KOBİ’lere Anneler Günü’nde fırsat sunan 5 ipucu!
Türkiye’de e-ticaret hacmi özellikle pandemi süreciyle birlikte büyük bir ivme kazandı. Ticaret Bakanlığı Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) verilerine göre 2021 yılında e-ticaretin genel ticarete oranı yüzde 17,7 olurken, bu oranın en yüksek olduğu aylar sıralamasında, ‘indirim ayı’ olarak da bilinen Kasım ayından sonra Anneler Günü’nün de kutlandığı Mayıs ayı geldi. Mayıs ayında, e-ticaretin payı 2020 yılında 18,4, 2021 yılında ise yüzde 19,9 olarak kaydedildi. Açıkça görülüyor ki ortada büyük bir fırsat var! Peki KOBİ’ler kendini bu fırsata nasıl hazırlamalı? Nelere dikkat etmeli, hangi kaslarını güçlendirmeli? Yanıtlar bulut tabanlı ön muhasebe programı Paraşüt‘ten geliyor…
Stoklarınızı ayırın
Fiziksel mağazanız da varsa farklı kanallardaki satışların takibini yapabilmek ve süreci doğru yönetebilmek için stoklarınızı ayırın. Aksi durum stokta olmayan ürünlerin satışını yapmanıza ve bunun neticesinde siparişin iptal edilmesine yol açabilir. Bu da müşteri memnuniyetsizliği nedeniyle mağaza puanınızın düşmesine neden olur.
E-ticaret entegrasyonu kullanın
Satışlarınızı gerçekleştirdiğiniz pazaryerleri veya e-ticaret sitenizdeki verileri, kullandığınız diğer uygulamalara aktaran ve tüm bu sistemlerin uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlayan bu entegrasyon, iş yükünü hafifletip, satış ve müşteri memnuniyetine daha fazla zaman ayırmaya olanak tanıyor.
Müşteri memnuniyetine odaklanın
Binlerce hediye seçeneği arasında kalan tüketicinin sizi tercih etmesini sağlayacak aksiyonlar alın. Müşteri yalnızca ürünün fiyatına değil mağaza puanına, müşteri yorumlarına, sorularına dönüş hızınıza, kargo teslim süresine de bakacaktır. Bunların dışında şık bir paketleme ve küçük hediyeler, tüketicilerin hem mağazanıza olumlu yorum yapmasına hem de daha sonraki zamanlarda mağazanızdan alışveriş yapmasına katkı sağlar.
Mağazanızı sosyal medyayla destekleyin
E-ticaret yapıyorsanız sosyal medya kanallarınızı da doğru yönetin. Eş zamanlı bir yönetim ve reklam vermeden önce veri elde etmek için buna yönelik geliştirilen çeşitli araç ve kodları e-ticaret sitenize kurmanız faydalı olacaktır. Sosyal medyadaki takipçileriniz organik olması da iş birlikleri ve reklam süreçlerinde önemli bir etken. Dolayısıyla farklı yöntemler ile takipçi sayınızı artırmaya çalışmayın.