“Ben sosyal içiciyim Sevim!” Yaratıcı bir anti-sigara kampanyası
California Toplum Sağlığı departmanı tütün kontrol programı kapsamında “sosyal içicileri” hedef aldı. Gençlerin türlü bahanelerle sigarayı zararsızmış gibi gösterme, az sigara içmeyi hiç içmemekle eş değer görme çabaları kampanyanın ana temasını oluşturdu.
90’ların sevilen dizisi Bizimkiler’in unutulmaz karakteri Cemil’in meşhur sözüdür: Ben sosyal içiciyim… Bir insanın belki de kendine söylediği en büyük yalanın ete kemiğe bürünmüş halidir Cemil karakteri. Kendine bağımlı demeye ya da o yolda ilerlediğine inanmayan belki de inanmak istemeyen hatta az içtiği için çok içenlere kıyasla kendisiyle gurur duyanlar bile var. California’da çekilen anti-sigara kampanyaları gençlerin kendilerini de inandırarak çevrelerine söylediği bahaneleri odak noktasına alarak “sosyal içiciyim” söylemine savaş açtı.
-Günde bir tane içiyorum
-Sadece içki içerken sigara içiyorum
-Paket almıyorum arada arkadaşlarımda varsa içiyorum
Tütün kontrol programı kapsamında hazırlanan kampanyalar Onur Haftası ayında yayınlandığı için eşcinsellere özel afişler hazırlandı. Gay barlara ve gay barların bulunduğu sokaklara da kampanyanın afişleri asıldı.