
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ağustos 2025)
Domino’s fast food savaşlarının fitilini ateşledi
Dünya genelinde artan enflasyonla birlikte, fast food markaları da kendini çetin bir fiyat rekabetinin ortasında buldu. Ancak tüketiciler artık sadece uygun fiyatlı değil, aynı zamanda doyurucu ve kaliteli seçenekler istiyor. Domino’s, tam da bu noktada devreye girerek, “$6.99 Karıştır & Eşleştir” kampanyasıyla rakip fast food zincirlerine meydan okuyor: “İki ve üzeri pizza aldığınızda; tek bir burger, burrito ya da sandviç fiyatına, sekiz dilimlik tam bir pizza alabilirsiniz…” Domino’s bu söylemiyle sadece pizza markalarına değil, fast food sektörünün tüm oyuncularına meydan okuyor.
Ketçaplı smoothie isteyen var mı?

Domates meyve ise ketçap neden smoothie olmasın?” sorusundan yola çıkan Heinz ve Smoothie King, yaz aylarına damga vuracak bir iş birliğine imza attı. İki markanın hayata geçirdiği sınırlı üretim Heinz Domates Ketçaplı Smoothie, klasik smoothie anlayışına bambaşka bir yorum getiriyor. Domatesin tam mevsiminde, ABD’deki belirli Smoothie King şubelerinde satışa sunulan bu özel içecek; acai sorbe, elma suyu, çilek ve ahududunun üzerine Heinz Simply Ketçap’tan bolca eklenerek hazırlanıyor. Ortaya çıkan tat ise meyveli bir içecek ile alışık olduğumuz ketçap lezzetini bir arada sunuyor.
Amazon books, kitaplara hayat veriyor…
Amazon Books’un kitapların gücünü yeniden tanımlayan ve Droga5 London imzası taşıyan kampanyası okumanın sadece pasif bir eylem olmadığını; okuyucunun hayal gücüyle şekillenen interaktif bir deneyim olduğunu vurguluyor. İngiltere, Almanya ve ABD’de yayına giren “Bring a Book to Life” (Bir Kitaba Hayat Verin) isimli kampanya, “That Reading Feeling Awaits” lansman kampanyasının da devamı niteliğinde. Çalışma kitapların, ancak okuyucu onları açıp dünyalarına daldığında anlam kazandığını, dizi ve filmlerde anlatı otomatik olarak ilerlerken, kitaplarda ilerlemenin okuyucunun katılımıyla mümkün olduğunu vurguluyor. Bu da okuyucuyu bir izleyiciden öte ortak bir yaratıcıya dönüştürüyor.
McDonald’s, McDonaldland ile 20 yıl önceye döndü…
McDonald’s, Ronald McDonald ve arkadaşlarını 20 yıl aradan sonra yeniden sahneye çıkararak nostaljiye bugüne kadarki en geniş çaplı yatırımlarından birini yapıyor. Markanın yıllar önceki reklamlarında kullanılan McDonaldland evreni; Ronald McDonald, Grimace, Birdie, Hamburglar, Mayor McCheese ve Fry Friends gibi karakterlerle birlikte geri dönüyor. Son birkaç yıldır McDonald’s bu karakterlerden bazılarını pazarlama kampanyalarında öne çıkarıyordu. Daha önce Hamburglar, Uncle O’Grimacey ve özellikle viral hale gelen kampanyasıyla satışları artıran Grimace gibi karakterlere yer verilmişti. Ancak bu yeni kampanya, tüm McDonaldland karakterlerinin birlikte yer aldığı ilk pazarlama çalışması olma özelliği taşıyor. Toro y Moi imzalı müzikle desteklenen, 1971 tarihli bir reklamın yeniden yorumlandığı psikedelik reklam filmiyle karakterler yeniden hayat buluyor.
Kübik dünyanın kristal hali: Mincraft ve Swarovski’den

Dünyanın en çok oynanan oyunlarından Minecraft, bu kez “lükse” göz kırpıyor. Mojang Studios ve Swarovski, ikonik Minecraft karakterlerini kristal heykelciklere dönüştüren özel bir iş birliğine imza attı. Mayıs ayında Londra’daki MCM Comic Con’da tanıtılan ve Haziran 2025 itibarıyla global olarak satışa sunulan koleksiyonda Steve, Alex, Creeper ve Pig karakterleri yer alıyor. Minecraft’ın kübik estetiğini bozmadan, yüzlerce parıltılı facet (kesim) ile yeniden tasarlanan figürler, Swarovski dokunuşuyla adeta birer sanat eserine dönüşüyor. Metalik detaylarla zenginleştirilen heykelcikler, karakterlerin ikonik özelliklerini yansıtırken; düşük çözünürlüklü “Overworld” dünyası, yüksek parlaklıkla yeniden yorumlanıyor. Ancak bu koleksiyon, çocuklara değil, yetişkin koleksiyonerlere hitap ediyor. Her bir parçanın fiyatı 350 ila 380 dolar arasında değişiyor.
Krispy Kreme ve Crocs’tan “lezzetli” bir iş birliği: Donut tadında adımlar

Tatlı bir sürprizle stil dünyasına adım atan Crocs, Krispy Kreme ile eğlenceli bir iş birliğine imza attı. İkonik Crocs terlikleri, bu kez donutlardan ilham alan tasarımlarla karşımızda! Krema dokunuşlu burun kısmı ve donut şeklindeki süslemeleriyle dikkat çeken koleksiyon hem göz alıyor hem de ağız sulandırıyor… Sınırlı sayıdaki bu iş birliği, 4-10 Ağustos tarihleri arasında Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ve Kanada’daki seçili Krispy Kreme mağazalarında satışa sunuldu.
Hellmann’s’tan sos tutkunlarına “tam tadında” düğün sürprizi
Nikah memurunuzun takım elbiseli dev bir mayonez kavanozu olduğunu, düğün pastasının yerini ise çıtır tavuk kuleleri ve onlarca çeşit sosun aldığını hayal edin… Kulağa gerçek dışı gelse de Brooklyn’de yaşayan Heather Schroering ve Nick Phillips çifti için bu sahne, hayatlarının en mutlu gününün birebir tasviri oldu. Hellmann’s, Ulusal Çıtır Tavuk Günü kapsamında düzenlediği yarışmayla, markanın yeni çıtır tavuk sosları serisini tanıtmak için sıra dışı bir konsept geliştirdi. Yarışmanın kazananı olan Schroering–Phillips çifti, tam da hayallerindeki gibi bir düğüne kavuştu. Las Vegas’ın ikonik Viva Las Vegas Wedding Chapel’inde gerçekleşen nikah, markanın maskotu Manny Mayo tarafından kıyıldı. Düğün pastası yerine çıtır tavuk kuleleri ve onlarca farklı sos sunuldu. Çifte ayrıca seyahat masrafları için 5 bin dolarlık hediye çeki verildi.