna göre 2030’a kadar doğrudan karbon ayak izimizi ifade eden Scope 1 emisyonlarını 2018 yılındaki seviyeye göre yüzde 15, dolaylı karbon ayak izimizi ifade eden Scope 2 emisyonlarımızı yüzde 30, tüketicimizin satın aldığı ürünlerimizden kaynaklı Scope 3 emisyonlarını ise yüzde 15 oranında azaltmayı hedefliyoruz. Bu yıl 13’üncüsünü yayımladığımız sürdürülebilirlik raporumuzda da tüm paydaşlarımızı daha iyi bir gelecek için iş birliğine davet ediyoruz” dedi.

İklim aktivisti Selin Gören ise şunları söyledi: “Çocukluğumdan beri insanların doğadan kopması ve yarın yokmuşçasına dünyanın kaynaklarını tüketmesi beni hep çok endişelendirdi. İklim aktivistliği yolculuğum da bunu önleme düşüncesiyle başladı. Amacım bu konuda farkındalığı artırmak, karar alıcıların ve şirketlerin yeşil dönüşümüne aracı olabilmek. Arçelik’in bu seneki sürdürülebilirlik raporunun ana teması da ‘Now Is The Time To Take Action Together’ yani ‘Şimdi Beraber Hareket Etme Zamanı’. Gezegene verdiğimiz zararı ancak hep birlikte elimizden gelenin en iyisini yaparak onarabiliriz.”

Arçelik, 2020 Sürdürülebilirlik Raporu’nda “Geleceği İyileştiren Teknoloji” çatı yaklaşımının kapsamını genişleterek, daha iddialı 2030 hedefleri belirledi. Rapordan öne çıkan bazı ilerleme ve başarılar şöyle:

  • Arçelik 2019 ve 2020 yılında küresel üretim tesislerinde Scope 1 ve 2 karbon emisyonlarını* kendi elde ettiği karbon kredisiyle sıfırladı. Türkiye’de Enerji Verimli Buzdolapları Karbon Finansmanı Projesi kapsamında 2013-2018 yılları arasında 305.407 ton CO2 emisyon azaltım hakkı elde etti. Şirket karbon nötr olmayı sürdürebilmek için önümüzdeki dönemde de 50 milyon dolarlık ek yatırım yapmayı planlıyor. Bu kapsamda 2030 yılına kadar kendi üretim tesislerinde öz tüketime yönelik 15 MW yenilenebilir enerji sistemi kurmayı, küresel çapta tüm üretim tesisleri için elektrik tedarikini yüzde 100 yenilenebilir kaynaklardan yapmayı hedefliyor.
  • Dünyanın sürdürülebilirlik alanındaki en iyi 100 şirketinin listelendiği Corporate Knights Global 100 listesinde de yer alma başarısını gösterdi
  • Türkiye, G.Afrika, Rusya, Romanya, Tayland ve Pakistan’daki üretim tesislerinde ürün başı enerji tüketimi 2015 yılındaki seviyeye göre yüzde 46,7 azaltarak, daha önce 2030 için belirlenen yüzde 45’lik azaltım hedefine ulaşılmış oldu.
  • Türkiye, G.Afrika, Rusya, Romanya, Tayland ve Pakistan’daki üretim tesislerinde ürün başı su çekimi 2015 yılındaki seviyeye göre yüzde 52 oranında azaltıldı. Daha önce konan yüzde 45’lik azaltım hedefine 2030 yılından önce ulaşıldı.
  • 2030 yılına kadar Türkiye, G.Afrika, Rusya, Romanya, Tayland ve Pakistan’daki üretim tesislerinde  atık geri dönüşüm oranının 2015 baz yılına göre yüzde 99 oranında artırılması hedefleniyor. Geri dönüştürülmüş plastik kullanımı oranının yüzde 40 bio material kullanım oranının yüzde 5 artırılması hedefleniyor.
  • Atık Elektrikli ve Elektronik Eşya (AEEE) tesislerimizi devreye aldığımız 2014 yılından bugüne kadar, piyasadan topladığımız 1,3 milyon adet enerji tüketimi yüksek ürünleri enerji verimli yeni ürünler ile değiştirerek yaklaşık 41 milyon hanenin günlük elektrik tüketimine, diğer bir deyişle 2,5MW gücünde 52 rüzgâr türbininin yıllık enerji üretimine denk enerji tasarrufu sağladık. 6,5 milyon ton su tasarrufu elde ettik.
  • 2020 yılında 8 ton geri dönüştürülmüş balık ağı atığını ve 111,7 ton geri dönüştürülmüş endüstriyel iplik atığını, fırın, çamaşır makinesi ve bulaşık makinesi parçalarında kullanıldı.
  • Türkiye’de üretilen küçük ev aletleri ve TV ürünlerimizin kutularında yüzde 100 geri dönüştürülmüş ve dönüştürülebilir karton kullanıldı.
  • Arçelik Ar-Ge laboratuvarlarında geliştirilen özel formül ile bugüne kadar çamaşır makinesi ve yıkayıcı-kurutucu kazanları üretmek için yaklaşık 58 milyon geri dönüştürülmüş PET şişe kullanıldı. Bu sayede, karbon emisyonları 1,675 ton azaltıldı ve işlenmemiş plastik kullanımını azaltarak 39.000 GJ enerji tasarrufu elde edildi.
  • Enerji verimli ürünlerin satışından elde edilen ciro tüm cironun yüzde 50’sine tekabül etti.
  • Enerji verimliliği projeleriyle 5,217 ton CO2 emisyonu azaltıldı.
  • Atık azaltımı ve su verimliliği projeleri ile yaklaşık 13.000.000 TL tasarruf elde edildi.

*2019 yılında satın alınan Singer Bangladesh, Hindistan’da 2020 yılında üretime başlayan Voltbek ve Arçelik-LG hesaplamalara dahil edilmemiştir.”

Raporun tamamına ulaşmak için TIKLAYIN.

Arçelik featured Sürdürülebilirlik
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Asgari ücret 2026'da ne kadar olacak?
Asgari ücret 2026’da ne kadar olacak?
3 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
4 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
5 Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Güncel Haberler
TVekstra, "Best Advertising Innovation Using HbbTV" ödülünü kazandı
TVekstra, “Best Advertising Innovation Using HbbTV” ödülünü kazandı
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Öğrenci evinin olmazsa olmaz markaları
Haberler
Öğrenci evinin olmazsa olmaz markaları
Nafizcan Önder
28 Eylül 2025
Hangi sektör ChatGPT'yi daha çok kullanıyor?
Haberler
Hangi sektör ChatGPT’yi daha çok kullanıyor?
İrem Alimoğlu
28 Eylül 2025
Eğitimde sürdürülebilir dönüşüm: “Okulların Havası Değişiyor” Cizre’de devam ediyor
Haberler
Eğitimde sürdürülebilir dönüşüm: “Okulların Havası Değişiyor” Cizre’de devam ediyor
Nafizcan Önder
4 hafta önce
BMW logosunda sessiz dönüşüm
Haberler
BMW logosunda sessiz dönüşüm
Nafizcan Önder
19 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.