Markaların hızlı büyüme sırrı: “Amaç”
Deloitte, pazarlama ve müşteri deneyimi profesyonellerine bir yol gösterici olması amacıyla “Deloitte 2022 Küresel Pazarlama Trendleri” raporunu yayımladı. 2022’ye hakim olacak 7 önemli trendi konu alan raporda ilk trend: “Amaç ile büyümek”.
“Deloitte 2022 Küresel Pazarlama Trendleri” raporu, 2021’in bitmesine az bir zaman kala önümüzdeki yıl pazarlama alnında bizleri neler beklediğine dair bir ışık tutuyor.
Küresel ölçekte Türkiye’nin de dahil olduğu 19 ülkeden 11.500 tüketicinin ve 1.099 üst düzey yöneticinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmalar ile zenginleştirilen rapor, güveni geliştiren ve insan ihtiyaçlarını karşılayan müşteri deneyimlerinin tasarlanması ve büyüme için pazarlamanın itici güç olduğunun altını çiziyor.
Raporda yer alan 7 trendin ilki ise karlılığın ötesinde bir amaca sahip olmanın önemini ortaya koyuyor.
Trend #1: Amaç ile büyümek
Hızlı büyüyen markalar salt fiyat ve kalite ile rekabet etmeyi bırakıyorlar. Markalar artık özgün ve karlılığın ötesine geçen bir amaçla var olduklarının taahhüdünü verip bunun iletişimini yapıyor.
Yüksek büyüme ve düşük büyüme göstergelerine sahip markalar, amacı benzer oranlarda ürün ve hizmet sunulması için bir ilham kaynağı (sırasıyla yüzde 66’ya karşı yüzde 71) olarak değerlendirse de, hızlı büyüyen markalar amacı yüzde 66 oranında çalışanların karar vermesinde bir kılavuz olarak görüyor.
Birçok işletme neden karlılığın ötesinde bir amaçla var olduklarını yeniden tanımlıyor, bu onları ürünün sunulmasından çalışanlara ve toplum katılımına kadar her şeyi yeniden düşünmeye zorluyor.
Pazarlamanın amaç içerisinde oynadığı rol nedir?
Deloitte tarafından yayınlanan rapor, pazarlama ve müşteri deneyimi profesyonelleri ile üst düzey yöneticilere önümüzdeki 12-18 ayda ışık tutacak içgörülere yer veriyor. Trendleri detaylı incelemek ve raporu okumak için web sitesini ziyaret edebilirsiniz.