Yüzde 100’ün üzerinde büyüdü!

Great Place to Work’ün “Care In Action COVID-19” raporuna göre e-ticaret sektöründe yüzde 100 artış yaşanırken, hizmet sektöründeki düşüş yüzde 92’yi buldu. Ankete katılan şirket yöneticilerinin yüzde 57’si ise pandemi sürecinde hizmet kalitelerinin düştüğü fikrinde.

Great Place to Work tarafından düzenlenen “Care In Action COVID-19” araştırmasında pandemi sürecinin hizmet kalitesini, müşterileri, yatırımları ve maliyetleri nasıl etkilediği ölçümlendi. Farklı sektör ve büyüklükteki şirketlerden 124 yöneticinin dahil olduğu ankette, yöneticilerin yüzde 57’si pandemi sürecinde hizmet kalitelerinin düştüğü görüşünde.

Pandemiden en karlı e-ticaret sektörü çıktı

Pandeminin finansal sonuçlara etkisi incelendiğinde, sektörler arasında ciddi farklar olduğu görülüyor. E-ticaret sektöründe satış artışı yüzde 100’ü bulurken, hizmet sektöründeki yüzde 92’lik düşüş dikkat çekiyor.

Yatırım kararları yüzde 62 oranında sabit kaldı

124 yöneticinin anket sorularına verdiği cevaplardan elde edilen veriler, sektörlerde hangi düzeyde ek maliyet ve yatırım gerekliliği oluştuğunu da ortaya çıkardı. Yöneticilere yöneltilen “Bu süreçte kritik bir yatırım erteleme kararı aldınız mı?” sorusuna yüzde 38 oranında “Evet” cevabı verildi. Yatırım kararlarında bir değişiklik olmadığını ifade eden yöneticilerin oranı ise yüzde 62 olarak belirlendi.

Çalışana yatırım yapan kazanacak

Araştırma sonuçlarını değerlendiren Great Place to Work Türkiye Genel Müdürü Eyüp Toprak, “Care In Action raporumuzla Covid-19 sürecini anlamlandırmayı, farklı yaklaşımları ve deneyimleri bir araya getirerek paylaşmayı amaçladık. Şirketlerin üst düzey yöneticilerine yönlendirdiğimiz soruların cevaplarında elde edilen veriler, pandeminin iş dünyasına etkilerini daha iyi görmemizi sağladı. Şirketler yeni döneme yeni stratejilerle hazırlanırken, en önemli virajı çalışana yatırım yaparak alabilecekler. Hangi sektörden olursa olsun çalışanı odağa alan şirketler, pandemi gibi hiç beklenmedik durumlar karşısında bile ekonomik yönden uğrayabilecekleri kayıpları minimize edebiliyor. Bu dönemde sektör ve ölçek bağımsız olarak şirketlerin kurum kültürüne, çalışanlarına yatırım yaptıklarını gözlemliyoruz. İnsana yatırım yapan kazanacak. 30 yılı aşan deneyimimizle çalışan deneyimi ölçümü ve iyileştirmesi konusunda her zaman şirketlerin yanındayız” dedi.

İLGİLİ HABERLER