iPhone alamayanlar için yeni bir dönem başlıyor | Son 24 saatin gündemi
Netflix, yeni bölümleri haftada bir yayınlayabilir
Bir sezon diziyi tek solukla bitirmeye imkan sağlayan “binge watch” sisteminde izleyici, yeni bölüm için bir sonraki haftayı beklemek zorunda kalmıyor. Netflix, yayın formatının temelini oluşturan bu sistemle vedalaşmak üzere gibi görünüyor.
Dizilerin tüm bölümlerini bugüne kadar tek seferde yayınlayan Netflix’in “binge watch” günleri sona eriyor olabilir. Yakında tüm diziler için haftada bir bölüm formatına geçeceği iddia edilen platform, hali hazırda bazı programlar için bu sistemi kullanıyor. Disney ve HBO gibi diğer yayınların izinden gidecek gibi görünen Netflix hakkındaki bu iddia, kimi seyircinin hoşuna gidebileceği gibi kimisini üzebilir. Çünkü bu senaryoda vakti olmadığı için favori dizisini tek seferde izleyemeyenler “spoiler yemek”ten kurtulacak belki ama beklemekten hoşlanmayanların keyfi kaçacak…
Kaynak: Screen Rant
iPhone alamayanlar için yeni bir dönem başlıyor
Bloomberg’den Marc Gurman’ın haberine göre teknoloji devi Apple yeni bir abonelik sistemi üzerinde çalışıyor.
Buna göre Apple, kullanıcıların iPhone’ları aylık olarak kiralayabilmesini istiyor. Böylece kullanıcılar daha sık telefon değiştirecek ve istedikleri iPhone, iPad ve Macbook modellerini kiralayarak keşfedebilecek. Gurman teknoloji devinin abonelik sistemini yıl sonunda kullanıcılara tanıtacağını düşünüyor.
Geçtiğimiz hafta Far Out etkinliği yapılmasına rağmen Apple’dan konuyla ilgili resmi bir açıklama gelmedi.
Teyit.org yanıtladı: Tarkan’ın 9 Eylül konserine 2 milyon kişi katıldı mı?
Geçtiğimiz Cuma günü, 9 Eylül zaferinin 100. yıl dönümüydü. Bu önemli günde megastar Tarkan, İzmir’de ücretsiz bir konser verdi. Konserin başladığı andan itibaren paylaşılan video ve fotoğraflardan konser alanının hınca hınç dolu olduğu görülebiliyordu. Hatta o kadar kalabalıktı ki Vikipedi, 2 milyon katılımcıyla 9 Eylül Tarkan konserini “Tarihin En Kalabalık Konserleri” listesinde 5 sıraya ekledi.
DHA tarafından paylaşılan verilere göre İzmir Büyükşehir Belediyesi, katılımcı sayısını 500 bin civarında tahmin ediyor. Emniyet Genel Müdürlüğü kaynaklarına göreyse sayı 300 bin civarında. Konser alanına giriş çıkışlar serbest olduğundan tam sayının bilinememesi normal karşılanabilir.
Teyit.org tarafından paylaşılan bilgilere göre ise konser alanına sığabilecek maksimum insan sayısı 352 bin olarak karşımıza çıkıyor. Katılımın kordonun devamına, Cumhuriyet Bulvarı’na doğru da gerçekleştiğini ele aldığımızda ise sayı maksimum 1 milyon kişiye çıkıyor. Ancak bu alanda binalar, araçlar, sahne, konser ekipmanları ve bank, ağaç, heykel gibi ayakta durulamayacak nesneler de bulunduğundan bu senaryoda dahi 1 milyon sayısına ulaşmanın matematiksel olarak mümkün olmadığı gözüküyor…
Twitch yayınları, abur cubur tüketme isteğini artırıyor
Canlı yayın platformu Twitch’te seyahat, spor, yemek ve müzik gibi pek çok konu başlığı olsa da, kullanıcıların çoğu video oyunlarıyla ilgili içeriklere yöneliyor. Platformun izleyici kitlesi, 2021’in ilk üç ayında 2020’nin aynı dönemine göre yüzde 97’lik bir artışa ulaştı. Artan popülaritesiyle Twitch, genç kitleyi hedefleyen reklam içeriğinden para kazanabiliyor ve bu reklamların bazıları ise besin değeri çok az olan veya hiç olamayan yiyeceklerin satışını artırıyor.
Avrupa ülkelerinden yüzde 18-24 yaş arası 568 Twitch kullanıcısıyla yapılan araştırmaya göre, izleyiciler, Twitch’te reklamını gördükleri bir yiyecek markasını, reklamı görmeyenlere göre daha çok istediğini, hatırladığını ve satın alıyor. Katılımcıların yüzde 81’i, platformda geçirdiği 2 ile 4 saatlik sürenin ardına aklına abur cubur yiyecek markalarının düştüğünü söylüyor. Yüzde 15’i, reklamını gördükleri ürünü aniden satın alma isteği duyduklarını söylerken, yüzde 8’i reklamı yapılan ürünü aldıklarını daha sonra alıyor. Buna göre günde birkaç saatini Twitch’te geçiren ve gençlerin, sağlıksız yiyecek reklamlarından etkilenme eğiliminde olduğunu gösteriyor.
Great Place to Work® Best Workplaces™ in Europe Listesi, 8 Eylül 2022’de İtalya-Venedik’te gerçekleştirilen ödül töreninde açıklandı. Açıklanan 150 şirket arasında kurum kültürü ve başarılı çalışan deneyimi oluşturmasıyla öne çıkan sekiz Türk şirket var. Ayrıca Avrupa’nın en iyi işverenleri listesinde yer alan bu sekiz Türk şirketin yanı sıra Türkiye’de faaliyet gösteren yedi çok uluslu şirket de Avrupa’nın En İyi İşverenleri 2022 listesinde yerini aldı.
Great Place to Work® Türkiye tarafından gerçekleştirilen çalışan deneyimi anketi sonuçlarının uluslararası arenada görüldüğü Great Place to Work® Best Workplaces™ in Europe Listesi’nde Türkiye merkezli sekiz şirket ve Türkiye’de faaliyet gösteren yedi çok uluslu şirket yer aldı.
Türkiye merkezli şirketlerden Altıneller, Assistt, BHM Otelcilik, Esbaş, Lansinoh, Latro Kimya, sahibinden.com ve Turkcell Global Bilgi Avrupa’nın en iyi işverenleri arasında yer alırken çok uluslu şirketlerden AbbVie, Chiesi, DHL Express, Hilti Europe, Hilton, Stryker ve Teleperformance da listede yer almaya hak kazandı. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Hakan Fidan |
2 | Tarkan |
3 | Mata |
4 | #FenerbahceDinamokiev |
5 | Emre Kılınç |
6 | Milot Rashica |
7 | Trakya |
8 | Yusuf Demir |
9 | Ultraslan |
10 | #FBvDK |