Haftada 4 gün çalışma sistemi Belçika’da onaylandı! | Son 24 saatin gündemi
Haftada 4 gün çalışma sistemi Belçika’da onaylandı!
Belçika hükümeti geçtiğimiz Ekim ayında teklif edilen haftalık 4 gün çalışma sistemiyle ilgili tasarıyı resmen onayladı. Yeni tasarıya göre çalışanlar haftalık 38 saatlik çalışma sürelerini 4 gün içerisinde doldurmaları durumunda, izinli oldukları günlerde telefon ve e-postalara bakma zorunlulukları olmayacak.
Bazı sendikalar bu tasarıya karşı çıksa da, çalışma günlerinin değil çalışma saatlerinin düşürülmesi gerektiğini düşünen sendikalar da vardı. Sendikaların arasında tartışmalara sebep olsa da tasarı, Belçika hükümeti tarafından düzenlenerek kabul edildi. Tasarıya göre çalışanlar, haftalık çalışma süresi olan 38 saati 4 günde tamamlamaları durumunda diğer günler izinli olabilecek. Günlük 9,5 saatlik bir çalışma süresi olacak olan çalışanların çalışma saatleri sendikalar tarafından 10’a kadar çıkartılabilecek.
Facebook 15 yıllık özelliğinin adını değiştiriyor
Facebook, 15 yıldır News (Haber Kaynağı) olarak isimlendirdiği özelliğin ismini değiştirdi. Haber Kaynağı artık Feed (Akış) özelliği olarak bilinecek. Konuyla ilgili açıklama yapan bir Facebook sözcüsü yeni takma adın insanların akışlarında gördüğü çeşitli içerikleri daha iyi yansıtması anlamına geldiğini belirtti. Sözcünün açıklamasına göre, haberler, kullanıcıların yaptıkları paylaşımın yalnızca çok küçük bir kısmını oluşturuyor. Bu sebeple Haber Kaynağı ismi, özelliği tam olarak yansıtmıyor.
Ayrıca şirket, yakın zamanda özellikle aşırı sağ kişiliklerden gelen kutuplaştırıcı içeriğin “Akış”a hakim olduğu algılarına da karşı koymaya çalışıyor. Bu sebeple bir rapor yayınlayan Meta, siyasi içeriğin o kadar popüler olmadığını göstermeye çalıştı. Sözcü tarafından yapılan açıklamaya göre, isim değişikliği kullanımda herhangi bir değişikliği beraberinde getirmeyecek, özellik hala aynı olacak.
Instagram’a uzun zamandır beklenen özellik geldi
Instagram Hikayeler’e uzun zamandır konuşulan ve haliyle çok da beklenen “beğenme” özelliği nihayet geliyor. Buna göre, kullanıcılar artık gördükleri bir hikayeye yanıt vermek ve emoji göndermenin yanı sıra onu beğenebilecekler de.
Yeni özellikle birlikte kullanıcılar “Hikayeler”de ekranın alt kısmındaki “Mesaj gönder” kutusu ve mesajı paylaşmayı sağlayan “uçak” simgesi arasında bir “kalp” ikonu görecek. Bu yeni ikon aracılığıyla “Hikayeler” beğenilebilecek. Beğeni sayısını ise hikayeyi paylaşan dışında kimse göremeyecek.
“Özel Hikaye Beğenileri” adı verilen bu yeni özelliği duyuran Instagram’ın CEO’su Adam Mosseri, özelliği detaylı bir şekilde anlattı. “Bugünden itibaren, artık DM göndermeden insanların hikayelerini beğenerek biraz sevgi gönderebilirsiniz. Hikayelerdeki beğeniler özeldir ve sayıları yoktur. Bunun yerine, Hikayeler görünüm sayfanızda izleyiciler bölümünde kalpler olarak görünecek.”
Coca-Cola, VALORANT Türkiye Ligi’nin isim sponsoru oluyor!
2019’dan beri RIOT GAMES ile iş birliğini sürdüren Coca-Cola, yeni sezonda VALORANT Türkiye Ligi’nin isim sponsorluğunu üstlenecek. Aynı zamanda tüm yıl sürecek olan Türkiye’nin ilk kadın VALORANT turnuvalar serisi olan ESA Open Fire Rebels’in de ana partneri olacak.
Riot Games’in, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgesinde VALORANT Oyunu’nun profesyonel liglerini espor organizatörü iş ortakları üzerinden yapma kararı alması üzerine Türkiye için ESA Esports & Media Riot’un münhasır VALORANT Espor İş Ortağı olarak seçildi. Dünyanın en büyük VALORANT topluluklarından birine sahip olan ülkemizin tek başına bir bölge sayıldığı bu sistem içinde, ülkemizdeki lig adının Türkçe olmasına karar verildi ve lige tüm ülkeyi ortak bir paydada birleştirecek “Birlik” ismi koyuldu. ESA’nın organizasyonunu yapacağı ligin adı 2022 yılı için Coca–Cola’nın isim sponsorluğuyla birlikte “Coca-Cola: Birlik” olarak anılacak.
Türk gençliğinin tek bir hayali var
Son dönemde, yurt dışına yerleştiğini sosyal medyadan yaptığı paylaşımla kutlayan Türk gençlerinin sayısındaki artış dikkat çekiyor. Üstelik bu paylaşımların altında çok daha fazlası “imkanı olsa kendisinin de gideceğini” dile getiriyor. Peki, bunun sebebi ne? Türkiye gençlerini neden kaybediyor? Konrad-Adenauer-Stiftung (KAS) Derneği tarafından yapılan Türkiye Gençlik Araştırması 2021 çalışmasının sonuçları, gençler hakkında üzücü bir tablo ortaya koyuyor…
Gençlere memnuniyet ve mutluluk durumları sorulduğunda yüzde 55,2’si “şimdiki yaşamından ne tam olarak mutlu ne de mutsuz olduğu” yanıtını veriyor. Yüzde 25,8’i ise, şimdiki hayatından hiç memnun olmadığını, aksine mutsuz olduğunu ifade ediyor.
Araştırmada “İmkânınız olsa Türkiye’de mi yaşamak istersiniz yoksa başka bir ülkede mi?” sorusuna verilen yanıtlar da dikkat çekici bir tablo ortaya koyuyor: Gençlerin yaklaşık yüzde 72’9’u fırsat verilse veya imkânı olsa Türkiye dışındaki bir ülkede yaşamak istediğini belirtiyor.
Araştırmanın tamamı için TIKLAYIN.
Tüketicinin dijital gündemi belli oldu
Son birkaç yıldır işletmeler, pandemi koşullarına ve sürekli değişen tüketici davranışlarına uyum sağlamak için çalışma yöntemlerinde değişikliğe gidiyor. Elbette tüketicinin bir nevi “içini döktüğü” Twitter, bu sürecin önemli bir noktasında yer alıyor. Tüketici konusunda pek çok veri ve içgörüye sahip olan platform ilk kez teknoloji, finans, spor, gıda gibi çeşitli sektörlerle ilgili şaşırtıcı veriler ve uzman analizleri içeren Birdseye Raporunu yayınladı.
Twitter Resmi Ortakları tarafından hazırlanan ve küresel Twitter sohbetlerine dayanan Birdseye Raporu, en önemli tüketici trendlerini vurgulayarak markaların önümüzdeki yıl için fırsatları belirlemesine yardımcı olmayı amaçlıyor. Tüketicinin Twitter gündeminde neler olduğuna dair bir içgörü sunan rapora göre 2021’in gündeminde Web3 ve beraberinde gelen yenilikler bulunuyor. Üstelik 2022 de bu konularda geri kalmayacak gibi görünüyor.
Raporun öne çıkan bulgularını incelemek için TIKLAYIN.
Markalar heyecanlı, peki ama vatandaş metaverse hakkında ne düşünüyor?
Pulside Research‘ün gerçekleştirdiği “Metaverse Araştırması” toplumun metaverse’e bakış açısını gözler önüne seriyor.
Araştırma verilerine göre tüketicinin yüzde 25,7’si Facebook’un yeni projesi metaverse platformunu duyduğunu belirtiyor. Projeyi duyduğunu ancak bilmediğini belirtenlerin oranı ise bu araştırmada yüzde 37 olarak verilere yansırken “Platformu ne duyduğunu ne de bildiğini” belirten tüketicilerin oranı da yüzde 37,3 gibi benzer bir oranla karşımıza çıkıyor.
Katılımcılara metaverse’e dair ne hissettiği sorulduğunda ise yine çarpıcı sonuçlar bizi karşılıyor. Katılımcıların yüzde 37,3’ü metaverse projesiyle ilgili heyecanlı olduğunu belirtirken yüzde 18,5 ile heyecanı en yakın takip eden his kaygı olarak verilere yansıyor. Metaverse projesinin yoğun olarak hissettirdiği diğer duygular ise yüzde 14,7 ile mutluluk, yüzde 9,3 ile korku ve yüzde 8,0 ile yalnızlık oluyor.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
| |
---|---|
1 | #ValentinesDay2022 |
2 | Öğretmenlik MeslekKanunu |
3 | #DoctorStrange |
4 | #ADSvBJK |
5 | #BeşiktaşınMaçıVar |
6 | #devletbabadır |
7 | #SuperBowl |
8 | Mafyadan Korkanlar |
9 | #ChemtrailsTehlikesi |
10 | #sahtekarsercandikme |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
Sıra | Google Trends |
---|---|
1 | Kenan İmirzalıoğlu |
2 | Adana Demirspor Beşiktaş |
3 | Beşiktaş |
4 | Sevgililer Günü |
5 | Deprem |
6 | Adam |
7 | Kim Milyoner Olmak İster |
8 | Çiçek |
9 | Kanal D canlı izle |
10 | Erkan Baş |