29 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
internet alışveriş
Haberler

İstanbullular internet alışverişini sevdi

Marketing Türkiye
2 Temmuz 2021
2 dk okuma

Koronavirüs salgını nedeniyle zamanın büyük bölümünün evlerde geçirilmesi, internet alışverişlerine olan ilgiyi tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de büyük oranda artırdı. Ticaret Bakanlığı tarafından açıklanan 2020 raporuna göre, Türkiye’de en çok e-ticaret alışverişi yapan il yüzde 35 ile İstanbul oldu. 

Pandeminin başlangıcından itibaren ciddi bir ivme kaydeden e-ticaret sektörünün 2020 yılı verileri Ticaret Bakanlığı tarafından açıklandı. Rapora göre, Türkiye’de en çok e-ticaret alışverişi yapan ilk 10 ilden birincisi yüzde 35’lik rekor ile İstanbul oldu. İkinci sıraya yüzde 11 ile Ankara yerleşti. Ankara’yı; İzmir yüzde 6, Bursa yüzde 3, Antalya yüzde 3; Kocaeli, Adana, Konya, Mersin ve Gaziantep ise yüzde 2 ile takip etti.  

“E-ticaret, kullanıcılara zaman tasarrufu sağlıyor”

Kısıtlamalar boyunca birçok mağazanın belirli saatlerle hizmet vermesi ve pek çok mağazanın kapalı olması tüketicilerin internet alışverişine yönelmesini neden oldu. Bu şekilde, daha öncesinde internet alışverişinin faydalarının farkında olmayan ya da güven problemi yaşayan tüketiciler nihayet çevrimiçi alışveriş site ve uygulamalarına giriş yapmış oldu.

Türkiye’nin 2020’deki bu sürecini Avrupa ile kıyasladığımızda, Avrupa’da ilk kez online alışveriş yapanların oranı yüzde 13, Türkiye’de ise yüzde 25 oranında gerçekleşti. Site ve uygulamaların kısıtlamaların dışında kalması ve 7/24 hizmet vermesi, firmalara ve tüketicilere sağladığı en büyük faydalardan bir tanesi. Yerli yazılım firması Meydaneticaret’in Kurucusu Şerif Temizkan, sonuçlarla ilgili olarak, internet üzerinden alışverişin tüketicilere zaman tasarrufu sağladığını söyledi.

“Alışkanlıkların değiştiği bir dönemde e-ticaretin konforuna alışan müşterilerin pandemi sonrasında da e-ticaret alışverişlerine devam etmesi bekleniyor. 2020 yılı e-ticaret verileri göz önünde bulundurulduğunda Pandeminin etkisiyle bazı sektörlerde e-ticarette artış yaşandığı gözlemlenebiliyor.”

E-ticaret sektörünün 2021 hedefi: 400 milyar TL

Temizkan, ayrıca e-ticaret sektörünün hedeflerinden de bahsetti. Açıklamalara göre, Türkiye’de e-ticaret sektörü 2019 yılında Türk Lirası bazında yüzde 39 büyüme ile 83.1 milyar liralık hacme ulaştı. Sektör dolar bazında yüzde 18 büyürken, 2015-2019 yılları arasında sektörün ortalama yıllık büyüme hızı yüzde 35 oldu. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD)’nin açıkladığı 2020 yılı e-ticaret verilerine göre ise koronavirüs salgının da etkisiyle, 2020 yılında online alışveriş harcamaları geçen yıla göre yüzde 85 büyüdü. Rekor büyüme yaşayan e-ticaret sektörünün 2021 hedefi ise 400 milyar TL.

“Günlük yaşam çevrimiçi platformlara taşındı” haberini okumak için tıklayın!

araştırma e-ticaret featured Meydaneticaret rapor Şerif Temizkan
1 Tüketicinin Black Friday bütçesi ne kadar?
Tüketicinin “Black Friday” bütçesi ne kadar?
2 marka-ajans iş birlikleri
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
3 ChatGPT ile "sesli" konuşma dönemi başlıyor | Son 24 saatin gündemi
ChatGPT ile “sesli” konuşma dönemi başlıyor | Son 24 saatin gündemi
4 Fiat, Mickey Mouse otomobilleri
Fiat, Mickey Mouse serisi çıkardı ancak satmıyor!
5 Kristal Elma Ödül Töreni için geri sayım başladı!
Kristal Elma Ödül Töreni için geri sayım başladı!
Güncel Haberler
Autorola Group CEO'su Peter Grøftehauge, Fleet Europe Remarketing Onur Listesi’nde!
Autorola Group CEO’su Peter Grøftehauge, Fleet Europe Remarketing Onur Listesi’nde!
Kristal Elma Ödülleri sahiplerini buldu
35. Kristal Elma Ödülleri sahiplerini buldu
Reklamveren X'in ardından Instagram'a da tepkili | Son 24 saatin gündemi
Reklamveren X’in ardından Instagram’a da tepkili | Son 24 saatin gündemi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

yapay zeka reklamları
Haberler
Yapay zeka reklamları inceleme altında: 12 milyonu aşkın ceza kesildi
Gizem Yıldız
13 Eylül 2023
Kozmetikte “arkadaş duygusu” aranıyor!
Haberler
Kozmetikte “arkadaş duygusu” aranıyor!
Günseli ÖZEN
1 hafta önce
ICCO-2024
Haberler
ICCO Global Zirvesi, 2024 yılında İstanbul’da gerçekleşecek
Gizem Yıldız
17 Ekim 2023
Sen benim markam mısın?
Haberler
Engelliler markaların kapsayıcılığını sorguluyor!
Gizem Yıldız
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.