14 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!
Haberler

Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!

Sena Tufan
4 hafta önce
2 dk okuma

Türkiye’de hanelerin alışveriş alışkanlıklarında atıştırmalıklar açık ara öne çıkıyor. Ipsos Hane Tüketim Paneli’nin Eylül 2024 – Ağustos 2025 dönemini kapsayan verilerine göre, her 5 alışveriş sepetinden 2’sinde en az bir atıştırmalık ürünü yer alıyor. Ortalama bir hane yılda 96 kez atıştırmalık alışverişi yapıyor; her bir alışverişte 112 TL, yılda ise 11 bin TL harcama yapıyor.

Hane Tüketim Paneli verilerine göre, bir halde ortalama olarak yılda 96 kez atıştırmalık alışverişi yaparken, her bir sepet için 112 TL harcıyor. Bu da yıllık ortalama 11 bin TL’lik atıştırmalık harcamasına denk geliyor.

Son 5 yılın şampiyonu: Atıştırmalıklar

Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!

Bisküvi, kraker, kek, kuruyemiş, cips, tablet çikolata, çikolata kaplama, dondurma, sürülebilir ve hediyelik çikolata, şekerleme ve sağlıklı barlardan oluşan atıştırmalık kategorisi, son beş yılda hızlı tüketim ürünleri içinde en hızlı büyüyen kategori oldu. Toplam harcamadaki payını belirgin şekilde artıran kategori, tüketici ilgisinin en yüksek olduğu alanlardan biri haline geldi.

Tüketici indirim marketlerini tercih ediyor

Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!

Ipsos verilerine göre, atıştırmalık alışverişinin yüzde 66’sı indirim ve zincir marketlerde gerçekleşiyor. Haneler bu kategorideki ürünleri özellikle fiyat avantajı sunan kanallardan satın almayı tercih ediyor.

Harcamalarda yüzde 56 artış!

Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!

Son bir yılda hanelerin atıştırmalık ürünlere yaptığı harcama yüzde 56 oranında artış gösterdi. En yüksek artış ise sağlıklı barlar, tablet çikolatalar ve hediyelik çikolatalar kategorilerinde gözlendi.

Yeni ürünler ilgi görüyor

Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!

2025 yılı boyunca hanelerin üçte ikisi yeni çıkan atıştırmalık ürünlerini denedi. Özellikle cips, dondurma, tablet çikolata ve sağlıklı bar kategorilerinde yapılan lansmanlar, geçen yıla göre çok daha fazla haneye ulaşmayı başardı.

Kaynak: Ipsos Panel Postası

Lahmacun Endeksi Eylül sonuçları açıklandı: Yeni fiyatlar cep yakıyor

featured
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
3 Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…
4 General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
5 DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Influencer Rating Report" 13 milyon etkileşimle dijital dünyanın nabzını tutuyor!
Haberler
“Influencer Rating Report” 13 milyon etkileşimle dijital dünyanın nabzını tutuyor!
Nafizcan Önder
13 Eylül 2025
"Bağımsız liderler" bir araya geliyor: "Fractional Leadership Community" kuruldu
Haberler
“Bağımsız liderler” bir araya geliyor: “Fractional Leadership Community” kuruldu
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (26 Eylül-2 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (26 Eylül-2 Ekim)
Sena Tufan
2 Ekim 2025
Sigortam.net, Türkiye'de bir ilke imza atarak "kuş pisliği haritası"nı yayımladı
Haberler
Sigortam.net, Türkiye’de bir ilke imza atarak “kuş pisliği haritası”nı yayımladı
İrem Alimoğlu
16 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.