Hibrit deneyimi güçlendirmek
Deloitte, pazarlama ve müşteri deneyimi profesyonellerine yol göstermesi amacıyla “Deloitte 2022 Küresel Pazarlama Trendleri” raporunu yayımladı. 2022’ye hakim olacak 7 önemli trendi konu alan raporda altıncı trend “Hibrit deneyimi güçlendirmek”.
“Deloitte 2022 Küresel Pazarlama Trendleri” raporu, 2021’in bitmesine az bir zaman kala önümüzdeki yıl pazarlama alnında bizleri neler beklediğine dair ipuçları veriyor.
Küresel ölçekte Türkiye’nin de dahil olduğu 19 ülkeden 11.500 tüketicinin ve 1.099 üst düzey yöneticinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmalarla zenginleştirilen rapor, güveni geliştiren ve insan ihtiyaçlarını karşılayan müşteri deneyimlerinin tasarlanması ve büyüme için pazarlamanın itici bir güç olduğunun altını çiziyor.
Raporda yer alan 7 trendin altıncısı ise uzaktan çalışma trendi ve hibrit deneyimin güçlendirilmesinin önemini ortaya koyuyor.
Trend #6: Hibrit deneyimi güçlendirmek
Markalar dijital ve yüz yüze ortamları içeren hibrit deneyimlerin dinamik ve bütüncül olmasını sağlayabilmek için insan odaklı tasarım ilkelerini benimsemeli.
Pandemi ile hayatlarımız bir gecede fizikselden dijitale geçti ve asıl şaşırtıcı olan birçok marka söz konusu dijital deneyimleri sunmada üstün başarılar gösterdi. İnsanların doktorlarını görmeleri için haftalarca beklemeleri yerine, teletıp onlara 15 dakikalık bir sanal randevuyu hızlıca oluşturma imkanı verdi; sayısız işletme uzaktan çalışmanın faydalarından yararlandı; bunu sürekli bir uygulama haline getirdi; e-ticaret birincil alışveriş yöntemi olarak öne çıktı.
Şimdi markalar dijital tecrübelerde daha usta göründüklerine göre bir sonraki zorluk fiziksel ve dijitalin en iyi entegre edilmiş halini ya da hibrit deneyimleri sunmak olacak. 1.099 üst düzey yöneticinin katılımıyla gerçekleştirilen anketin neticesinde, yöneticilerin yüzde 75’inin takip eden 12 ay içinde hibrit deneyimler sunmak için daha fazla yatırım yapacakları tespit ediliyor. Birçok yönetici kişiselleştirmeyi (yüzde 43), inovasyonu (yüzde 43), müşteri bağlantısını (yüzde 40) ve kapsayıcılığı (yüzde 38) artırmak için hibrit çözümler arıyor.
Markalar, pandemi sonrası değişen müşteri tercihlerine yanıt veren hibrit müşteri deneyimlerini iyileştirirken insan odaklı tasarımdan nasıl yararlanabilirler? Bu sorunun cevabını pazarlama ve müşteri deneyimi profesyonelleri ile üst düzey yöneticilere önümüzdeki 12-18 ayda ışık tutacağına inandığımız, insan, veri ve deneyimler başlıklarında ortaya koyulan 7 trendi içeren “Deloitte 2022 Küresel Pazarlama Trendleri” raporu ile keşfedebilirsiniz. Raporun tamamına ulaşmak için tıklayın.