Apple güvenlik açığını kabul etti: Hangi modellerin güncellenmesi gerekiyor? | Son 24 saatin gündemi
Apple güvenlik açığını kabul etti: Hangi modellerin güncellenmesi gerekiyor?
The Guardian’da yer alan habere göre Apple, iPhone’lar, iPad’ler ve Mac’ler için, siber saldırganların cihazların tam kontrolünü ele geçirmesine olanak verebilecek ciddi güvenlik açıklarını açıkladı.
Konuyla ilgili Apple hızlıca iki güvenlik raporu yayınladı ve güvenlik uzmanları etkilenen cihazı olan kullanıcılara güncelleme yapmasını tavsiye etti. Etkilenen cihazlar şöyle;
- iPhone 6S ve sonraki modeller
- beşinci nesil ve sonrası
- tüm iPad Pro modelleri
- iPad Air 2 dahil olmak üzere çeşitli iPad modelleri
- MacOS Monterey çalıştıran Mac bilgisayarlar
- Ayrıca bazı iPod modelleri de etkilendi
Apple’ın güvenlik açığıyla ilgili açıklaması, bir bilgisayar korsanının “cihaza tam yönetici erişimi” alabileceği ve böylece “herhangi bir kodu sanki kullanıcıymış gibi çalıştırabileceği” anlamına geliyor.
Şirket, güvenlik açığından kaç kullanıcının etkilendiğine dair ayrıntı vermedi. Her durumda, isimsiz bir araştırmacıya atıfta bulundu.
Çin’i etkisi altına alan sıcak hava dalgası, büyük şirketlerde tedarik krizine yol açtı
Çin, son 60 yılın en sıcak hava dalgasının elektrik şebekeleri üzerinde yarattığı baskıyı azaltmak için parça üretim fabrikalarında operasyonları durdurma kararı aldı. Aralarında Tesla, Apple, Toyota, Volkswagen gibi şirketlerin tedarikçilerine ait fabrikaların da bulunduğu pek çok üretim merkezi, 20 Ağustos’a kadar paydos edecek.
Çin’in Sichuan eyaletinde bulunan fabrikalar, altı gün boyunca kapalı kalmasının araba pili, güneş paneli, telefon ve bilgisayar fiyatlarını etkileyeceği düşünülüyor. Meselenin arka planında sıcaklıklarla birlikte kullanımı artan soğutma sistemleri yatıyor. CNN’e göre, sıcaklıklar birkaç şehirde 40 dereceye yükseldi. Bazı analistlere göre, duraklama elektrikli otomobil ve akıllı telefonların bataryalarında kullanılan lityum fiyatları da yükselecek. Bu durum akıllı telefon ve tablet gibi teknolojik ürünlerine zam yapılma ihtimalini de beraberinde getiriyor.
Kaynak: The Verge
Streaming devinden radikal karar: Abonelik ücretleri düşüyor
Dijital içerik platformları arasındaki rekabet hız kesmeden devam ederken tüm dünyada hissedilen enflasyon oranları da pek çok yayıncı kuruluşun ücretlerini artırmasına neden oluyor… Ancak HBO Max açıkladığı son kararıyla farklı bir strateji izleyeceğini de göstermiş oldu. Platform, atacağı adımla daha da erişebilir hale gelecek. Şirket yıllık abonelik fiyatlarında indirim sunacağını açıkladı.
HBO Max tasarruf etmek için pek çok filmi ve şovu akış listesinden çıkarmasına rağmen abonelerini geri getirmek için yeni bir adım atıyor. Şirket, yeni ve geri dönüş yapan kullanıcıların yıllık abonelik fiyatlarında yüzde 30 indirim yapacağını söyledi.
30 Ekim’e kadar geçerli olan kampanyada kullanıcılar yüzde 30 indirim alabilecek. Bu da yıllık reklamsız plan için 149,99 dolar (aylık 8,75 dolar) yerine 104,99 dolar, reklam destekli plan ise 99,99 dolardan 69,99 dolara (aylık 5,83 dolar) geliyor.
Mercedes “Nature or Nothing” kampanyasıyla “yeşil yıkama” mı yapıyor?
Mercedes, Nature or Nothing (Doğa ya da Hiç) kampanyasıyla, yaprak, petek ve gül gibi doğa görüntülerini logosundaki çembere dahil ediyor. Kampanya LinkedIn’de oldukça yüksek bir etkileşim aldı. Ve tepkilerin çoğu olumluydu ancak sürdürülebilirlik inceleme platformu Wherefrom’un incelemesinden sonra durum tamamen değişti… Kampanya Nothing or Nature (Hiç ya da Doğa) olarak değiştirilirken kadraja yeni görüntüler eklendi…
Nature or Nothing kampanyası Mercedes-Benz AG’nin çevreyi korumak için yeterince çaba göstermemesi iddiasıyla Almanya’da devam eden bir dava ile eş zamanlı yürütülüyor.
Buradan hareketle Wherefrom ve reklam ajansı 10 Days logoyu yeni bir kadrajla ele aldı.
Mercedes-Benz projesini tamamen tersine çeviren kampanya, “Nothing or Nature” (Hiç ya da Doğa) olarak adlandırılıyor ve logoyu petrol sızıntısı, orman yangını, kavrulmuş arazi ve buzdaki çatlaklar gibi iklim değişikliği sembolleriyle bütünleştiriyor.
Wherefrom’un korumaya karar verdiği tek görsel, şimşek çakan Mercedes-Benz amblemi oluyor. Bir temsilci, “Elektrikli fırtına görüntüsü aynı kalıyor çünkü aslında iklim değişikliğiyle ilişkili artan fırtına sıklığını gösteriyor” diyor. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Yasakçılar regl dönemini takip ediyor
Mozilla Vakfı, regl ve hamilelik dönemini takip edilebildiği 25 popüler mobil uygulamanın gizlilik ve güvenlik politikalarını araştırdı. Araştırmaya göre; bu uygulamalar, hangi verilerin kiminle paylaşılacağı konusunda kullanıcılara net çizgiler çizmiyor. Sağlık uygulamalarından sızdırılan kişisel veriler pek çok tehlikeyi beraberinde getiriyor ancak regl ve hamilelik kategorisine giren uygulamalarla ilgili sorunlar ABD’de artık kürtajın yasadışı olmasıyla ilişkilendiriliyor.
ABD’de kürtajın anayasal bir hak olduğunu ortaya koyan 1973 tarihli Roe-Wade kararının iptal edilmesinin ardından üreme sağlığı uygulamalarından elde edilen kişisel verilerin, kürtaj yaptırmak isteyen kadınların tespit edilip cezalandırılabileceği endişesine yol açtı. Regl ve hamilelik takip uygulamaları, sunmuş oldukları hizmetlerle kadınlara fayda sağlamanın yanı sıra kürtajın yasak olduğu ülke ve bölgelerde resmi kurumların kürtaj yaptıran insanları tespit edebilmesini sağlayabilir. Ancak bu konuda “suçluları” tespit etmek için kullanılabilecek tek araç bu uygulamaların sakladığı veriler değil; Google arama sonuçları ve hatta Facebook mesajları da kürtaj operasyonlarının tespitini sağlayabiliyor. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Dele Alli |
2 | ZİLLETİN O ÇOCUKLARI |
3 | Koç Holding |
4 | Come to Beşiktaş |
5 | #45saniye |
6 | Kopenhag |
7 | #sagopakajmer |
8 | AF İSTİYORUZ |
9 | Abdullah Avcı |
10 | AK Parti’ye |