
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri Mayıs ayının ilk buluşmasında 8-9 Mayıs tarihlerinde XSIGHTS Research&Consultacy’nin ev sahipliğinde; Trakya’nın eşsiz doğasında düzenlenen etkinlikte bir araya geldi. Dessera Bağ Evi’nde gerçekleşen buluşma katılımcılara, ilham verici sohbetler ve doğayla iç içe keyifli anlar yaşattı.

Etkinliğin ilk günü öğle yemeği ile başladı. Katılımcılar, Dessera’da keyifli zaman geçirirken Ahmetçe Köy Meydanı’nda yerel kültürü deneyimleme fırsatı buldu. Gün batımında Dessera kayalıklarında eşsiz manzarayı izleyen konuklar, akşam yemeğinde bir araya gelerek keyifli sohbetlerine kaldığı yerden devam etti. Gece, fener seremonisi ve müzik ile renklendi.




Kahvaltı ile başlayan ikinci günde C Level Club üyeleri, XSIGHTS ile araştırmanın gücünü keşfetti. Koç Üniversitesi Pazarlama Bölüm Başkanı Prof. Dr. Ayşegül Özsomer Tunalı moderatörlüğünde düzenlenen “Araştırmanın Gücü” oturumu, pazarlama dünyasına dair derin içgörüler sundu.
Ekonomik kriz dönemlerinde marka iletişimi

Özsomer, ekonomik dalgalanmaların markalar üzerindeki etkilerini ve bu zorlu dönemlerde geliştirilen iletişim stratejilerini ele alan akademik temelli bir sunum gerçekleştirdi. Sunumda, markaların kriz dönemlerinde nasıl bir duruş sergilemeleri gerektiği, tüketiciyle kurdukları iletişimi nasıl dönüştürdükleri ve hangi stratejilerin uzun vadeli marka değeri açısından etkili olduğu bilimsel araştırmalar ışığında paylaşıldı.
Özsomer kriz zamanlarında hem dayanıklılığı artıran hem de marka sadakatini güçlendiren iletişim yaklaşımlarına derinlemesine bir bakış sundu. Katılımcılar, kriz yönetimi ile stratejik pazarlama arasındaki güçlü bağı keşfederken, farklı sektörlerden örneklerle zenginleştirilmiş içgörüleri dinledi.
Perakende medya dijitalleşmenin etkisiyle dönüşüyor
XSIGHTS Pazar Araştırma Lideri Ezgi Sönmez Özcan da gerçekleştirdiği sunumda; dijitalleşmenin etkisiyle hızla dönüşen perakende medya dünyasına kapsamlı bir bakış sundu. Sunumda, perakende medyanın yalnızca bir reklam kanalı olmaktan çıkıp markaların büyümesini destekleyen stratejik bir yapı haline geldiğine dikkat çekti. Özcan, markalar ve tüketici gözünden perakende medyayı ele alarak; öne çıkan sektörel eğilimleri, markaların benimsediği farklı stratejileri, teknolojinin medya planlamasına entegrasyonunu ve tüm bu gelişmelerin müşteri memnuniyetine olan etkilerini detaylı bir şekilde katılımcılara aktardı. Bununla birlikte, sektörde karşılaşılan temel zorluklar ve bu zorluklara yönelik çözüm önerileri de katılımcılarla paylaşıldı.





Gizli müşteri uygulamalarının operasyonel mükemmeliyete etkisi
XSIGHTS Gizli Müşteri ve Müşteri Deneyimi bölüm Direktörü Nuray Özçelik Güler ise gizli müşteri uygulamaları üzerine gerçekleştirdiği sunumda, yöntemin tanımı ve işleyişinden başlayarak markaların neden bu yönteme başvurduğunu ve operasyonel mükemmeliyet sağlama sürecindeki rolünü ele aldı. Gizli müşteri sonuçlarının prim ve ödüllendirme sistemlerine entegrasyonu ile çalışan motivasyonuna etkilerine değinirken, farklı sektörlerden güncel örnekler üzerinden uygulamanın yaygınlığına ışık tuttu. Ayrıca, 2025 yılı ilk çeyreğine ait sektör bazlı hizmet performans notlarını da katılımcılara anlatan Güler, mevcut duruma ilişkin de değerlendirmelerde bulundu. Sunum, katılımcılara stratejik içgörü ve ölçülebilir gelişim alanlarını bir arada sundu.
XSIGHTS nasıl fark yaratıyor?
XSIGHTS Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü Serap Koydemir, sosyal araştırmalar alanında XSIGHTS’ın nasıl fark yarattığına değindi ve itibar endeksi ölçümünü geliştirerek kurguladığı XSIGHTS’ın itibar riski endeksi modeli hakkında bilgi verdi. Ayrıca yeşil dönüşüm/dijital dönüşüm olgunluk seviyesi ve yapay zeka kullanımı hakkında sektörel verileri paylaştı.
XSIGHTS Müşteri Deneyimi Çözümleri Lideri Yakup Peker ise, Müşteri Deneyimi (CX) Analitiği araştırmalarındaki kritik konular ve kullanılan yöntemler hakkında bilgiler verip örnek vakalar üzerinden dikkat çeken bulguları katılımcılarla paylaştı.