17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İnsanların koronavirüsle ilgili düşünceleri ve hayat tarzı ne kadar değişti?
Haberler

İnsanların koronavirüsle ilgili düşünceleri ve hayat tarzı ne kadar değişti?

Marketing Türkiye
18 Nisan 2020
4 dk okuma

Türkiye’de Sağlık Bakanı’nın ilk koronavirüs vakasını açıkladığı 10 Mart 2020 gününün sabahında NG Araştırma ülke genelinde koronavirüs ile ilgili ilk araştırmasını başlattı. Bu ilk araştırma 14 Mart tarihinde tamamlandı. Aradan geçen bir aydan sonra NG Araştırma ilk günden bugüne nelerin değiştiğini ve güncel konularda Türkiye’nin nabzını tutmak için devam niteliğinde ikinci bir araştırmayı da gerçekleştirdi. Geçen bu bir aylık sürede, insanların koronavirüs ile ilgili düşünceleri ve hayat tarzı ne kadar değişti? Geleceğe dair beklentileri neler?

Koronavirüse yakalanmaktan korkuyor muyuz?

Dünya genelinde ve ülkemizde günlük olarak salgınla ilgili rakamlar açıklanmaya devam ediyor. Rakamların sürekli artışta olması salgının ciddiyetini halen koruduğunu gösteriyor. Peki, bu süreçte biz Türkiye’de nasıl hissediyoruz? Koronavirüse yakalanmaktan korkuyor muyuz? Araştırmaya katılan her 5 kişiden 4’ü koronavirüse yakalanmaktan korktuğunu belirtiyor.

İnsanların koronavirüsle ilgili düşünceleri ve hayat tarzı ne kadar değişti?

Koronavirüs hakkında ne kadar bilgiliyiz?

Türkiye’de ilk koronavirüs vakası açıklandıktan sonra geçen bir aylık sürede, televizyonlardan sosyal medya sitelerine, gazetelerden radyolara birçok farklı mecrada uzman ve yetkililer açıklamalar yaptı, salgın hakkında halkı bilgilendirmeye devam etti. Bu süre içinde ülkemizdeki koronavirüs farkındalığı ne kadar değişti?

İnsanların koronavirüsle ilgili düşünceleri ve hayat tarzı ne kadar değişti?

Yapılan araştırmaların sonuçlarına göre Türkiye’deki koronavirüs vakalarının ilk bir ayında “yeterli bilgiye sahibim” diyenlerin oranı yüzde 64’ten yüzde 76’ya yükseldi. Bunun doğal sonucu olarak az da olsa bilgili olduğunu belirtenlerin oranı yüzde 35’ten yüzde 24’e geriledi.

Tüm dünyanın yanı sıra ülkemizi de oldukça ciddi etkileyen böyle bir salgında hala 4 kişiden 1’inin az bilgi düzeyinde olması, halkı bilgilendirme çalışmalarının hız kesmeden ve her kesime farklı kanallarla ulaşmaya çalışarak devam etmesinin gerekliliğini gösteriyor.

İnsanların koronavirüsle ilgili düşünceleri ve hayat tarzı ne kadar değişti?

 

Salgının ilk 1 aylık süreci içerisinde koronavirüs belirtilerini bildiğini belirtenlerin oranı yüzde 96’dan yüzde 98’e yükseldi. Salgının ilk günlerinde her 3 kişiden yalnızca 1’i, Sağlık Bakanlığı’nın açıkladığı belirtileri tam ve doğru olarak verilen seçenekler arasından seçebilmişti. Nisan ayında yayınlanan araştırmada, bir öncekinden farklı olarak seçenek göstermeden katılımcılara bildikleri koronavirüs belirtilerini yazmaları istendiğinde aşağıdaki sözcük bulutu çıktı.

İnsanların koronavirüsle ilgili düşünceleri ve hayat tarzı ne kadar değişti?

Kişisel önlemleri uyguluyor muyuz?

Farkındalığın artmasıyla beraber koronavirüse karşı kişisel önlem alanların oranında da artış görülüyor. Araştırmaların sonuçlarına göre koronavirüsten korunmak için önlem alanların oranı yüzde 90’dan yüzde 96’ya çıktığı gözlemleniyor. Salgın bu kadar hızla yayılırken ve ölüm sayıları hızla artarken halen önlem almayanların bulunması ise halkı bilgilendirme ve önlemleri uygulamaya teşvik etme çalışmalarının hız kesmeden devam etmesi gerektiğine işaret ediyor.

İnsanların koronavirüsle ilgili düşünceleri ve hayat tarzı ne kadar değişti?

Fiziksel temastan kaçınanlarda ve maske takanlarda artış gözleniyor. El yıkama halen en çok uygulanan önlem olsa da oranında bir miktar düşme olması, insanların mümkün olduğunca evden çıkmamalarından kaynaklanabilir. Hasta olduğunda evde istirahat edenlerin veya doktora gidenlerin oranında düşme olması, daha detaylı inceleme gerektiren önemli bir konu olarak ön plana çıkıyor.

Alınan kişisel önlemlerdeki değişim şöyle gerçekleşti:

İnsanların koronavirüsle ilgili düşünceleri ve hayat tarzı ne kadar değişti?

Koronavirüs ne zaman kontrol altına alınabilir?

Koronavirüsün çok kısa sürede 81 ilde görüldüğü resmi olarak açıklandıktan sonra, salgının ne kadar hızlı bir yayılma seyri gösterdiği bir kez daha anlaşıldı. Araştırmaya katılanlar arasında genel beklenti bu salgının 2 aydan önce kontrol altına alınamayacağı yönünde.

İnsanların koronavirüsle ilgili düşünceleri ve hayat tarzı ne kadar değişti?

Koronavirüs Türkiye için bir tehdit mi?

Koronavirüs dünyada yayılmaya devam ederken, salgının Türkiye üzerindeki etkisi gerek sosyal, gerekse ekonomik olarak tüm kesimlerce hissedilmeye başlandı. Araştırmaya katılanların yüzde 92’si koronavirüsün ülkemiz için bir tehdit olduğunu düşünüyor. Katılımcıların yüzde 4’ü tehdit oluşturmadığını düşünürken, yüzde 3’ü ise fikri olmadığını belirtti.

Ülke genelinde alınan önlemlere bakış açısı nasıl?

Araştırmaya katılanların yüzde 49’u koronavirüsün yayılmasını önlemek için ülkemizde alınan önlemlerin yeterli olmadığını düşünüyor. Katılımcıların yüzde 44’ü önlemleri yeterli bulurken, fikri olmayanların oranı ise yüzde 7. Katılımcıların yüzde 50’si ülkemizde yapılan test miktarını yeterli bulmazken, yüzde 35’i ise yeterli olduğunu düşünüyor. Katılımcıların yüzde 15’i ise fikri olmadığını belirtti.

Sokağa çıkma yasağı olmalı mı?

Salgının yayılmasının durdurulması ve kontrol altına alınması için sosyal izolasyon uzmanlarca uygulanması önerilen önlemlerden biri. Sağlık Bakanlığı ve uzmanlar bu nedenle “Evde Kal” çağrısı yapıyor. Peki, bu çağrıya ne kadar uyuluyor? Araştırmaya katılanların yüzde 25’i hiç evden çıkmadığını belirtti. Zorunda kalmadıkça çıkmayanların oranı yüzde 37, yalnızca temel ihtiyaç alışverişleri için dışarıya çıkanların oranı ise yüzde 21. İşi nedeniyle mecburen dışarı çıkmak zorunda olanların oranı yüzde 17. Her şeye rağmen gündelik hayatında hiç değişiklik yapmadan yaşamaya devam edenlerin oranı ise yüzde 0,3 (binde 3).

İçişleri Bakanlığı tarafından koronavirüsün yayılmasını önlemek amacıyla, öncelikle 65 yaş üstü vatandaşlar için, sonrasında da 20 yaş altı gençler ve çocuklar için sokağa çıkma yasağı uygulamasına geçildi. Araştırmaya katılanların yüzde 86’sı bu yaş grupları için uygulanan sokağa çıkma yasağını yerinde bulurken, yüzde 7’si katılmadığını belirtti. Katılımcıların yüzde 8’i ise çekimser kalmayı tercih etti.

Araştırmamıza katılanlara, genel sokağa çıkma yasağı ilan edilmeli mi diye sorulduğunda evet diyenlerin oranı yüzde 77 çıktı. Genel bir sokağa çıkma yasağı ilan edilmesi görüşüne katılmayanların oranı yüzde 8 olurken bu konuda kararsız olanların oranı ise yüzde 15.

İnsanların koronavirüsle ilgili düşünceleri ve hayat tarzı ne kadar değişti?

Koronavirüsün ekonomik etkisi nasıl olur?

Dünya genelinde farklı ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de de salgının etkilerini en aza indirip vatandaşlara destek olmak için bir dizi ekonomik yardım paketleri açıklandı.

Koronavirüsün ülkemiz ekonomisine etkisi konusunda halk ne düşünüyor? Katılımcıların yüzde 89’u salgının ekonomik etkilerinin olumsuz olacağını bekliyor. Katılımcıların yüzde 5’i ekonominin etkilenmeyeceğini düşünürken ekonomiye olumlu yansımaların olacağını düşünen iyimserlerin oranı yüzde 6.

Araştırmaya katılanların yüzde 86’sı önümüzdeki 1 sene içerisinde işsizlik oranının artacağını düşünürken, yüzde 9’u değişmeyeceğini belirtiyor. İşsizliğin azalacağını düşünenlerin oranı ise yüzde 4.

araştırma Koronavirüs NG araştırma
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS '25 başvuruları başladı!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS ’25 başvuruları başladı!
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Logoyu "bir tık" büyütebilir miyiz?
Logoyu “bir tık” büyütebilir miyiz?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yağız Patan, OPPO x Tellak kampanyasıyla Happy'ye veda etti
Haberler
Yağız Patan, OPPO x Tellak kampanyasıyla Happy’ye veda etti
İrem Alimoğlu
17 Nisan 2025
Starbucks'tan çocuklara özel kafe!
Haberler
Starbucks’tan çocuklara özel kafe!
Sena Tufan
15 Nisan 2025
TikTok'a "dilencilik" eleştirisi!
Haberler
TikTok’a “dilencilik” eleştirisi!
Sena Tufan
8 Nisan 2025
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
Haberler
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.