17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Hızlı tüketim ürünleri çevrimiçi uçuşta!
Haberler

Hızlı tüketim ürünleri çevrimiçi uçuşta!

Nafizcan Önder
11 Kasım 2020
2 dk okuma

Pandemi dönemi ve alınan önlemlerle birlikte tüketicilerin alışveriş tercihinin online’a yönelmesi elbette kaçınılmazdı. Süreç tüm dünyada tüketici davranışlarını ani bir biçimde değiştirirken yeni alışkanlıklarımız da oluşmaya başladı. Nielsen gerçekleştirdiği “Global E-ticaret Araştırması” ile tüketicillerin online alışverişte “Hızlı Tüketim Ürünleri”ni satın alma eğilimlerini “pandemi öncesi” “pandemi” ve “yeni normal” olarak ayırdığı üç ayrı dönemde düzenli olarak incelemiş. Araştırma sonuçları bugünün alışkanlıklarını gösterdiği kadar yarın için de bir içgörü oluşturmak adına önemli. Gelin araştırmanın detaylarına birlikte göz atalım…

Online alışveriş artık yeni “normal”

Nielsen’ın gerçekleştirdiği “Global E-ticaret Araştırması”nın sonuçlarına göre Türkiye’de pandemi öncesi dönemde de hızlı olan online FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) büyümesi, pandemi ve Yeni Normal’de adeta uçuşa geçti. Pandemi öncesi yüzde 57 olan online FMCG büyümesi, Covid-19 döneminde yüzde 159, Yeni Normal’de ise yüzde 130’a ulaşmış durumda.Avrupa’da ise pandemi öncesi FMCG büyümesi yüzde 9 seviyelerindeyken Covid-19 döneminde yüzde 65, Yeni Normal’de ise yüzede 46 şeklinde belirlenmiş. Bu da söz konusu süreçte ülkemizde online FMCG büyümesinin Avrupa’nın çok daha üzerinde seyrettiğini gösteriyor

Hızlı tüketim ürünleri çevrimiçi uçuşta! Hızlı tüketim ürünleri çevrimiçi uçuşta!

Hızlı tüketim ürünlerinin şampiyonu “kişisel bakım” oldu

Yeni Normal’de en hızlı büyüyen online FMCG kategorileri ağda ve tüy dökücüler, saç boyası, çay, hazır kahve, saç kremi, diş macunu, Türk kahvesi, hamile & emziren ek besinleri, hijyenik pedler ve çamaşır suyu oldu. En hızlı büyümeyi gösteren ağda ve tüy dökücülerde pandemi öncesi yüzde 53 olan online satış cirosu büyümesi, Covid-19 döneminde yüzde 670’e yükselirken, Yeni Normal döneminde ise yüzde 351 olarak karşımıza çıkıyor. Büyüyen 10 kategoriden 3’ünün gıda kategorisi olması ise dikkat çekici.

Hızlı tüketim ürünleri çevrimiçi uçuşta!

Tüketiciler online’da büyük gramajlı ürünleri tercih ediyor

Hızlı tüketim ürünleri çevrimiçi uçuşta!

Araştırmayı değerlendiren Nielsen APAC EEMEA Türkiye Analitik Danışmanlık Kıdemli Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan, Perakendeci Analitiği çalışmalarının offline’da olduğu kadar online kanalda da önem taşıdığına dikkat çekerken, online perakendecilerin stratejilerini kurarken Perakendeci Analitiği boyutundan daha çok yararlanmalarının önemini vurguluyor.

Online tüketici davranışlarıyla ilgili çarpıcı içgörüler paylaşan Didem Şekerel Erdoğan, offline kanala nazaran online’daki fiyat hassasiyetinin çok daha yüksek olduğunu; tüketicilerin aynı ürün için online kanalda daha az fiyat ödeme eğiliminde olduklarını ve tüketicilerin online’da daha büyük gramajlı ürünleri tercih ettiğini belirtiyor.

 

 

 

 

araştırma Didem Şekerel Erdoğan hızlı tüketim ürünleri Nielsen online
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Instagram yeni özelliğini kullanıma sundu: "Blend"
Haberler
Instagram yeni özelliğini kullanıma sundu: “Blend”
İrem Alimoğlu
18 Nisan 2025
Nescafé, geceleri sakin bir şekilde kararan "Kafeinsiz reklam panoları" ile uykuya davet ediyor
Haberler
Nescafé, geceleri sakin bir şekilde kararan “Kafeinsiz reklam panoları” ile uykuya davet ediyor
Sena Tufan
3 hafta önce
Dijital pazarlamanın temelinden stratejisine: Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi (EDU)'dan yeni sertifika programı!
Haberler
Dijital pazarlamanın temelinden stratejisine: Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi (EDU)’dan yeni sertifika programı!
Advertorial
16 Nisan 2025
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.