11 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İç giyim tercihleri
Haberler

Kadınların iç giyim tercihleri bölgelere göre değişiyor ancak bir ortak noktaları var…

Gizem Yıldız
21 Eylül 2022
2 dk okuma

Her ne kadar ürün grubunun adı “iç giyim” olsa da özellikle son dönemde dış giyimi tamamlayacak şekilde kullanılıyorlar. Ceket altına giyilen braletler, pantolon, şort ya da etek üzerine kombinlenen bodysuit’ler ya da giysilerin renk ve modellerine göre tercih edilen sutyen modelleri. 2022 yılı satışlarını ve bağlılık programı (CRM) verilerini inceleyerek kadınların iç giyim tercihlerinin analizini yapan Suwen, hazırladığı çalışmayı “eğer 100 kişi olsaydık” bakış açısıyla sadeleştirdi ve hem sezona hem de bölgelere göre farklılık gösteren tercihleri özetledi.

Suwen, 2022 yılı satışlarını ve bağlılık programı (CRM) verilerini inceleyerek kadınların iç giyim tercihlerinin analizini yaptı. Suwen Satış Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Can Dilek, analize göre her 100 kadından 25’i destekli modelleri tercih ederken, 17’sinin iz yapmayan ve vücudu saran balconette tarzı ve 15’inin de göğsü toparlayan ve küçük gösteren sutyenleri tercih ettiğini söylüyor.

Verilere göre destekli ürünler daha çok Antalya ve Trabzon’da tercih edilirken, Konya ve Malatya’da ise toparlayan ve küçük gösteren modeller ön plana çıkıyor.

Adana, İzmir ve Mersin’de mevsim sıcaklıkları sutyen tercihlerinde straplez (askısız) modellerin yükselişini tetikliyor.

Ayrıca tüm kadınların ortak bir tutkusu var; tül. Zira mevsim, bölge ve modelden bağımsız olarak her 100 kadından 15’i tül detayını beğendiğini ifade ediyor.

En çok tercih edilen renkler siyah kırık beyaz ve ten

Araştırmada her 100 kadından 30’unun sutyen tercihinde siyahın asaletine kapıldığı dikkat çekerken en çok tercih edilen bedenler 75, 80 ve 85 olarak kaydediliyor. Her 100 kadından 78’inin bu 3 bedenden birini giydiği görülüyor. Siyah renk Kahramanmaraş, Zonguldak ve Diyarbakır’da öne çıkarken, ekru renk (kırık beyaz) Antalya ve Edirne’de, ten (bej) rengi ise Aydın ve Manisa’da tercih ediliyor.

Zonguldaklıların tercihi braletten yana

Uzun yıllar ihtiyaç ürünü olarak kullanılan sutyen son dönemde dış giyimle de kombinlenerek kullanılmaya başlandı. Bu manada ceket içine giyilen braletler en çok tercih edilen ürünler arasında yer alıyor. Her 100 kadından 8’i bralet modelini tercih ediyor. Braletleri en çok tercih eden şehirler Zonguldak, Ordu, Yalova, Balıkesir ve Rize olarak sıralanıyor.

Çiçeksepeti’nin okula dönüş paketinden iç giyim ürünleri çıktı!

“İçimde Suwen var” reklamı sosyal medya akımına dönüştü

featured Suwen
1 Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
2 Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 American Eagle, kriz yaratan Sydney Sweeney kampanyasına yönelik ilk kez açıklama yaptı!
American Eagle, kriz yaratan Sydney Sweeney kampanyasına yönelik ilk kez açıklama yaptı!
4 Tüketiciyi satın almaya götüren 5 düşünce şekli!
Tüketiciyi satın almaya götüren 5 düşünce şekli!
5 Dikkat, Kore salgını var!
Dikkat, Kore salgını var!
Güncel Haberler
Nike, K-pop’un yıldız gücünü sahaya taşıdı: Karina küresel marka elçisi oldu
Nike, K-pop’un yıldız gücünü sahaya taşıdı: Karina küresel marka elçisi oldu
Microsoft Word'e yapay zeka dokunuşu: Metinler artık sesli özetlenebilecek
Microsoft Word’e yapay zeka dokunuşu: Metinler artık sesli özetlenebilecek
Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT) araştırdı: Yapay zeka, beynimizi tembelleştiriyor mu?
Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT) araştırdı: Yapay zeka, beynimizi tembelleştiriyor mu?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bu dikenli laleler kazanmayı bilen bir takım için tasarlandı: Oranje Fatalis
Haberler
Bu dikenli laleler kazanmayı bilen bir takım için tasarlandı: Oranje Fatalis
Sena Tufan
8 Temmuz 2025
Dijital çağın sürpriz yumurtası "Blind Box"
Haberler
Dijital çağın sürpriz yumurtası “Blind Box”
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Starbucks’ın küresel satışlarında düşüş devam ediyor
Haberler
Starbucks’ın küresel satışlarında düşüş devam ediyor
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
İç mekanda görünmeyen kirleticilere karşı Dyson hava temizleme teknolojileri
Haberler
İç mekanda görünmeyen kirleticilere karşı Dyson hava temizleme teknolojileri
Advertorial
22 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.