Kahve ürünlerine talep yüzde 324 arttı
Hepsiburada, 1 Ekim Dünya Kahve Günü’nün ardından Türkiye’nin kahve alışkanlarına ışık tuttu.
E-ticaret platformu Hepsiburada, 1 Ekim Dünya Kahve Günü’nün ardından müşterilerinin kahve tercihlerini inceledi ve dikkat çeken veriler ortaya koydu. Trend verilerine göre, Eylül 2018’de kahve kategorisine ilgi, geçtiğimiz yıla göre yüzde 324 arttı. En çok talep hazır kahvelere gelirken, onu sırasıyla filtre ve çekirdek kahveler, Türk kahvesi, kahve kapsülleri, süt tozu ve sıcak çikolata takip etti. En çok kahve alışverişinin 36-45 yaş aralığı tarafından yapıldığını belirten Hepsiburada, kahve kategorisine erkeklerin kadınlardan yaklaşık 5 kat daha fazla ilgi gösterdiğini vurguladı. En çok kahve tüketen illerin başında İstanbul gelirken onu sırasıyla Ankara, İzmir, Kocaeli, Antalya, Bursa, Tekirdağ, Muğla takip etti.
Mineral ve vitamin deposu kahvenin faydaları
Doğru miktarlarda tüketildiğinde kahvenin insan sağlığına birçok faydası olduğunun altını çizen Hepsiburada, birbirinden avantajlı kahve fırsatlarıyla müşterilerinin yüzünü güldürüyor. Dopamin salgısını artıran, enerji veren, mineral ve vitamin zengini kahvenin yararı saymakla bitmiyor.
Uzmanlara göre; kahve tüketimi tip-2 diyabet, Alzheimer, Parkinson ve Demans gibi sinir sistemi hastalıkları ve siroz gibi karaciğer hastalıklarına ayrıca karaciğer ve kolorektal kanserlerine karşı koruyucu rol oynayabiliyor. Aynı zamanda, kahvenin içindeki kafein; kişinin bilişsel fonksiyonlarını artırarak daha enerjik olmasını sağlayabiliyor.